добре дошли в моя уеб сайт
aeronews.alle.bg
Весела и щастлива Нова година  Ви пожелава aeronews.alle.bg


Производство на вертолети в Русия през 2011 година

31/12/11 23:00© aeronews.alle.bg
1.0 Военни вертолети
1.1 За Русия(силови структури)
1.1.1 За МО на Русия-ВВС на Русия
1.1.1.1 ОАО "Казанский вертолетный завод"
За ВВС на Русия "Ансат-У" - 6 машини
За ВВС на Русия "Ми-17В-5"- 10 машини
1.1.1.2 ОАО "Улан-Удэнский авиационный завод" - УУАЗ
За ВВС на Русия "Ми-8АМТШ" - 20 машини
1.1.1.3 ОАО "Росвертол"
За ВВС на Русия "Ми-26Т" - 4 машини
За ВВС на Русия "Ми-28Н" - 14 машини(от 09 до 12 червени и 45 до 50 жълти, 31 и 32 червени, 2 без борд,  тестове над 4)
За ВВС на Русия "Ми-35М" - 6 машини
1.1.1.4 ОАО "КумАПП"
За ВВС на Русия "Ка-226" - 8 машини
1.1.1.5 ОАО "Прогресс"
За ВВС на Русия "Ка-52" - 12 машини(преминават тестове още най-малко 6)
Общо за ВВС на Русия 109 вертолета /по план/, предадени и приети до 31 декември 2011 година 82 машини, има доставени, които не са окомплектовани и всъщност не са приети. Не са доставени 2 вертолета Ансат-У, 8 вертолета Ми-28Н, 6 Ка-52, 2 Ка-226 и 10 машини "Ми-8АМТШ"./данните са неофициални/

1.1.2. За МО на Русия- ВМФ на Русия
ОАО "Казанский вертолетный завод"
За ВМФ на Русия "Ми-8МТВ-1"- 2 машини
ОАО "КумАПП"
За ВМФ на Русия- "Ка-27ПС" - 2 машини
1.1.3 Други  структури
1.1.3.1 ОАО "Казанский вертолетный завод"
За СЛО "Россия" "Ми-8МТ" - 2 машини

1.1.3.2 ОАО "Улан-Удэнский авиационный завод" - УУАЗ
Гранична охрана "Ми-8АМТШ" - 2 машини

1.1.13.3 ОАО "КумАПП"
"Ка-226" - 2 машини
Общо вертолета
Общо по точка 1.1 около 123 вертолета
1.2 За Износ

1.2.1 ОАО "Казанский вертолетный завод"
За ВВС на Афганистан "Ми-17В-5" - 9 машини (декември)
За ВВС на Индия "Ми-17В-5" - 16 машини (от септември до края на годината)
За ВВС на Индонезия "Ми-17В-5" - 6 машини
За ВВС на Тайланд "Ми-17В-5" - 3 машини
За ВВС на Полша "Ми-17В-1" - 2 машини
1.2.2 ОАО "Улан-Удэнский авиационный завод" - УУАЗ
За ВВС на Перу "Ми-171Ш" - 6 машини( по 3 на 22 май и на 10 октомври)
За ВВС на Аржентина "Ми-171Е" - 2 машини
За ВВС на Ирак "Ми-171Е" - 6 машини(последните две на 15 юни)

За ВВС на Кения Ми-171А1- 6 машини

1.2.3 ОАО "Росвертол"
За ВВС на Бразилия - "Ми-35М" - 3 машини(произведени, не са доставени/бордове 57, 58 и 59/)
За ВВС на Перу- "Ми-35М" - 2 машини

За Азербайджан- Гранична охрана "Ми-35М" - 4 машини (декември)

За ВВС на Мианмар "Ми-24П"(може би не са нови)
1.2.4 ОАО "КумАПП"
За ВМФ на Китай "Ка-31"- 6 машини

За ВМФ на Сирия "Ка-31"- 2 машини
Общо 75 машини
2.0 Граждански вертолети
(официални данни)
2.1 За Русия
2.1.1 ОАО "Казанский вертолетный завод"
„Ми-17В-1" - 7 машина МЧС
2.1.2 ОАО "Улан-Удэнский авиационный завод" - УУАЗ
"Ми-171Е" - 2 машини
"Ми-171А" - 1 машини
2.1.3 ОАО "КумАПП"
"Ка-32"- 4 машини МЧС на Русия-(RF-38001 и RF-38002)
Ка-226.50 – 1 машина
Общо 15 вертолета

