добре дошли в моя уеб сайт
aeronews.alle.bg

Си Цзиньпин призвал к усилению инноваций в целях модернизации армии

Пекин, 12 марта 2017/Синьхуа/ -- Председатель КНР Си Цзиньпин сегодня выступил с призывом углубленно продвигать реализацию стратегии развития военно-гражданской интеграции, а также усиливать научно-технические инновации в целях осуществления модернизации армии.
На пленарном заседании делегации Народно-освободительной армии Китая /НОАК/ в рамках ежегодной сессии ВСНП Си Цзиньпин подчеркнул необходимость предоставить мощную научно-техническую поддержку для строительства НОАК.

28 януари 2017(4 715)

Chinese Military aircraft accidents, Jan 2016 to Nov 2016

Here is a list compiled by Chinese news releases on the recent PLA, PLAAF and PLANAF accidents:

Total: 11 aircraft and 8 lives lost

PLAAF: 5? aircraft, 2 pilot
1x J-10S(1 pilots Yu Xu(30) 12 November 2016) 1st August Demo Team
1x J-10A(10x7x 6th FD)(1 pilots)
1x J-10A
1x JH-7A


PLANAF: 4? aircraft, 3 pilots and 1 trainee
1x J-10A(83147)
1x J-11BH
2x J-15(?)(1 pilots Zhang Chao 27 April 2016)
1x JL-8(82003)(1 pilots and 1 trainee)

PLA Army Aviation:  One helicopter and 2 pilots
1x Z-10 One helicopter and 2 pilots
1x Mi-171

China’s first female pilot of J-10 fighter jets dies in an air accident

PUBLISHED : Saturday, 12 November, 2016, 11:13pm

China’s first female pilot of a J-10 fighter jet died in a flying accident on Saturday, the day after China ’s air force day, the Sichuan Communist Youth League reported on social media.

Yu Xu, 30, who was born in Chengdu, the capital of Sichuan, was a member of the August 1st aerobatics team of the People’s Liberation Army’s air force. She was one of few female pilots who could fly domestically made fighter jets.

According to mainland media reports, Yu’s plane plunged to the ground after an unspecified accident, and she was unable to eject in time. The incident occurred in Hebei province.

The reports said Yu was flying with a male pilot, who was able to eject but was injured.

Yu applied to become a pilot in the air force in 2005 and, four years later, became one of China’s first 16 female pilots of fighter jets, according to Xinhua News Agency.

The aerobatics team participated in Airshow China in Zhuhai, Guangdong province, earlier this month.

Fatal crash of Chinese J-15 carrier jet puts question mark over troubled programme

The aerobatics team was founded in 1962 and named after the founding date of the PLA. It’s based at Yangcun Air Force Base near the city of Tianjin, home to the 24th fighter division.

Besides the August 1st team, China has two other aerobatic demonstration teams, Sky Wing and Red Falcon, which were both founded in 2011.

This year is the 67th anniversary of the air force, which was set up on November 11, 1949.

JH-7A from PLAAF 42nd Division crashes

Posted  October 22nd, 2016
The Chinese internet is circulating a photo purported to be a JH-7A crash near Liuzhou, Guangxi province  on October 22nd

J-10 from PLAAF 24th Fighter Division crashes

Posted  October 1st, 2016

The Chinese internet is circulating a photo purported to be a J-10 crash near Yangcun on Sept. 28.

72nd Air Regiment       24th FD       Beijing       3xx5x       J-10

Численост на НОАК

      През 1985 година съставът на Народна освободителна армия на Китай достига 4 238 000 души. Във връзка с новия икономически курс и планираните реформи е взето решение за намаляване на НОАК с не по-малко от 1 000 000 души. Аргументите са, че Китай не може вече да издържа такава огромна въоръжена сила и икономисаните средства да се насочат към модернизация на техниката, изоставаща твърде много от световните стандарти. За две години съставът вече е съкратен до 3 235 000 души през 1987 година, а през 1990 година е сведен до 3 199 000. През 1997 година е взето решение за второ намаляване с не по-малко от 500 000 души и през 2000 година числеността на НОАК е 2 500 000 души. Третото съкращение е решено през 2003 година за намаляване с още 200 000 души и реализирано през 2005 година.

    Председателят на КНР Си Цзинпин обяви ново четвърто съкращение на НОАК по време на речта си на 3 септември 2015 година преди откриването на парада, посветен на 70-та годишнина от победата над японските завоеватели с още 300 000 души. Ще се съкращава огромният бюрократичен апарат на НОАК и численият й състав към края на 2017 година ще бъде под 2 000 000 души. Очаква се силна вътрешна съпротива на решението, защото много скъпо платени държавни чиновници ще загубят постове и облаги.

 03/09/2015

Седемте военни окръга на НОАК се преобразуват в пет военни зони. Според приложена карта военен окръг Ченду и почти целия военен окръг Ланчжоу са обединени в Западна зона, Шенянски окръг, част от Пекинския ВО и провинция Шандун от Цзинански ВО в Северна зона, останалата част Пекинския ВО, частта от Цзинанския ВО и част Ланчжоуския ВО в Централна зона, Гуанчжоуския военен окръг става Южна зона, а Нанкинския ВО - Източна зона.

01/02/2016

Си Цзиньпин: необходимо достичь прорывов в реформах ВС КНР

Пекин, 26 ноября  2015 /Синьхуа/

Генеральный секретарь ЦК КПК, председатель КНР и председатель Центрального военного совета /ЦВС/ Си Цзиньпин подчеркнул необходимость реорганизовать существующую административную систему и систему оперативного командования армией, чтобы достичь прорывов в реформах вооруженных сил Китая.

Рабочее совещание ЦВС по вопросам реформ состоялось с 24 по 26 ноября в столице Китая. На совещании присутствовал и выступил с речью Си Цзиньпин.

Глава государства подчеркнул необходимость повысить боеспособность китайской армии за счет реформ и непоколебимо идти по пути развития армии с учетом китайской специфики.

Как отметил Си Цзиньпин, к 2020 году вооруженные силы Китая должны достичь прорывов в реформах системы руководства и управления, а также системы объединенного оперативного командования.

НОАК ВВС

        Ще поместим една по-пълна статистика на авиацията на Китай. От направените предварителни изчисления става ясно, че страната разполага с много повече самолети, от колко сме съобщавали до момента.

В процес на попълване, може да има грешки...

ВВС на Китай

    Създадени са на 11 ноември 1949 година.
    По старата структура територията на Китай е разделена на седем района. Всеки район има по 6-7 дивизии, като всяка от тях има по три полка. Освен това има и около 5 дивизии с централно подчинение. Общата численост на китайските ВВС надхвърля 3900 самолета и те са вече втори в света след тези на САЩ. Около 2025 година положението може и да е друго....

