добре дошли в моя уеб сайт
aeronews.alle.bg

Chengdu J-20 Production and Deliveries

№  

борд 

серия 

регистър 


Първи полет 

Предаден 

Получен на  

Забележка

1

2000





2010


За статически изпитания

2

2001




11/01/11



Първи летящ технологичен протопип

3

2002




16/05/12



Втори летящ технологичен протопип

4

2003





2010


За наземни изпитания стенд


2004




31/12/13



Модифициран 2002

5

2011




01/03/14



наземни изпитания на 05/01/14 Трети летящ

6

2012




26/07/14

 Xī'ān

21/10/14

наземни изпитания на 02/06/14 Четвърти летящ

7

2013




27/11/14



наземни изпитания на 12/10/14 Пети летящ


2014




02/2014



втори статически изпитания

8

2015




19/12/14



Шести летящ

9

2016




20/09/15?



наземни изпитания на 09/09/15 Седми летящ

10

2017




24/11/15?



Осми летящ


2021









2022







11

2101  




31/12/15?



Девети летящ, първи сериен(настройване на линия)

12

2102




31/01/16?



Десети летящ, 2-ри сер 15/01/16(настройване лин.)

13

2103




2016



Единадесети летящ(настройване на линия)

14

2104




2016



Дванадесети летащ(настройване на линия)


78271

01-01?



09/2016

11/11/16


Първи строеви 2101, 176-та бригада ИЦ ВВС


78272 

01-02?



09/2016

11/11/16


2102


78273

01-03



2016



2103


78274

01-04



2016



2104

15

78275

01-05



2017

06/2017


15?

16

78276

01-06



2017

06/2017



17

78277

01-07



2017

08/2017



18

78278

01-08



2017

08/2017



19

78279

01-09



2017

09/2017



20

78370

01-10



2017

09/2017



21

78371

02-01



2018




22

78372

02-02



2018




23

78231

02-03



2018




24

78232

02-04



2018




25

78233

02-05



2018




26

78234

02-06



2018




27
7823502-07


2018



28
7823602-08


2018



29
7823702-09


2018



30
7823802-10


2018



31
78239
02-11


2019



32
78330
02-12


2019



33
78331
02-13


2019



34
78332
02-14


2019



35
62001
02-15


2019

9th Air Brigade at Wuhu
36
62002
02-16


2019


37
62003
02-17


2019


38
62004
02-18


2019


39
62005
02-19


2019


40
62006
02-20


2019


41
62007



2019


42
62008



2019


43
62009



2019


44
62100



2019


45
62101



2019


46
62102



2019


    На 18 август 2011 година агенция Синхуа съобщи за 27-и полет на борд 2001.  
    Според съобщение в китайските медии борд 2001 е направил своя 60-и полет през ноември 2013 година.
    През декември 2013 година в китайските медии се появи официално признание, че на изтребителя стоят два руски двигателя АЛ-31ФМ1(АЛ-31ФН серия 42) произведени от московската компания ОАО «НПО «Сатурн», които са леко модифицирани. Китайците са увеличили тягата до около 14 тона, като това разбира се е за сметка на ресурса. Въпреки това, общата тяга от 28 тона е крайно недостатъчна, а необходимата е поне 32 тона.
   Според съобщение в печата Китай е модернизирал получените от Русия АЛ-31ФМ1(АЛ-31ФН серия 42) с тяга 13,5 тона и назначен ресурс от 3000 часа произведени от московската компания ОАО «НПО «Сатурн», като тягата е с възможност за регулиране между 14,5 и 16,5 тона(при намален ресурс) и управление чрез отклоняване на вектора на тягата плюс/минус  20 градуса.
   Предсерийното производство и първите серии ще бъдат с тези двигатели. Най-малко 4 предсерийни машини са вече почти готови. Една от тях е двуместна. Първата от тях направи първи полет на 1 март 2014 година и 4-те изтребителя се подготвят за парада по случай 65-та годишнина от създаването на Китай, който ще бъде през тази година(12/01/2014).