2.2 За Износ
2.2.1 ОАО "Казанский вертолетный завод"
За Бангладеш „Ми-17В-5" - 3 машини
„Ми-17В-1" - 1 машина
2.2.2 ОАО "Улан-Удэнский авиационный завод" - УУАЗ
„Ми-8АМТ“ - 1 машини
"Ми-171Е" - 43 машини
от тях
за британската Exclusive Aircraft - 14 машини
за Азербайджан - 15 машини
За Тайланд - З машини
За Кения - 3 машини
"Ми-171А" - 2 машини
За износ общо 50
Общо граждански 65 вертолета(официални данни)

Има данни за „Ми-17В-1" - 4 машини от ОАО "Казанский вертолетный завод" за граничната служба на Азербайджан
Заб: Данните не са пълни. Ще продължаваме с дописването. Информацията е от руски и чужди медии.
Общо всичко около 270 вертолета са произведени в Русия през 2011 година.

Най-скъпи от семейството на Ми-8 са вертолетите доставени за Ирак. За 22 машини "Рособоронэкспорта" е получила 330 милиона долара. Освен това "ARINC Engineering Services, LLC" е получила по договор още 47,4 милиона долара за дооборудване на вертолетите.
Следователно средна цена за Ирак на "Ми-171Е" е около 17,14 милиона долара.
Забележка
Трябва да изчакаме да мине януари и едва тогава може да се появят някакви официални цифри.

По заводи производството изглежда така 

1. ОАО "Казанский вертолетный завод"- 85 вертолета произведени/план 2012- 95/
2. ОАО "Улан-Удэнский авиационный завод" – УУАЗ - 85 вертолета/план/
3. ОАО "Росвертол"- 33 вертолета/план/  4 Ми-26, 20 Ми-28Н, 9 Ми-35
4. ОАО "КумАПП"- 39 вертолета/план/ 14 Ка-226/Т, 11 Ка-31 и 14 Ка-32
5. ОАО "Прогресс"- 20 вертолета/план/

Общо 262/план/

Новостите в руската вертолетна индустрия през 2012 година

31/12/11 22:00© aeronews.alle.bg
Повече от 140 вертолета ще получи Министерство на отбраната на Русия през 2012 година по линия на държавните поръчки. Това стана ясно след сключените договори на МАКС-2011 и обявени от говорител на МО.
Много средства ще бъдат вложени в новите разработки. На първо място ще спомена, опитна серия от 4 вертолета Ка-52К за строящите се във Франция десантни кораби тип „Мистрал“. Още две разработки се очакват от завод Прогрес да бъдат пуснати в серийно производство. Това са Ми-34С1 и Ка-62. Ми-34С1  е модернизиран вариант на произвеждания преди години Ми-34. Бяха пуснати за изработка 20 машини. След сглобяването на първите ръководството на завода, начело с неговия директор застана твърдо зад позицията, че вертолета е негоден за производство. Трябва да се проведе сериозна модернизация и тогава в Арсениев са съгласни да произвеждат машината. Беше получена нова конструктивна документация и през настоящата година бяха създадени условия за серийно производство през 2012 година. В ОАО "Казанский вертолетный завод" приключва изработката на прототипите на Ми-38. Почти завършена е третата машина, а четвъртата е в начален етап на сглобяване. В ОАО "Улан-Удэнский авиационный завод" започна изработването и до края на годината трябва да бъде предаден първият Ми-171А2 на компанията Мил. Той ще бъде с корпус от  Ми-171А1 и в московския завод ще бъде доработен до новата модификация. Много нови неща има и в ОАО "Росвертол". В Ростов на Дон са амбиции да достигнат двете водещи компании.  Заедно с изработката на два прототипа Ми-26Т2, изпитания на които вече започнаха, се работи усилено върху експортната версия на Ми-28Н, както и върху учебната машина Ми-28 с възможност за управление на вертолета от предна и задна кабина. Продължава работата върху Ми-35 за ВВС на Русия, както и върху Ми-28НМ. Не изостават и в ОАО "КумАПП". Макар и да са най-малкият завод в Русия, усилено сертифицират вертолети и увеличават произвежданите модели. През 2012 година ударението ще е върху Ка-226 и възможността за спечелване на индийския конкурс. Разбира се, като изключим ударните вертолети, които са строго специализирани, всички машини имат и гражданска версия.
Коментар:
 Това са плановете, но каква ще бъде реализацията. Въпреки безспорният подем и достигането на обемите през 2012 година от годините на СССР, аз лично съм песимистично настроен. Причина изпълнението на около 75% на държавата поръчка към днешна дата и много условия при приемането на вертолетите.