Regiment                  


Fighter

Division

Military

Region



1st Air Regiment

1st FD

Shenyang  

10X2X

J-11BS(6) 01-06 J-11B(24) 07-30  Anshan  J-11BS(6) 31-36

2nd Air Regiment

1st FD

Shenyang   

10X2X

J-10A(24) 51-74 J-10S(4) 75-78   Chifeng

3rd Air Regiment

1st FD

Shenyang

11X2X

J-8F(24) 01-24, JL-9(6) 25-30 Anshan

4th Air Regiment

2nd FD

Guangzhou

10X3X

J-8DH(24) 01-24, JL-9(6) 25-30(от април 2012)

5th Air Regiment

2nd FD

Guangzhou

10X3X 

J-10A(24) 51-74, J-10S(4) 75-78  J-10В 10631 Li Chia Tsun, Guilin

6th Air Regiment

2nd FD

Guangzhou

11X3X

J-11BS(6) 01-06 J-11B(24) 07-30 Suixi 11230, 15, 05, Su-35?

7th Air Regiment

3rd FD

Nanjing

10X4X

J-7E (24) 01-24, JL-9(6) 25-30  Wuhu

8th Air Regiment

3rd FD

Nanjing

10X4X

J-10A(24) 51-74 J-10S(4) 75-78 Changxing

9th Air Regiment

3rd FD

Nanjing

11X4X

Su-30MKK(19) 01-19 Wuhu

10th Air Regiment

4th TD

Chengdu

10x5x

01-24 Y-9(16)  Chengdu/Qionglai 10156

11th Air Regiment

4th TD

Chengdu

10x5x

Y-8C(12) 25-36, 12 Mi-17V-5

12th Air Regiment

4th TD

Chengdu

11x5x

Y-20(01-02), 10x5x Y-8C(12)01-12 Chengdu/Qionglai

13th Air Regiment

5th GAD

Jinan

11x6x

JH-7A 01-24, JL-9(6) 51-56 Weifang

14th Air Regiment

5th GAD

Jinan

10x6x

Q-5A/J 31-60  Zhucheng

15th Air Regiment

5th GAD

Jinan

11x6x

JH-7A 25-48 Weifang

16th Air Regiment

6th FD

Lanzhou

10x7x

J-11А  Yinchuan/West

17th Air Regiment

6th FD

Lanzhou

10x7x

J-7IIН  (J-10A?)

18th Air Regiment

6th FD

Lanzhou

11x7x

J-7IIН

19th Air Regiment

7th FD

Beijing

10x8x

J-11А, Su-27SKC Zhangjiakou

20th Air Regiment

7th FD

Beijing

10x8x

J7IIН Tangshan

21st Air Regiment

7th FD

Beijing

11x8x

J7IIН Yanqing/Yongning

22nd Air Regiment

8th BD

Guangzhou

10x9x

(18x9x

H-6K, 01-10(10) Shaodong 08,09,04,05,03

H-6H  48-60(12)  Shaodong)

23rd Air Regiment

8th BD

Guangzhou

18x9x

H-6U  61-72(12)  Leiyang

24th Air Regiment

8th BD

Guangzhou

11x9x

H-6K  01-20(20)  Leiyang 10,20, 11196

25th Air Regiment

9th FD

Guangzhou

2xx0x

J-7E   Shaoguan

26th Air Regiment

9th FD

Guangzhou

2xx0x

J-10A

27th Air Regiment

9th FD

Guangzhou

2xx0x

J-7E   Shantou/Waisha

28th Air Regiment

10th BD

Nanjing

20x1x

H-6K  01-20 (Anqing) 20016 20110, 20210

29th Air Regiment

10th BD

Nanjing

20x1x

H-6H   61-72 Nanjing/Dajiaochang 20519(59)

30th Air Regiment

10th BD

Nanjing

21x1x

Y-8GX1(4) 01-04 Y-8G(New High 4) 05-08(4) H-6U(4)

31st Air Regiment

11th GAD

Shenyang

18x2x

JH-7A 01-24  Siping

32nd Air Regiment

11th GAD

Shenyang

20x2x

JH-7 01-24 20023/01/07/16 (Q-5D/J 30-60 Dalian/Sanshilipu)

33rd Air Regiment

11th GAD

Shenyang

18x2x

 J-10A 49-72 Gongzhuling (18525)

34th Air Regiment

12th FD

Jinan

2xx3x

J-7G  Wendeng

35th Air Regiment

12th FD

Jinan

2xx3x

J-8B/D Gaomi

36th Air Regiment

12th FD

Jinan

2xx3x

J-10A Qihe

37th Air Regiment

13th TD

Guangzhou


Y-9(12)   /Y-8(12) 01-12 20x4x/

38th Air Regiment

13th TD

Guangzhou

20x4x

Y-8(12) 13-24, замяна Il-76 бордове от 51 до 62 Ухан

39th Air Regiment

13th TD

Guangzhou

21x4x

Il-76 бордове от 01 до 12 Dangyang B-40xx 21049

40th Air Regiment

14th FD

Nanjing

2xx5x

J-11 Nanchang/Xiangtang

41st Air Regiment

14th FD

Nanjing

2xx5x

J-11 Wuyishan

42nd Air Regiment

14th FD

Nanjing

2xx5x

J-7E Zhangshu

43rd Air Regiment

15th GAD

Beijing

2xx6x

J-10

44th Air Regiment

15th GAD

Beijing

2xx6x

J-7G

45th Air Regiment

15th GAD

Beijing

2xx6x

Q-5

46th Air Regiment

16th AD

Guangzhou

20x7x

JZ-8F(24) Shenyang-Dongta

47th Air Regiment

16th AD

Guangzhou

20x7x

Y-8

48th Air Regiment

16th AD

Guangzhou

20x7x

Mi-171, Z8K, Y7

49th Air Regiment

17th GAD


10x8x

Q-5A/J

50th Air Regiment

17th GAD


10x8x

Q-5A/J

51st Air Regiment

17th GAD


10x8x

Q-5A/J

52nd Air Regiment

18th FD

Guangzhou

20Х9Х

J-7E

53rd Air Regiment

18th FD

Guangzhou

20Х9Х

Su-30MKK(19) Changsha/City 61-79? 20799

54th Air Regiment

18th FD

Guangzhou

20Х9Х

J-16(2013)

55th Air Regiment

19th FD

Jinan

30Х0Х

J-11, Su-27UBK, Su-27SKC(01 до 30)Jining Decommission `09  08

56th Air Regiment

19th FD

Jinan

31Х0Х

J-11, J-11BS(01 до 20) Zhengzhou

57th Air Regiment

19th FD

Jinan

3xx0x

J-10В?, Shangqiu

58th Air Regiment

20th AD

Shenyang



59th Air Regiment

20th AD

Shenyang



60th Air Regiment

20th AD

Shenyang

3xx1x

J-8DF

61st Air Regiment

21st FD

Shenyang

3xx2x

J-7E, J-10В?