Производство на военни самолети в Русия през 2011

31/12/11 20:00© aeronews.alle.bg

Преди началото на новата година ще се опитам да направя едно „разшифроване“ на думите на Михаил Погосян, че в Русия през 2011 година са произведени около 90 военни самолета.

1. Русия за МО и МЧС
1.1. ОАО КнААПО им. Ю.А. Гагарина -12 самолета по думите на директора на завода
Су-27СМ3 – 8 машини
Су-35С - 3 машини(едната с първи полет след нова година)
Т-50-3 – 1 машина
Забележка:
От изказване на Погосян става ясно, че руските ВВС са получили още 4 самолета "Су-30М2". Така, че Су-35С и Т-50-3 се водят на "Сухой".
1.2. ОАО «НАПО им. В.П.Чкалова» - 6 самолета
Су-34 – 6 машини
1.3. ОАО ТАНТК им. Г.М. Бериева – 1 самолета
Един прототип
1.4. Авиакор, Самара
Ан-140 - 1 самолета (№41254)
1.5 КАПО им. С.П. Горбунова (Казан)
Ту-214ОН- 1 самолет RA-64519
Общо са 21 машини. Плановете бяха за около 35 самолета.
Предадени са 8 Як-130 бордове от 21 до 25 на 6 април и от 26 до 28 на 30 юни 2011 година. Бяха по план за 2010 година.
ОАО"КАПО"  не произведе два разузнавателни Ту-214Р ("изделие 411")
ОАО "Улан-Удэнский авиационный завод" не предаде 4 Су-25УМБ. Държавното приемане на самолета завърши преди седмици и явно завода не успя да направи препоръчаните корекции.
Поради голямата натовареност ОАО НПК «Иркут» не предаде няколко Су-30СМ.
ОАО «НАПО им. В.П.Чкалова» също не предаде два Су-34.
2. Износ
2.1. ОАО КнААПО им. Ю.А. Гагарина - 12 самолета
За ВВС на Виетнам – 8 самолета Су-30МК2
За ВВС на Уганда – 4 самолета Су-30МК2
2.2. ОАО НПК «Иркут»- 30 самолета и 10 комплекта
За ВВС на Индия - 6 самолета и 10 комплекта Су-30МКИ
За ВВС на Алжир – 8 самолета Су-30МКА
За ВВС на Алжир – 16 самолета Як-130
2.3 Корпорация МиГ – 16 самолета
За ВМФ  на Индия - 7 самолета МиГ-29К/КУБ
За ВВС на Мианмар МиГ-29 – 8 самолета
За ВВС на Сирия МиГ-29 - 1 самолет
Информацията е неофициална.

При модернизираните самолети за МО на Русия положението е следното
1. Модернизирани 9 самолета МиГ-31, трябваше да бъдат 10
2. Модернизиран един самолет Ту-95МС, трябваше да бъдат 3
3. Модернизиран един Ту-142
4. Модернизиран един А-50У
5. Модернизирани 8 Су-25СМ3 (тук няма достоверна информация)
6. Модернизиран 2 Ту-22М3
7. Модернизиран един Ту-160М
8. Модернизирани три Ан-124
9. Модернизирани 12 Ил-76(предходните години се ремонтираха 3-4 самолета с лека модернизация)
Общо има данни за около 40 модернизирани. Това не изключва възможността да има и други, за които няма данни.
По материали от печата

Производство на МА в САЩ през 2011 година

31/12/11 19:00© aeronews.alle.bg
Boeing Military Aircraft               2011 2010               
    F/A-18 Models                        49    50
    F-15E Eagle                           15    13
    C-17 Globemaster                  13    14
    KC-767 International Tanker    3      1
    CH-47 Chinook                       32    20
    AH-64 Apache                         13     2
    AEW&C                                    3      4

Lockheed Martin
    F-16 Models                            22    20
    F- 22                                        4    20 (неофициални данни)
    F- 35                                      24         (неофициални данни) (общо 63)
    C-130J                                    33   25
    C-5M                                        2     1