62nd Air Regiment

21st FD

Shenyang

3xx2x

J-8F

63rd Air Regiment

21st FD

Shenyang


J-7H

64th Air Regiment

22ndGAD 

Shenyang

31x2x


65th Air Regiment

22ndGAD

Shenyang

31x2x


66th Air Regiment

22ndGAD

Shenyang

31x2x


67th Air Regiment

23rd BD


3xx4x

H-6H 01-12

68th Air Regiment

23rd BD




69th Air Regiment

23rd BD




70th Air Regiment

24th FD

Beijing

3xx5x

J-8E

71st Air Regiment

24th FD

Beijing

01-12

J-10  1st August Demo Team

72nd Air Regiment

24th FD

Beijing

3xx5x

J-10

73rd Air Regiment

25th GAD


11x6x

Q-5A/J

74th Air Regiment

25th GAD


11x6x

Q-5A/J

75th Air Regiment

25th GAD


11x6x

Q-5A/J

76th ElectricWarfare

26th AD

Nanjing

30x7x

KJ-2000 01-06, KJ-200 11-20?, KJ-500 30471

77 Reconnaissance

26th AD

Nanjing

31x7x

Y-7 JZ-8F(24) Nanjing/Dajiaochang

78thSearch&Rescue

26th AD

Nanjing

30x7x

Mi-171VIP(4) 61-64, 5th Army Aviation Regiment Z8K(12)SAR and CSAR 71-82

79th Air Regiment

27th GAD


20x8x

Q-5A/J

80th Air Regiment

27th GAD


40x8x

JH-7A

81st Air Regiment

27th GAD


20x8x

Q-5A/J

82nd Air Regiment

28th GAD

Nanjing

30x9x 

Q-5D/J Hangzhou/Jianqiao

83rd Air Regiment

28th GAD

Nanjing

30x9x

JH-7A  Hangzhou/Jianqiao

84th Air Regiment

28th GAD

Nanjing

31x9x

JH-7A Jiaxing

85th Air Regiment

29th FD

Nanjing

69x6x

Su-30MKK(19) Quzhou

86th Air Regiment

29th FD

Nanjing

69x6x

J-7E Rugao

87th Air Regiment

29th FD

Nanjing


J-8H

88th Air Regiment

30th FD

Shenyang

69x9x

J-7Е   Dalian

89th Air Regiment

30th FD

Shenyang

70x1x

J-11 Dalian Base

90th Air Regiment

30th FD

Shenyang


J-8E, JJ6

91st Air Regiment

31st FD

Shenyang

70x2x


92nd Air Regiment

31st FD

Shenyang



93rd Air Regiment

31st FD

Shenyang



94th Air Regiment

32nd FD

Jinan

4xx3x

J7IIH

95th Air Regiment

32nd FD

Jinan

4xx3x

Lianyungang

96th Air Regiment

32nd FD

Jinan 

40x3x

Y5, Y7, Mi-171  40630, 40637 J-11B

97th Air Regiment

33rd FD

Chengdu


J-7E

98th Air Regiment

33rd FD

Chengdu

40x4x

J11 40747 Su-27SK

99th Air Regiment

33rd FD

Chengdu



100th Air Regiment

34th TD

Beijing

10x5x

(VIP transport div) B737 cn 24702  B-4053, cn 24701 B-4052

101st Air Regiment

34th TD

Beijing

10x5x

Y-8 

102nd Air Regiment

34th TD

Beijing

10x5x

Y-8

103rd Air Regiment

35th FD

Guangzhou


J-7G

104th Air Regiment

35th FD

Guangzhou



105th Air Regiment

35th FD

Guangzhou

4xx4x

J-11

106th Air Regiment

36th BD

Lanzhou

40х7х   

H-6К 12 нови с бордове от 61 до 72, старите бяха 31x7x

107th Air Regiment

36th BD

Lanzhou

40х7х

H-6H  01-12(12)

108th Air Regiment

36th BD

Lanzhou

40х7х

H-6H  13-24(12)

109th Air Regiment

37th FD

Lanzhou

40x8x

J-8Е

110th Air Regiment

37th FD

Lanzhou

4xx8x

JH-7A

111th Air Regiment

37th FD

Lanzhou

4xx8x

J-16

112th Air Regiment

38th GAD


31x9x

JH-7A

113th Air Regiment

38th GAD


21x9x

Q-5A/J

114th Air Regiment

38th GAD


21x9x

Q-5A/J

115th Air Regiment

39th FD

Shenyang



116th Air Regiment

39th FD

Shenyang



117th Air Regiment

39th FD

Shenyang



118th Air Regiment

40thGAD


72x1x

JH-7   72113, 72119

119th Air Regiment

40thGAD




120th Air Regiment

40thGAD




121st

41st




122nd

41st




123rd

41st




124th Air Regiment

42nd FD

Guangzhou

5xx3x

J-7H Bose/Tianyang

125th Air Regiment

42nd FD

Guangzhou


J-7H

126th Air Regiment

42nd FD

Guangzhou

73X3X

JH-7A Liuzhou, Guangxi province

127th Air Regiment

43rd AB

Beijing



128th Air Regiment

43rd AB

Beijing



129th Air Regiment

43rd AB

Beijing



130th Air Regiment

44th FD

Chengdu

5xx5x

J-7H (J-16)

131st Air Regiment

44th FD

Chengdu


J-10

132nd Air Regiment

44th FD

Chengdu

5xx5x

J-10

133rd Air Regiment

45th AD

Beijing



134th Air Regiment

45th AD

Beijing



135th Air Regiment

45th AD

Beijing



136th

46th




137th

46th




138th

46th




139th Air Regiment

47th FD

Lanzhou



140th Air Regiment

47th FD

Lanzhou


J-11 Yinchuan

141st Air Regiment

47th FD

Lanzhou


J-11 Yinchuan

142nd Air Regiment

48th D




143rd Air Regiment

48th D




144th Air Regiment

48th D




145th Air Regiment

49th FD




146th

49th FD




147th

49th FD




148th

50th FD




149th

50th FD




150th

50th FD




151st

51st




152nd

51st




153rd

51st




154th

52nd




155th

52nd




156th

52nd




157th

53rd




158th

53rd




159th

53rd




160th

54th




161st

54th




162nd

54th




163rd

55th




164th

55th




165th

55th




166th

56th


78Х7Х

78270(20), 78271(21), J-20A, Dingxin airbase 17/11/2016

167th

56th




168th

56th




169th

57th




170th

57th




171st

57th




172nd

58th




173rd

58th




174th

58th




175th

59th




176th

59th




177th

59th




168th

60th




169th

60th




180th

60th




Tuesday, July 26, 2016
The Chinese Are Comming: Novosibirsk stop before heading to Avaidarts-2016
Two JH-7A Fighter-bombers (72111,72119)of the 110th Brigade and a IL-76 (21041) of the 13th Transport Division arrived at Novosibirsk on their way to the Avaidarts-2016 competition at Crimea's Chauda testing center
Photo credit goes to Nikolay Enin of Wizarden.ru
AD-Air Division, BD-Bomber Division, FD-Fighter Division, GAD-Ground Attack Division, TD-Transport Division
Как сообщает январский номер журнала «Air Forces Monthly», КНР и Таиланд провели совместные тренировки в рамках учений «Falcon Strike» в период 16-27 ноября. Принимающей стороны выступала 1-е крыло тайских ВВС на авиабазе Корат-Накхон Ратча
Китайские ВВС были представлены шестью истребителями Су-27/J-11 (включая две «спарки» Су-27УБК) из состава 6-го полка 2(0)й истребительной дивизии, базирующейся в Сукси (военный округ Гуанчжоу), переброшенных в Корат для проведения совместных учений.
Китайцы выставили истребители Су-27СК (б/н 11036, серийный 39308 и 11135 серийный 39217), Су-27УБК (б/н 11033, серийный номер неизвестный  и 11035, серийный номер 92208), а также два истребителя J-11 (б/н 11230, серийный 0117, второй борт не идентифицирован). Вместе с ними был также переброшен военно-транспортный самолет Ил-76.
Забележка: Всички модификации от J-7 до J-7IIIA (J-7D) са свалени от въоръжение в края на 2011 година.
Остават само J-7Е(първи полет през 1990 година) доставени около 250 броя и J-7G(първи полет през 2002 година) доставени около 100 броя, както и учебно-тренировъчните JJ-7 модернизирани до нивото на двете модификации. Има и стари модернизирани до ниво J-7IIН, които приблизително, може да приравним на J-7Е. Според някои източници има новопроизведени J-7Н. Трудно е да се направи разлика. Почти вече не се дава в документите J-7IIН, а се пише само J-7Н.
     Всички налични и годни J-8B са модернизирани до J-8D(първи полет на 21 ноември 1990 година). За това и техния брой е най-голям. След този период на всички самолети са правени допълнителни модернизации.
     От Русия са получени 38 Сухой Су-27СК. Според някои източници всички годни са минали през модернизация след 2004 година. Вероятно през 2010 година е започнала и подмяната на двигателите им. Така, че от старите руски самолети, може би са останали съвсем малко части. За историята, може да се спомене следното, макар и информацията да не е много сигурна.

    През 1991 година се сключва първият договор за доставка на руски самолети Су-27 в Китай. Доставени са 20 Су-27СК и 4 Су-27УБК в база Wuhu air, по-късно са преместени. Имат бордове съответно от 13041 до 13240 и двуместните от 13241 до 13244. Китайците получават и два самолета бонус, логически следва да са Су-27УБК бордове 13245 и 13246. Какъв е пътя на сметките? Общо са получени 50 самолета. По-късно руснаците обявяват, че са изнесли за Китай 40 Су-27УБК. Последните от третия договор са 28, като добавим и 6 от втория договор излиза, че въпросните две са именно недостигащите до общата бройка.  Понеже информацията е от различни източници, може да има и грешки. До 1997 година са загубени два самолета Су-27СК. През следващата 1998 година 6 са носени от земята от ураган и са силно повредени. Предадени са за дифектация и не е ясно след основен ремонт, колко продължават да летят. През 1996 година втори полк в Siuxi, получава 18 Су-27СК и 6 Су-27УБК. Те имат бордове съответно от 13247 до 13444 и двуместните от 13445 до 13540. Има информация, че от тях също има два загубени. Полкът също е преместен и на негово място постъпват J-11В/S.  На практика от 38 получени Су-27СК е сигурно, че има останали по-малко от 34. Вероятно всички вече са минали през основен ремонт и са модернизирани. Другото, което е сигурно, че полка в Siuxi е превъоръжен с J-11A/S. Двуместните J-11AS имат бордови номера от 11031 до 11036. Останалите са бордове от 11037 до 11234.

     Според информация от Китай на 26 октомври 2012 година е предаден последният Hongdu Q-5J. През последните 7 години бяха произведени около 80 самолета, които замениха учебно тренировъчните JJ-6 ("спарки" J-6/МиГ-19/) в полковете с Q-5.

Общо количество самолети във ВВС на Китай
380 Hongdu(Nanchang) Q-5(произведени  модификации след 1990 година, заменят се от JH-7A)
400 Chengdu J-7 (J-7Е около 250 броя, J-7G около 100 броя и JJ-7 около 50 броя)
150 Xian JH-7A(в 5 оперативни и един учебен полк)
330 Shenyang J-8(136 J-8D, 24 J-8E, 72 J-8F, 48 J-8H, 24 JZ-8, 24 JZ-8F)
230 Chengdu J-10(в седем оперативни/бойни/полка и един учебен)
60 Shenyang J-11A
120
Shenyang J-11B
24 Shenyang J-16
76 Сухой 30МКК(започна модернизация, разпределени са в три оперативни полка и един учебен)
40
Сухой Су-27УБК(вероятно модернизирани)

38 Сухой Су-27СК(вероятно модернизирани)

100 Xian H-6(най-малко 10 са танкери)

120 Shaanxi Y-8

12 Shaanxi Y-9

40 Xian Y-7

Забележка: Данните са приблизителни. Подлежат на уточняване. След като бъдат уточнени по брой самолетите в частите ще бъде направена една по точна обща извадка.

 Ще дам един пример със структура на бригада от нов тип в каквато ще се преобразуват старите дивизии

1st Brigade /1st Fighter Division/ Shenyang


1st AG

10Х2Х

Заб.

2nd AG

10Х2Х   

Заб.

3rd AG


 11Х2Х  Заб.

4th AG  


Заб.














1

J-10A

10521


J-11B

10021


J-8F


11021




2


10522











3

J-10A

10523


J-11B

10023








4













5




J-11B

10025








6













7













8













9













10

J-10A

10620











11




J-11B

10121








12













13




J-11B

10123








14













15




J-11B

10125








16













17













18













19




J-11B

10129








20




J-11BS

10220








21













22













23




J-11BS

10223








24




J-11BS

10224








25













26




J-11BS

10226








27













28













29




J-11BS

10229








30




J-11BS

10320








31













32













33




J-11B

10323








34













35













36













37













38















До сега дивизията имаше около 70-80 самолета. По новата структура бригадата ще има между 100-130 самолета.
Учебни центрове/PLAAF Flight Test & Training Base.