FY 2012
Aircraft – Joint Service
MQ–1/MQ–9 Predator and Reaper
RQ–4 Global Hawk
RQ–7/RQ–11 Shadow and Raven
C–130J Hercules
JCA Joint Cargo Aircraft
F–35 Joint Strike Fighter
JPATS T–6A Texan II
V–22 Osprey
Aircraft – US Army (USA)
AH–64 Apache Longbow Block
CH–47 Chinook
LUH Light Utility Helicopter
UH–60 Black Hawk
Aircraft – US Air Force (USAF)
C–17 Globemaster
KC–X New Tanker
HH-60M Pave Hawk
F-22 Raptor
Aircraft – US Navy (USN)/US Marine Corps (USMC)
E–2/D Advanced Hawkeye
F/A–18E/F Super Hornet
EA–18G Growler
H–1 Huey/Super Cobra
MH–60R Multi-Mission Helicopter
MH–60S Fleet Combat Support Helicopter
P–8A Poseidon

Четвърта РЛС "Воронеж" започна излъчване

31/12/11 16:08© aeronews.alle.bg

Радарът от ново поколение започна да излъчва в района на Иркутск. Той е четвъртият от руската СПРН(Система за предупреждение за  ракетно нападение) и още не е завършен.  Три радиолокационни станции "Воронеж" са въведени в Лехтуси (Ленинградска област), Армавир (Краснодарския край) и Пионерский (Калининградска област).

Новите РЛС "Воронеж" се отличават много предишното поколение"Днепр" и "Дарьял". Пуснатата на края на  2011 година на пробно бойно дежурство станция до Калининград има радиус на действие 6 хиляди километра и може едновременно контролира около 500 обекта.

Още една нова машина на ТАНТК

31/12/11 15:28© aeronews.alle.bg
За още една хибридна машина изтече информация тези дни. Тя е също "кръстоска" между два самолета произвеждани и модернизирани от ОАО «Таганрогский авиационный научно-технический комплекс им. Г.М. Бериева» . Тук "родителите" са патрулния Ту-142 и самолета-анфибия Бе-200, а тяхната "рожба" е патрулния самолет-амфибия Бе-300. На базов самолет Бе-200 се монтират системи от Ту-142. Полученият нов самолет притежава и нови качества и възможности. Също не е известно,  до къде е стигнала разработката, но случайно "хванах" думите на висш държавен служител, че Русия ще приветства една такава разработка и при действащ прототип, представящ се според очакванията, ще осигури подходящо финансиране и подходящ брой поръчки за рентабилно производство. Вероятно прототипът ще бъде представен за участие в индийския конкурс през 2012 година.

Нов китайски специализиран самолет(Y-8GX8)

31/12/11 15:14© aeronews.alle.bg
На летище Shaanxi Aircraft Corporation в Шенси 29 декември 2011 година е заснет прототип. За самолета се предполага, че е нов вид специализиран за радиотехническо разузнаване, за който се споменава в Интернет. Вероятно името му е  Y-8GX8 и създаден на база на транспортния  Y-8 в последната му модификация.

Самолет-амфибия ДРЛО Бе-250

31/12/11 15:06© aeronews.alle.bg
Нов самолет амфибия ДРЛО(Далечно радиолокационно откриване) Бе-250 се разработва от ТАНТК по негова инициатива и за негова сметка. За създаване на самолета се използва базов самолет Бе-200(един от самолетите собственост на компанията). На него е монтиран съвременен радиотехнически комплекс „взет на заем“ от „сухоземния“ А-50У. Дори и самото означение на самолета е комбинация от Бе-200 и А-50У равно на Бе-250У
Новата машина има възможност да се използва при следните условия:
- ако са унищожени от вражеска атака летищата
- максимално се разширяват възможностите за излизане на линия
- да излита от летища и да действа в състав на кораби
- да се базира в малки заливи и вътрешни водоеми, като се осигурява надеждно прикритие
- при повреди в колесниците, може да кацне и на водни площи и да спаси скъпото оборудване и машината
- може да изпълнява функции на неподвижен земен и морски радар, без да лети или плава.
Изпитания на прототипа се провеждат от 2010 година. За 2011 година беше планирано производството на първата серийна машина. Очаква се пазарът на такива самолети да бъде 15-25 единици. Няма никаква информация, до къде е стигнало развитието на проекта. Това е напълно естествено, като се вземе под внимание целта на разработката. Можем да очакваме, че опитният образец е готов и скоро ще бъде  предаден за държавни изпитания.

Т-50-4 ще полети през 2012 година

31/12/11 14:32© aeronews.alle.bg
Според източник от ОАО КнААПО им. Ю.А. Гагарина усилено тече подготовката на четвъртия самолет Т-50-4 за полети. Ако няма някакви проблеми, първият полет на машината ще състои в края на януари или начало на февруари 2012 година.