1st Flight College Harbin, Heilongjiang

Bomber and transport pilots, navigators, and communications personnel


2d Flight College Huxian, Shaanxi

Bomber and transport pilots and navigators, ground controllers[officers], and approach radar controllers [NCOs]


3d Flight College Jinzhou, Liaoning

Fighter pilots


4th Flight College Shijiazhuang, Hebei

Fighter pilots and foreign pilots


5th Flight College Wuwei, Gansu

Fighter pilots


6th Flight College Zhuozhou, Hebei

Fighter pilots


13th Flight College Bengbu, Anhui

Fighter pilots




Regiment


Fighter         

Division

  Military

  Region

  XXXXX


Type:

1st Air Regiment

1st


 1x1x

CJ-6        Harbin Flying Academy

2nd Air Regiment

1st


 1x2x  

Y-7(HYJ7) Harbin Flying Academy, Lalin

3rd Air Regiment

1st


 1x1x

Y5, Y7     Harbin Flying Academy, Shuang Yu Shu

4th Air Regiment

2nd


 


5th Air Regiment

2nd




6th Air Regiment

2nd




7th Air Regiment

3rd




8th Air Regiment

3rd


1x3x

JL8         Harbin Flying Academy

9th Air Regiment

3rd


1x4x

JL8         Harbin Flying Academy

10th Air Regiment

3th


1x5x

JL8         Harbin Flying Academy, Liaoyang

11th

4th




12th

4th




13th Air Regiment

5th




14th Air Regiment

5th




15th Air Regiment

5th




16th Air Regiment

6th




17th Air Regiment

6th




18th Air Regiment

6th




19th Air Regiment

7th




20th Air Regiment

7th




21st Air Regiment

7th




22nd Air Regiment

8th




23rd Air Regiment

8th




24th Air Regiment

8th




25th Air Regiment

9th




26th Air Regiment

9th




27th Air Regiment

9th





10th





10th





10th





11th





11th





11th





12th





12th





12th





13th FT&TB

Beijing

60X8X

J-10


13th









JL8 Red Falcon Air Demonstration Team
Harbin Flying Academy

Армейската авиация на Китай

        Армейската авиация на Китай е създадена най-късно, като структура на НОАК. Тя се състои от 10 бригади с нов състав. Говори се, че началото на пролетта ще бъде създаден нов учебен център.
В июне 2014 года «Вертолеты России» завершили поставку 84 вертолетов Ми-171Е для китайской компании Poly Technologies.

Regiment Brigade

Group Army

Military

Region

Type:                                                           


Създаден през 

има в момента

1st
LH Brigade

54th GA

Jinan

22 Ми-17, 8 Ми-17В-5,  25 Z-9WZ, 12 Z-10 и 3 Z-8 LH910803


1987, 70 машини

2nd LH Brigade

13th GA

Tibet
Chengdu

5 Ми-171, 15 Ми-17В-5, 3 Ми-17В-7 14 S-70C, 15 Ми-171Е, 12 Z-9WZ, 12 Z-19 и 12 Z-10


1991, 88 машини

3rd LH Brigade

21st GA

Xinjiang Lanzhou

3 Ми-171, 3 Ми-17-1В, 11 Ми-17В-5, 16 Ми-17В-7, 15 Ми-171Е и 24 Z-9WZ


1991, 72 машини

4th
LH Brigade

65nd GA

Beijing

4 Y-7 и 4 Y-8, 8 Ми-171, 4 Ми-171Е, 4 Ми-17В-5, 12 Z-9WZ и 12 Z-10


1991, 48 машини

5th LH Brigade

1st GA

Nanjing

15 Ми-171, 12 Z-8B, 3 Z-9A, 5 Z-9W 6Z-9WA, 22 Z-9WZ, 12 Z-19 и 12 Z-10


1997, 89 машини

6th LH Brigade

42nd GA

Guangzhou

15 Ми-171, 12 Z-8B, 1 Z-9, 2 Z-9A, 6 Z-9W, 1 Z-9WA и 38 Z-9WZ и 12 Z-10


1997, 87 машини

7th
LH Brigade

26nd GA

Jinan

6 Ми-17В-5, 12 Z-8, 4 Z-9W,  20 Z-9WZ, 12 Z-10 и 12 Z-19


2002, 66 машини

8th LH Brigade

38th GA

Beijing

9 Ми-171, 4 Ми-171Е, 14 Z-9A, 8 Z-9W, 4 Z-9WA, 13 Z-9WZ, 12 Z-19 и 12 Z-10


1988, 76 машини

9th LH Brigade

39th GA

Shanyang

6 Ми-17В-5, 8 Ми-171Е, 6 Z-9A, 7 Z-9W 12 Z-9WZ, 12 Z-19 и 12 Z-10


1988, 63 машини

Training Brigade

27th GA?

Beijing

2 Z-9WA, 4 S-70C, 25 Z-9WZ, 12 Ми-171Е, 4 Z-19 и 4 Z-10


2004, 51 машини

Общо са над 680 машини, като не е добавен част от вносът за 2012 година от Русия. Вероятно става въпрос за 8 вертолета Ми-171Е във 2-ра бригада в Тибет.

  Ще дам един пример със структурата на 8th LH Brigade


1-ва АГ


2-ра АГ


3-та АГ


4-та АГ


5-та АГ


6-та АГ



Тип

борд

Тип

борд

Тип

борд

Тип

борд

Тип

борд

Тип

борд

1

Ми-171

LH98741 

Z-9A

LH98ХХХ 

Z-9W

LH98ХХХ 

Z-9WZ

 LH98ХХХ 

Z-19

LH98981 

Z-10

LH98101

2

Ми-171

LH98742

Z-9A


Z-9W


Z-9WZ


Z-19

LH98982

Z-10

LH98102

3

Ми-171

LH98743

Z-9A


Z-9W


Z-9WZ


Z-19

LH98983

Z-10

LH98103

4

Ми-171

LH98

Z-9A


Z-9W


Z-9WZ


Z-19

LH98984

Z-10

LH98104

5

Ми-171

LH98

Z-9A


Z-9W


Z-9WZ


Z-19

LH98985

Z-10

LH98105

6

Ми-171

LH98

Z-9A


Z-9W


Z-9WZ


Z-19

LH98986

Z-10

LH98106

7

Ми-171

LH98

Z-9A


Z-9W


Z-9WZ


Z-19

LH98987

Z-10

LH98107

8

Ми-171

LH98

Z-9A


Z-9W


Z-9WZ


Z-19

LH98988

Z-10

LH98108

9

Ми-171

LH98

Z-9A


Z-9WА


Z-9WZ


Z-19

LH98989

Z-10

LH98109

10

Ми-171Е

LH98

Z-9A


Z-9WА


Z-9WZ


Z-19

LH98990

Z-10

LH98110

11

Ми-171Е

LH98

Z-9A


Z-9WА


Z-9WZ


Z-19

LH98991

Z-10

LH98111

12

Ми-171Е

LH98

Z-9A


Z-9WА


Z-9WZ


Z-19

LH98992

Z-10

LH98112

13

Ми-171Е

LH98

Z-9A




Z-9WZ






14










Както се вижда се бригадата ще се състои от 6 аерогрупи. Предполага се, че в крайният си вид всяка ще има около 24 хеликоптера. За сега са около 12. Всяка година увеличението на общият брой машини ще e около 16%. Още от тази година ще започнат да се произвеждат по 24 хеликоптера Z-10 и Z-19, заедно с Z-9 и вноса от Русия, броят им ще надхвърли 100. Предполагам, че броя на бригадите ще се увеличи до броя на армейските групи или трябва да станат повече от 20. Според мен предстои доста сериозно разместване в армейската авиация. Целта ще бъде машини от един тип да бъдат събрани в една авиогрупа с цел по-добро обслужване.
Моля обърнете внимание на шлема на пилота на ударния хеликоптер Z-10.
Кликнете върху снимката за да я видите в по-голям размер.
Според източници от Китай, това е по-стар модел най-малко от преди 3-4 години в полковете. В момента има нов, който е на стадий подготовка за серийно производство. Разработва се и трети, който е в етап приемане на проект.

Морската авиация на Китай

Regiment                                                             

Fighter   

Division    

Sea Fleet

xxxxx  


Type:

1st Air Regiment

1st BD

North

81x1x

H-6D бордове от 01 до 12

2nd Air Regiment

1st BD

North

81x1x

H-6D бордове от 13 до 24 81216

3rd Air Regiment

1st BD

North

81x1x

H-6DU бордове от 25 до 32

4th Air Regiment

2nd BD

North

81x2x

H-6D бордове от 01 до 12

5th Air Regiment

2nd BD

North

81x2x

H-6D бордове от 13 до 24

6th Air Regiment

2nd BD

North

81x2x

H-6DU бордове от 25 до 32

7th Air Regiment

3rd BD

North

83x3x

H-6KH 01-12

8th Air Regiment

3rd BD

North

83x3x

H-6KU 13-16

9th Air Regiment

3rd BD

North

83x3x

H-6D 25-36

10th Air Regiment

4th FD

North

81x4x

Su-30MK2 01-24(81148- 15/03/2004) Feidong, 2012 Ningbo

11th Air Regiment

4th FD

North

81x4x

J-16

12th Air Regiment

4th FD

North

83X4X

J-10AH/SH 01-24 83243   83147 Feidong

13th Air Regiment

5th FD

East

82x5x

JH-7AH

14th Air Regiment

5th FD

East

41X5Х

J-10AH/SH 01-24

15th Air Regiment

5th FD

East

83x5x

J-8FH

16th Air Regiment

6th FD

East

82x6x

JH-7A  01-24

17th Air Regiment

6th FD

East

81x6x

JL9H   30-

18th Air Regiment

6th FD

East

81x6x

JH-7A  60-85  81767

19th Air Regiment

7th BD

East

40x7x

H-6H   01-12

20th Air Regiment

7th BD

East

40x7x

H-6H  13-24

21st Air Regiment

7th BD

East

40x7x

H-6KU  25-28

22nd Air Regiment

8th FD

South

81x8x

J-11BH Jialaishi   01-24

23rd Air Regiment

8th FD

South

81x8x

J-16

24th Air Regiment

8th FD

South

80x8x

J-10AH/SH 01-24

25th Air Regiment

9th BD

South

83x9x

J-8DH   01-24, JL9H

26th Air Regiment

9th BD

South

81х9х

81696_2016

27th Air Regiment

9th BD

South

83x9x

JH-7A 43x9xH-6DU   49-52

28th Air Regiment

10th FD

South

83x0x

JL-9H 01-24 83003.jpg

29th Air Regiment

10th FD

South



30th Air Regiment

10th FD

South

83x0x

J-11BH 71-90 J-11BHS 66-69, 69, 82, 84

1st Specialized Regiment


North

9xx1

Be-6(10) 01-10 бракувани, Y-7MP(2)11-12, Y-7MPA(12) 13-24 бракувани, Y-9JB ELINT? Maritime Patrol Version(4)21-24, 9231 Y-8X Maritime Patrol Version(4)25-28, Y-8J Maritime Patrol Version(4)29-32 9301, Y-8GX2 ELINT(4)33-36 Y-8GX5(KJ-200)AEW&C- 37-44(8), Dachang NAB near Shanghai

3 new Y-9G High New 11 ELINT Aircraft (serial numbers 9221, 9231, 9241) 09/16

Y-8 Catalog III, High New 8, ELINT 9221, GX-8 (GaoXin) 13-24

2nd Specialized Regiment



9хx2

Z9C/D ASW 01-10, Z-8 AЕW 11-12

3rd Flying boat Regiment


North

9хx3

Be-6(10) 01-10 бракувани, SH-5 ASW flying boats(4)11-14, Y-8X Maritime Patrol Version(4)15-18

4th Specialized Regiment


North

9xx4

Mi-8 01-10, Ka-27PS(SAR)11-13(3), Ka-28(ASW)14-19(6), Ka-28(ASW)21-29(9) и Ka-31 30-39 AEW(10), 9194.jpg (17/06/11) 9184.jpg  9294.jpg

5th Specialized Regiment



9xx5


6th Specialized Regiment



9xx6

SA321(10) 41-50, Z8JH(10) 51-60, SA365N (9616, 9646) Z9(A)C(9626,9636), Z9C/D(16) 65-80(9696) 9796/Z9-0509

7th Specialized Regiment



9xx7

Z-8 ASW 01-19, Z9C/D ASW 21-40, Z8J 51-62



8th Specialized Regiment                9xx8




9th Specialized Regiment                9xx9














6xx1 Z-9(6) 15-20  6xx2 Z-8KA(8) 21-28 Qingdao, Shandong


Woody Island
30th Air Regiment J-11BH 84(83804)  Woody Island(25th Air Regiment, 9th PLANAF Division)

Location

Occupied 

by

Name

Code 

Built  

Length

Notes

Woody Island 

China

Yongxing Airport 

ZJYX

1990

2,700m  

Dual-use concrete airport.

Spratly Islands (Наньша)

Location

Occupied

by

Name

Code 

Built 

Length

Notes

Fiery Cross Reef 
(Yongshu)

China

Yongshu Airport


2016  

3,300m  

Dual-use concrete airport, J-11BH(S)

Subi Reef

China

Subi Airport


2016

3,300m

Dual-use concrete airport, J-11BH(S)

Mischief Reef

China

Mischief Airport


2016

2,700m

Dual-use concrete airport, J-11BH(S)


Справка:

Разрушители

-Type 052D бордове 172 и 173 на въоръжение от 2014 два Ка-28

-Type 052C бордове 170, 171, 150, 151 на въоръжение от 2004 до 2012 и два 152 и 153 през 2013 един Ка-28

-Type 052B бордове 168 и 169 на въоръжение през 2003 един Ка-28

-Type 051B борд 167 на въоръжение през 1999 два Ка-28

-Type 052 бордове 112 и 113 на въоръжение през 1994 и 1996 година два Ка-28

-Type 051 общо 17 постъпили на въоръжение от 1971 година до 1991 година, първите 10 снети остават 7, бордове 109(1982), 110(1984), 133(1983), 134(1984), 164(1987), 165(1989) и 166(1991) два Z9C/D.

До 2013 година 16 кораба са имали възможности да приемат 12 Ка-28 и 14 Z9C/D. През тази година 4 нови, за които са необходими 6 машини клас Ка-28. Вероятно ще бъдат свалени от въоръжение бордове 109, 110, 133 и 134.