Командващия ВВС на Русия спира полетите до 10 януари 2012

31/12/11 14:19© aeronews.alle.bg
В петък 30 декември 2011 година говорителят на МО на Русия за ВВС Владимир Дрик обяви, че се спират  всички полети на бойната авиация до 10 януари 2011 година. В същото време ще бъдат в постоянна готовност дежурните самолетите, които при необходимост ще излетят.
Решението е взето от командващия ВВС на Русия генерал Зелин с цел  повече пилоти да имат възможност да посрещнат новогодишните и коледните празници със своите семейства.

Мексико купи три МИ-17В-5

31/12/11 14:19© aeronews.alle.bg
Мексико купи три  руски вертолета МИ-17В-5, чрез лизингова схема кредитирана от мексиканската Banco Nacional de Obras y Servicios Publicos (Banobras). Машините производство на Казанския вертолетен завод  ще бъдат доставени на ВМФ на страната през 2012 година. От руска страна в сделката участва  ОАО "Рособоронэкспорт", а подписването е било на 22 декември 2011 година. 

Индия спира строителството на самолетоносач

31/12/11 03:01© aeronews.alle.bg
Индия временно спира строителството на свой самолетоносач. Корабостроителницата Cochin Shipyard Limited в Кочин на 29 декември 2011 година временно е пуснала на вода, корпус с тегло около 14 000 тона на строящия се самолетоносач  IAC. През 2012 година строителството ще продължи отново, съобщава thehindu.com

Катастрофа с вертолет от ВВС на Судан

31/12/11 02:46© aeronews.alle.bg
Вертолет от ВВС на Судан руско производство Ми-24 се е разбил вчера след излитане от летище Ел-Обейд. Всички шест души на борда са загинали. Малко след излитането на борда е възникнал пожар.  Последвалото аварийно кацане е неуспешно и машината пада от височина. Страната разполага с около 50 машини от този тип. Първите са закупени през 1995 година. По данни на ООН от 2001 до 2004 година са доставени употребявани вертолети от Русия 20 броя и от Беларус 6 броя. Във ВВС на Судан вертолетите Ми-24 са с бордове от 901 до 960. На 13 април 2011 година беше унищожен един вертолет от същия тип. Тогава загина един пилот от ВВС на Судан, а още три души бяха ранени.
 Поради оръжейното ембарго наложено на страната, вертолетите са в много лошо техническо състояние, заради липса на резервни части.

Споразумение между Elbit Systems и Грузия

31/12/11 02:34© aeronews.alle.bg
Постигната е договореност между Elbit Systems и Грузия за заплащане на БЛА. През април тази година израелската компания се обърна към Върховният съд на Великобритания с иск срещу Грузия за 100 милиона долара. Съгласно постигнатото споразумение,  за което се съобщава в прес-съобщение на компанията от 29 декември 2011 година  Грузия ще върне част от апаратите и ще заплати 35 милиона долара. Elbit Systems ще изтегли иска си.

Полети на Су-33 над Средиземно море

31/12/11 01:41© aeronews.alle.bg
През последните дни са извършени 12 полета на  изтребители Су-33 от палубата на ТАВКР от Северния флот на Русия «Адмирал Флота Советского Союза Кузнецов», който се намира в Средиземно море. Три полета са извършили палубните вертолети, което означава, че три дни е имало полети. Близо до Балеарските острови за първи път на този дълъг поход на палубата са кацнали пилоти подготвени през 2011 година майор Андрей Пестов и капитаните Станислав Авдин и Вячеслав Лунин. За целия период от три дни са извършени 18 прелитания над палубата, 14 докосвания и 12 кацания. При благоприятни условия тренировките ще продължат и следващите дни.

Намалява търсенето на военни самолети и вертолети

31/12/11 01:06© aeronews.alle.bg
По предварителни данни и тази година ще бъде отбелязано намаляване на оръжейните доставки, цифрата  ще бъде около 70 милиарда долара за целия свят. Намаляват и сключените договори за бъдещи доставки. За следващата 2012 година, общия експорт според сключените договори се очаква да е с 5 милиарда долара по-малко или около 65 милиарда долара. При военните самолети и вертолети темповете са значително по-малки, но и при тях намалението е чувствително. Дори и обявената мегасделка за самолети F-15SA, няма да промени тенденцията през следващите две години, защото пари по нея ще започнат да постъпват по-късно.