Фрегати

-Type 054A бордове 574, 575 и 550 на въоръжение до края на 2013 година един Ка-28

-Type 054A бордове 529 и 530(2008), 568 и 570(2008), 569 и 571(2010) 548(2010), 538(2011), 549(2011), 546 и 547(2012), 572 и 573(2012) общо 13 кораба с един Ка-28

-Type 054 бордове 525 и 526 на въоръжение 2005 и 2006 с един Ка-28

-Type 053H3 «Цзянвей-2» 10 кораба бордове 521, 522, 523, 524, 527, 528, 564, 565, 566 и 567 приети на въоръжение1998-2005 един Harbin Z-9C

-Type 053H2G «Цзянвей-1» 4 кораба бордове 538, 539, 540 и 541 приети на въоръжение 1992-1994 един Harbin Z-9C

Обобщено 29 кораба до началото на 2013 година с възможности за 14 хеликоптера Harbin Z-9C и 15 вертолета Ка-28.

Освен тези 29 фрегати в китайския флот има на въоръжение и още 14 без хеликоптерни площадки.

-Type 053H1G(Jianghu-V) 6 кораба бордове 558, 559, 560, 561, 562 и 563 приети на въоръжение 1993-1995

-Type 053H2 (Jianghu-III) борд 537 приет на въоръжение 1990

-Type 053H1Q борд 544 приет на въоръжение 1985

-Type 053H1 (Jianghu-II) 6 кораба бордове 533, 534, 543, 545, 553 и 555 приети на въоръжение 1982-1987

       С постъпването на новите три фрегати тази година ще бъдат извадени три стари вероятно 533, 534 и 543. Възможно е някои от по-новите да бъдат продадени, като това се отнася за кораби без хеликоптерни площадки и тези от Type 053H2G «Цзянвей-1».

      Като цяло 45 разрушители и фрегати от китайския военен флот приети на въоръжение до началото на 2013 година имат възможности да приемат най-малко 27 вертолета Ка-28 за борба с подводници и 28 хеликоптера Harbin Z-9C или общо 55-60 машини.

     Прави впечатление, че китайците не държат в бойния си флот кораби по-стари от 30 години. Те се продават в чужбина, използват се за учебни и научно-изследователски цели или се бракуват.

   Други авионосещи кораби във военния флота на Китай

-клас Ляонин борд 016(2012) 24 машини Ка-27, Ка-29 и Ка-31

-Type 071 amphibious transport dock бордове 998(2007), 999(2011) и 989(2012) по 4 Z-8 Super Frelon.

-Type 903 клас Qiandaohu бордове 886(2004), 887(2004), 889(2013) и 890(2013) по 2 Z-8 Super Frelon.

-Type 925 Dajiang бордове 121(1975) 302 и 506 по 2 Z-8 Super Frelon.

- клас Fusu Project 15966M борд 885 един Z-8 Super Frelon

-Type 920 Hospital Ship борд 866(2008) един Z-8 Super Frelon

- клас Yuanwang борд 1(1977), 2(1978), 3(1995), 4(1999), 5(2007), 6(2007) и 21(2012) по един Z-8 Super Frelon

- клас Shichang Training Ship борд 82 4 Z-9

     Другите авионосещи кораби на флота въведени до 2013 година могат да приемат 31 хеликоптера Z-8 Super Frelon, 24 вертолета клас Ка-28 и 4 Z-9.

    Общо наличните кораби в състава на китайския военен флот до 2013 година могат да приемат до 31 хеликоптера Z-8 Super Frelon, 51 вертолета клас Ка-28 и 32 хеликоптера Z-9 или общо 114 машини, при налични около 110-120.


История
През 1959-1960 година са ремонтирани и предадени на Китай 20 хидросамолета Бе-6. Те са разпределени в две ескадрили. Едната получава номера от 9013 до 9103 и е зачислена към трета дивизия. По-късно са прехвълени в 2-ра дивизия в специален 5-ти полк летящи лодки. Малко се знае за историята на тези машини. През 1998 година е имало 4 самолета на въоръжение и един изложен борд 9103 в Datangshan. Двигателите АШ-73(18 цилиндрова двуредова звезда с 2400 конски сили) са заменени на УВД(турбовитлови създадени по съветските АИ-20 и АИ-24 лицензите, на които са предадени на Китай през 1957-58 година) местно производство. Самолетите стават протип на китайския SH-5. Той започва да разработва през 1969 година и първият образец е готов през 1973 година. Първият полет е едва на 7 април 1976 година, през 1986 година 4 хидросамолета са приети на въоръжение. От построените най-малко 7 машини, една е за статически и наземни изпитания, борд 02 е първия летящ и остава в завода-производител(сега в музей), 4 са придадени на флота(един унижожен вероятно борд 9133)и един е преустроен в пожарен вариант.

Общо количество самолети във ВМС на Китай

60 Hongdu(Nanchang) Q-5(произведени  модификации след 1990 година, заменят се от JH-7A)
60 Chengdu J-7 (J-7Е около 24 броя, J-7G около 24 броя и JJ-7 около 12 броя)
120 Xian JH-7A(в 4 оперативни и един учебен полк)
48 Shenyang J-8(24 J-8D, 24 J-8F)
96 Chengdu J-10(в 3 оперативни/бойни/полка и един учебен)
36 Shenyang J-11A
36 Shenyang J-11B
24 Shenyang J-16
24 Сухой 30МК2

72 Xian H-6(най-малко 12 са танкери)

20 Shaanxi Y-8

12 Shaanxi Y-9

20 Xian Y-7
Забележка: През 2011 година в авиацията на флота на Китай започнаха да заменят учебно-тренировъчните JJ-6 с новите Guizhou JL-9H(морски вариант на самолета). Guizhou Aircraft Industry Corporation вече предава по 24 самолета годишно, които се разпределят между ВВС и флота. Към момента има данни за предадени повече от 100 самолета. За флота са около 50 разпределени между 4 полка и морската академия за пилоти. Целта е до края на 2015 година да бъдат произведени над 200 самолета. Заедно с тях се предвижда да бъдат предадени и около 120 Hongdu L-15.
Учебен център на морската авиация/Naval Aviation Air Academy at Changzhi

№ 

Regiment             


Fighter

Division


xxxx


Type:

1

1st Air Regiment

1st FD


81x0x 

CJ6A 01-30

2

2nd Air Regiment

1st FD


82x0x

JL8H 01-30

3rd Air Regiment

1st FD


83x0x

JL10H 01-30

4th Regiment

2nd AD


84x0x

JL8  бордове от 01 до 30 черни

5th Regiment

2nd AD


9xx0

Y-7 бордове от 01 до 10

6th  Regiment

2nd AD


93x0

Mi-8,  98x0 Z9C

7


TB


 


8











Z-8 AEW






Ka-27(4)



