ВВС на Австралия получиха четвърти KC-30A

30/12/11 21:06© aeronews.alle.bg
Airbus Military е предала на Кралските австралийски ВВС четвърти самолет A330 MRTT (multi-role tanker transport) в Мадрид. Самолетът се изпитваше в Испания през последното тримесечие. Намиращите се в Royal Australian Air Force машини са с военно означение KC-30A и разполагат с  Aerial Refueling Boom System (ARBS)  и Universal Refueling Receptacle Slipway Installation (UARRSI). Последният самолет цистерна по договора от 2009 година, ще бъде доставен през 2012 година.

Мегасделка между САЩ и Саудитска Арабия

30/12/11 12:56© aeronews.alle.bg
Администрацията на САЩ е потвърдила сделка със Саудитска Арабия за продажбата на 84 самолета Boeing F-15SA и модернизация на 70 машини до ниво F-15SA от F-15S, на обща стойност 29,4 милиарда долара. Първите модернизирани F-15SA ще бъдат доставени през 2014 година, а първите нови в началото на 2015 година.

Авария със Су-24МР в Русия

30/12/11 13:14© aeronews.alle.bg
На 29 декември 2011 година в 19:53 часа московско време при кацане на летище Мариновка (в.ч. 40491-Е) Волгоградска област самолет Су-24МР, борд 23 бял се е ударил в земята преди пистата. В следствие на удара са пробити горивните резервоари. Това е предизвикало запалване на машината. Екипажът е катапултирал от горящия самолет, който след това се е взривил. Загубата се оценява на 150 милиона рубли(около 5 милиона долара). Предполагаема причина е пилотска грешка в следствие на неправилна оценка на положението на самолета.
Авиобаза Мариновка(на около 50 километра западно от Волгоград с второ летище Морозовск) е създадена  със самолети от три полка. По непотвърдена информация базата разполага с около 35-40 самолета Су-24М и около 12-15 Су-24МР.

Нова компания AleniaAermacchi в Италия

30/12/11 12:52© aeronews.alle.bg
С оглед на намаляване на разходите италианския концерн Finmeccanica(втората промишлена групировка след Фиат в Италия) е обединила своите дъщерни  компании  Alenia Aeronautica, Alenia Aermacchi и Alenia SIA  в една  AleniaAermacchi. Направени са значителни съкращение на ръководни кадри. Новата компания ще започне да функционира от началото на 2012 година.

Първи френски NH90 TTH

30/12/11 12:38© aeronews.alle.bg
На 22 декември 2011 година  Eurocopter  е доставил първия NH90 TTH (Tactical Transport Helicopter) за френската армия. Общо ще бъдат доставени 34 машини по договора.

F-22 vs.(срещу) ПАК-ФА

F-22....................................................................................... ПАК-ФА
№Сер номер Предназначение Първи полет ...........Модел.....№ Име Предназначение Първи полет Мод
1.. 87.. 3996 1-ви YF-22A........ 29.09.1990 г...........................1 Т50-1 1-ви прототип.... 29.01.2010 г. M0
2.. 87.. 3997 2-ри YF-22A........ 30.10.1990 г.......................... 2 Т50-2 2-ри прототип.... 3.03.2011 г.
3.. 87.. 3998 Ст. изпитания.....................................................
4.. 87.. 3999 Ст. изпитания................................................... 3 Т50-0 Ст. изпитания
5.. 87.. 4000 Стенд.................................................................4 Т50.... Стенд
1.. 91.. 4001 1-ви EMD ................/09/1997 ..............Block 1...1 Т50-3 1-ви опитна серия 22.11.2011 г. M1
2.. 91.. 4002 2-ри EMD.............. Лято 1998........................... 2 Т50-4 2-ри опитна серия
3.. 91.. 4003 3-ти EMD.............. Лято 1999..............Block 2...3 Т50-5
4.. 91.. 4004 4-ти EMD.............. През 1999........................... 4 Т50-6
5.. 91.. 4005 5-ти EMD.............. Зима 2000........................... 5 Т50-7
6.. 91.. 4006 6-ти EMD..............Късна пролет 2000 Block 3...6 Т50-8
7.. 91.. 4007 7-ми EMD............. Късно лято 2000.................. 7 Т50-9
8.. 91.. 4008 8-ми EMD............. Зима 2001.............................8 Т50-10
9.. 91.. 4009 9-ти EMD.............. Пролет 2001
10 99.. 4010 1-ви PRTV I
11 99.. 4011 2-ри PRTV I
12 00.. 4012 1-ви PRTV II
13 00.. 4013 2-ри PRTV II
14 00.. 4014 3-ти PRTV II
15 00.. 4015 4-ти PRTV II
16 00..4016 5-ти PRTV II
17 00.. 4017 6-ти PRTV II
18 01.. 4018 1-ви 1-ва серия..................................Block 10
..... ......
..... ......
195 10 4195 4-та 10-та серия...Декември 2011....Block 40