Нова система за обучение на военни пилоти в Китай

         От 2012 година в НОАК има нова система за обучение на военни пилоти. Началното обучение във военните училища се извършва на Nanchang CJ -6, китайски вариант на Як-18 създаден през 1958 година. След него курсантите се разделят на две. Тези за бойните самолети продължават обучението си на Karakorum JL-8(K-8), а тези за турбовитловата авиация на Hongdu CJ-7(самолетът е още в опитен стадий) с последващо обучение на Xian Y-7(трети етап)(няма го на схемата).
       При следващия(трети етап) от обучението на курсантите летели на JL-8 продължавана на две машини. На Guizhou JL-9 летят пилотите за бомбардировъчната авиация, а за изтребителната машината е Hongdu J-10 (L-15). Новото при сега действащата система са следващите два етапа. При четвъртия етап пилотите за бомбардировачите продължават на Chengdu JJ-7, а изтребителите на Shenyang J-8, Chengdu J-10S или Shenyang J-11ВS(Су-27УБ), като посочените машини вече са доставени във военните училища, а не в школи за обучение след тях. Петият етап също е прехвърлен в училищата. Доставени са бойни самолети и бъдещите пилоти започват да летят още там на бойни самолети. За бомбардировъчната машината е Xian JH-7(няма го на схемата), за изтребителната Chengdu J-10 или Shenyang J-11В(Су-27).
     През 2015 година се очаква да завършат първите пилоти по новата система. Те всъщност са приети по старата, но от определен момент са започнали и довършили обучението си по новата.
     Нуждата от повече пилоти кара китайците да модернизират още обучението. Има предложение първият етап на обучението на Nanchang CJ -6(в последствия на Hongdu CJ-7) да се изнесе в школи преди военното обучение(както в СССР). Първата такава школа ще започне да работи през лятото на 2015 година.
2013

ПВО на Китай

         Русия е доставила на Китай 16 дивизиона от зенитната ракетна система "С-300 Фаворит" до края на 2009 година. Това съобщил, цитиран от Интерфакс Игор Ашурбейли, генерален директор на Главното системно конструкторско бюро на ПВО компанията „Алмаз Антей".

Китай внесе от Русия военна продукция за 2,1 милиарда долара

  Според генералният директор на «Рособоронэкспорт» Анатолий Исайкин, Китай е внесъл от Русия през 2012 година военна техника за 2,1 милиарда долара. Общо по предварителни данни износът е около 15,16 милиарда долара за миналата година, което е с 11,8% повече от предходната 2011 година, когато беше изнесена военна техника за 13,2 милиарда долара. Съобщени са данни за внос от „поднебесната“ на двигатели от фамилията АЛ-31Ф и вертолети Ми-171Е на стойност 1,3 милиарда долара. За останалата част от поръчките няма данни.

   Търговският обмен между Русия и Китай достигна през 2012 година 90 милиарда долара.

Коментар:

   Износът през последните години от Русия постоянно расте. През 2005 беше 6,1 милиарда долара, през 2006-а - 6,4 милиарда, през 2007-а - 7,4 милиарда, през 2008-а - 8,35 милиарда, през 2009-а - 8,8 милиарда, през 2010-а - 10,4 милиарда и през  2011-а - 13,2 милиарда долара. Плановете за миналата бяха за 13,5 милиарда долара.

   Прогнозите за тази година са за 14 милиарда долара. За януари са изнесени оръжия за повече от 2 милиарда долара.

Shaanxi Aircraft Company ще произведе...

   Очаква се скоро от монтажната линия на китайската "Shaanxi Aircraft Company" да слезе 300-ят самолет Y-8. Той е китайско копие на Ан-12 и се произвежда серийно от 1981 година. Темпът на производство е от 6 самолета годишно в началото до 12 машини преди последното разширение на производството. Многобройни са неговите модификации. Освен в Китай се ползва още от Мианмар(4), Пакистан(4), Судан(2) Танзания(2) и Венецуела(2).

Нов тежък китайски транспортен самолет Y-ХХ?

        След първият полет на Y-20, който беше на 26 януари 2013 година все повече се засилват слуховете за нов тежък самолет, който се разработва в Китай Y-ХХ. Според съобщенията той е класа на Ан-124. Скоро имаше публикации, че китайците са искали да закупят от Украйна технология за производство на неговите двигатели Д-18Т с тяга 230 кN. Представител на производителя на двигателите отрече слуховете, но потвърди, че се разработва нова модификация Д-18ТМ с очаквана тяга от 265 до 285 кN. Прототипът на двигателя е изработен през 2010 година. От 2011 година са започнали стендовите изпитания. През миналата година е произведена пробна серия. Скоро ще започне серийното производство и ще може бъде закупен. Преди време китайците се интересуваха от втория Ан-225, които стои незавършен. Може да финансират и неговото производство.

Китай води преговори

    Китай води интензивни преговори с Русия и Украйна за закупуване на големи количества двигатели. През тази година изтичат някои от тях и трябва да бъдат обновени с цел продължаване на производството. Това се отнася главно за двата договора на Китай с Пакистан за доставката на J-10B и JF-17.

Нова серия тежки бомбардировачи H-6K ще получи НОАК

    Нова серия тежки бомбардировачи от три модификации ще бъдат предадени на флота и ВВС на Китай. Те се разработват от 2004 година и са на база на произвеждания в страната Н-6(копие на руския Ту-16) от Xi'an Aircraft Industrial Corporation. Първият полет на прототипа се състоя на 7 януари 2007 година(борд 001), а самолетът бе показан официално за първи път през 2009 година. Произведени е пробна серия от 4-6 самолета. Има снимки на бордове 861 и 862(вероятно прототипи на самолета). През 2009 и 2010 година са внесени от Русия 55 двигателя Д-30КП-2, според някои източници част от тях са били от съветския държавен резерв преди 1992 година и според източници от Русия с закупени на символична цена от 1 милион долара за брой.
        От началото на 2011 година е приет на въоръжение. В новата модификация са използвани широко композитни материали. Изцяло е обновено бордовото оборудване и е монтиран нов радар. Благодарение на електрониката е намален екипажът до 3 души. Основната промяна е в замяната на двата двигателя Xian WP8(копие на руските AM-3) turbojets с тяга 93.2 kN с руските Д-30КП-2 с тяга 118 kN. Главното е значително увеличение на радиуса на действие. От 1800 километра, той е нараснал повече от 2 пъти. Според първоначалния замисъл трябваше да бъдат произведени 24 самолета. Те вече са предадени на флота и на ВВС. Вероятно ще бъдат произведени още поне 50 самолета. Ако се произвеждат по 12 годишно, това прави пълна заетост на мощностите през следващите 4 години. Към 1 януари 2013 година са произведени повече от 250 самолета Н-6 в повече от 10 модификации. Машини са изнесени за Ирак(4) и Египет(последната през 2000 година). Към настоящият момент НОАК вероятно разполага с повече 150 самолета от този тип.

Aerospace Long-March International Trade Company – ALIT

    На изложението IDEX-2013 в Абу-Даби от 16 до 22 февруари 2013 година китайската компания http://www.alitchina.com/en/ представи три нови безпилотни летящи апарата. Това са CH-91 и CH-92 за средни разстояния и за близко разстояние CH-901.

Не Индия, а Китай е искал....

Уебсайт в alle.bg