Т-50-3 е вече на Жуковски

30/12/11 12:22© aeronews.alle.bg
Третият прототип Т-50-3 е вече на Жуковски. На 22 ноември 2011 година беше неговия първи полет. Последваха още няколко полета. След довършителни и настройващи работи самолетът е бил транспортиран на 28 декември 2011 година от Комсомолск на Амур с Ан-124. Има леко закъснение спрямо плановете за прототипа. Междувременно беше увеличен броя на самолетите от пробната серия от 6 на 10 машини. Вече са пуснати за производство части за следващите 6 самолета.

Проблеми с подготовката на военни пилоти в Индия

30/12/11 12:18© aeronews.alle.bg
Продължават проблемите на Индия с качеството и подготовката на пилотите. На Министърът на отбраната отново за пореден път се наложи да дава обяснение в парламента на страната. Според изнесените данни от 1 април 2008 година до 3 декември 2011 година страната е загубила 30 ВПС.  От тях 20 са самолети и 10 вертолети, като са загинали 26 военни, от тях 16 са пилоти. Убити са и 6 граждани на земята при падане на машините. Сред унищожените самолети са 16 съветските МиГ-21.

Първи Ан-140 за ВВС на Русия

30/12/11 12:02© aeronews.alle.bg
Днес на московското летище Чкаловский се очаква да пристигне Ан-140-100. Самолетът е първия от договора на ВВС на Русия с завода  «Авиакор» град Самара за три машини. С него започва и планираната мащабна модернизация на парка на военно транспортната авиация на Русия. През декември 2010 година беше подписан договор за доставката на 9 машини до 2014 година. ВВС на Русия, трябва да получават средно по един самолет на всеки 3 месеца.

Виетнам получи 4 Су-30МК2

30/12/11 11:44© aeronews.alle.bg
Компанията Сухой излезе с официално съобщение по договорите с Виетнам. Първият договор сключен в началото на 2009  година за 8 самолета Су-30МК2  на стойност 400 милиона долара е изпълнен през 2010 година. Вторият договор сключен през февруари 2010 година е за 12 самолета Су-30МК2 на стойност 1 милиард долара. В сумата са включени  тренажори, допълнително оборудване и въоръжение, включително и за самолетите по първия договор. Тази година през лятото и в края на годината КнААПО им. Ю.А. Гагарина е доставило две партиди по 4 самолета. Последните 4 от договора ще бъдат доставени през 2012 година.

ВВС на Афганистан са получили 9 Ми-17В-5

30/12/11 11:21© aeronews.alle.bg
ВВС на Афганистан са получили 9 Ми-17В-5 по договора със САЩ. Командването на СВ на САЩ сключи договор с Русия за доставка на 21 вертолета. Стойността на договора е около 370 милиона долара според специалисти. Останалите 12 ще бъдат доставени през 2012 година.

ВВС на Русия получиха първите два Ми-35M

30/12/11 11:01© aeronews.alle.bg
Както съобщи пресслужбата на Южния военен окръг в авиобаза Будьоновск в Ставрополския край са постъпили първите два вертолета Ми-35М. Те са от държавната поръчка за тази година. Останалите 3-4 борда ще постъпят в  центъра в Торжк (Тверска област), където ще започне обучение на екипажите от Будьоновск. Руските ВВС поръчаха 22 машини Ми-35М. Според източник от ВВС допълнително ще бъдат поръчани още вертолети от този тип.

Повече от 60 самолета МиГ-31БМ ще бъдат модернизирани до 2020

30/12/11 11:01© aeronews.alle.bg
Повече от 60 самолета МиГ-31БМ ще бъдат модернизирани до 2020 година, това е съобщил вчера Владимир Дрик говорител за ВВС на МО на  Русия. Заедно с досега модернизираните общо около 40 самолета(10 през 2011 година)  Русия ще разполага с над 100 МиГ-31БМ.  Моето лично мнение e, че ще бъдат около 120 машини, като разбира се в това число, не са включени учебните в центровете, които ще бъдат около 20-25 самолета. Самолетът е с обновени бордови системи и може да открива самолети до 320 километра, както и да води точна стрелба до 280 километра. Едновременно могат да се съпровождат до 10 цели, като стрелба може да се води едновременно до 6 от тях.
Функционално модернизираните самолети могат да се използват и въздушни командни пунктове. С такава идея бяха създадени смесените авиобази. Един модернизиран да управлява до 6 самолета. 

Още информация за Су-34

29/12/11 09:49© aeronews.alle.bg
 Разни "специалисти" по разни форуми умуват на тема Су-34. За тях бих казал. До 2008 година са поръчани 6 плюс 24 самолета. Поради разни причини тяхното производство закъсня. Първо нямаше двигатели. След това авиониката не беше на ниво или по-точно не беше осъвременена до новите разработки. Към днешна дата борд 42, заедно с бордове 43, 44 и 45 са в Ахтубинск. Те не летят. Самолетът борд 46 е в Балтимор лети и се използва за учебно пособие. Бордовете след това участват в изпитанията. Така, че към днешна дата има още 24 самолета, които са на различно ниво на спецификацията. За това едни са с двигатели АЛ-31Ф серия 30, а други с АЛ-31Ф серия 42. Едни имат ВСУ, други нямат. Та тази "сборна дружина" предстои да бъде събрана, като втора ескадрила в база Балтимор. За сега е потвърдено наличието на 9 Су-34, включително и борд 46. На по-късен етап цялата ескадрила от 24 самолета в Балтимор ще мине модернизация. Част от липецката ескадрила търпи непрекъсната модернизация. Към момента самолетите се подготвят за разширени държавни изпитания през следващата година. До сега на самолетите можеха да се използват 20 управляеми оръжейни системи и още толкова неуправляеми. По новата спецификация ще могат да се използват всички нови системи произведени след 2005 година. Разбира се това налага сериозни промени в авиониката. Заедно с това са подменени и двигателите с новите АЛ-31ФМ2, които отговорят по технически характеристики на заданието на самолета от 2005 година. Според източници от завода първите два самолета са готови и се приемат от техници и пилоти от Липецк, както вече съобщих. Вторият договор за 32 машини със срок на доставка 2013 година, обявен на МАКС 2009, ще бъде изцяло по новата спецификация, а в бъдеще ескадрилата в Балтимор ще бъде доработена до нея. Догодина предстоят държавните изпитания и едва след тях самолетите по новата спецификация, ще започнат да постъпват в Балтимор.

ВВС Ирак търсят за закупят 24 УТС

28/12/11 09:26© aeronews.alle.bg

ВВС Ирак търсят за закупят 24 УТС. Те са съгласно плана на страната за развитие на ВВС на страната, който предвижда закупуване на 96 изтребителя. Те ще бъдат разпределени в 6 ескадрили. За обучение на пилоти съгласно плана са предвидени и закупени T-6A и «Ласта-95». Сега са необходими и 24 УТС, за да се затвори учебния цикъл. Изборът ще е между УТС «Хоук» на «БАе систем», T-50 на южнокорейската KAI, италианския М-346 и чешките L-159A. Според последните съобщения, чехите са "на път" да спечелят договор.

Завършиха държавните изпитания на самолет Су-25УБМ

28/12/11 08:44© aeronews.alle.bg

Завършиха държавните летни изпитания на самолет Су-25УБМ. Командващият ВВС генерал Зелин е подписал акта за приемането с препоръка за серийно производство. Явно планираната доставка, според държавните поръчки на Русия на самолети за ВВС тази година, ще се отложи поне с няколко месеца.

Първи сериен МиГ-29М2

28/12/11 08:31© aeronews.alle.bg

На снимки в russianplanes.net се появи МиГ-29М2 борд "747". Според една от версиите, снимката направена на 27 декември 2011 година на летище ГНЦ РФ ФГУП «ЛИИ имени М.М.Громова» в Жуковски е на първия сирийски самолет от 24 машини, договорът за които бе подписан през 2007 година. Явно текат приемните изпитания. Изпълнението на заявката се „затегна“ по политически причини. Сирия е стартов поръчител за този тип самолети. Изпълнението на машината(изделие 7-47!?), според запознати е същото, както при индийските МиГ-29КУБ(изделие 9-47), като разбира се отсъстват специфичните системи за палубния самолет.

Ирак получи втори Ан-32

28/12/11 08:22© aeronews.alle.bg

Украйна е предала на Ирак втори военно-транспортен самолет Ан-32Б регистрация YI-404 и сериен номер 36-07. Церемонията се е състояла 27 декември 2011 година на територията международното товарно летище «Антонов», съобщава прес-службата ГК «Укрспецэкспорт». 

Уебсайт в alle.bg