Борд 2011 J-20 e с руски двигатели АЛ-31ФМ2(АЛ-31Ф серия 44)

     Според получена от Китай информация новият борд 2011, който направи първи полет на 1 март 2014 година е с новите руски двигатели АЛ-31ФМ2(АЛ-31Ф серия 44). През ноември месец 2013 година са получили първите пет протопипа. Китайците са платили голяма сума за разработване на двигателите(около 500 милиона) и са взели участие в разработването на компютърната система за управление му. Сега те имат възможност да управляват тягата в големи граници. Според каталога на производителя тя е 14500 килограма във форсаж и без 8700 килограма при 3000 часа живот на двигателя. Чрез изменение на режима е възможно тягата без форсаж да достигне до 10 000 килограма, което се смята, че ще бъде достатъчно за изпитанията на J-20. Разбира се, че всичко ще стане за сметка на намаления му ресурс, но той, както съобщихве е напълно достатъчен за разработването и тестовете на изтребителя, дори и да намалее няколко пъти.
      Китайците вероятно ще финансират и следващата версия  АЛ-31ФМ3 на ФГУП «НПЦ газотурбостроения «Салют». Техните условия сигурно са 10 000 килограма без форсаж и 16 000 с форсаж при 4000 часа ресурс на двигателя. Възможно е тези двигатели да се поставят и на J-10, J-15 и J-16, което рязко ще повиши възможностите им.

Китайский самолет Ту-204 используется для испытаний РЛС

 June 3rd
Согласно появившимуся на китайском веб-ресурсе v.ifeng.com видеоролику, китайская летающая лаборатория на базе приобретенного КНР в России самолета Ту-204-120С(Е) (серийный номер 030/64030, заводской номер 1450743664030, бывшая китайская регистрация В-2871, китайский военный бортовой номер 769) модифицирована и используется для испытаний новой авиационной бортовой РЛС военного назначения. Самолет, полученный КНР в 2008 году (о чем наш блог писал ), эксплуатируется китайским государственный военным летно-исследовательским центром CFTE в Сиань-Яньлян (провинция Шэньси).

Переоборудование
китайского Ту-204-120С(Е) в летающую лабораторию было осуществлено при участии ОАО "Туполев" по контракту, выданному в конце 2012 года. Испытываемая новая РЛС в специальном носовом обтекателе была установлена на самолет уже китайской стороной в начале 2014 года. В ролике на веб-ресурсе v.ifeng.com утверждается, что на самолете испытывается новая РЛС с АФАР, предназначенная для перспективного китайского истребителя J-20, однако неясно, действительно ли РЛС имеет это назначение.
http://bmpd.livejournal.com/876181.html

J-20 appears in PLAAF recruitment video

F-22 vs.(срещу) J-20

F-22....................................................................................... J-20
№Сер номер Предназначение Първи полет ...........Модел...№ Име Предназначение....... Първи полет.. Мод
1.. 87.. 3996 1-ви YF-22A........ 29.09.1990 г...........................1 2001 1-ви техн. прототип....11/01/2011 г.
2.. 87.. 3997 2-ри YF-22A........ 30.10.1990 г.......................... 2 2002 2-ри техн. прототип.....00/05/2012 г.
3.. 87.. 3998 Ст. изпитания....................................................3 2003 Ст. изпитания.............2010
4.. 87.. 3999 Ст. изпитания....................................................5 2014 Ст. изпитания.............2014  
5.. 87.. 4000 Стенд.................................................................4  Стенд..........................2009
1.. 91.. 4001 1-ви EMD ................/09/1997 ..............Block 1...1 2011 1-ви прототип........... 00/03/2014 г.
2.. 91.. 4002 2-ри EMD.............. Лято 1998........................... 2  2012 2-ри прототип...........00/07/2014 г.
3.. 91.. 4003 3-ти EMD.............. Лято 1999..............Block 2...3  2013 3-ти прототип............00/11/2014 г.
4.. 91.. 4004 4-ти EMD.............. През 1999............................4 2015 4-ти прототип.............00/12/2014 г. 
5.. 91.. 4005 5-ти EMD.............. Зима 2000............................5 2016 5-ти прототип.............00/09/2015
6.. 91.. 4006 6-ти EMD...............Късна пролет 2000 Block 3..6 2017 6-ти прототип.............00/11/2015
7.. 91.. 4007 7-ми EMD.............. Късно лято 2000..................7 2101 1-ви (пред)сериен..............2016()
8.. 91.. 4008 8-ми EMD............. Зима 2001.............................8 2102 2-ри предсериен................2016()
9.. 91.. 4009 9-ти EMD.............. Пролет 2001........................9 2103 3-ти предсериен..................2016()
10 99.. 4010 1-ви PRTV I............Есен 2001..........................10 2104 4-ти предсериен.................2016()                        
11 99.. 4011 2-ри PRTV I......................................................11 78275 1-ви строеви.......................2017()
12 00.. 4012 1-ви PRTV II.....................................................12 78276 2-ри строеви.......................2017()
13 00.. 4013 2-ри PRTV II
14 00.. 4014 3-ти PRTV II
15 00.. 4015 4-ти PRTV II
16 00.. 4016 5-ти PRTV II
17 00.. 4017 6-ти PRTV II
18 01.. 4018 1-ви 1-ва серия..................................Block 10
..... ......
..... ......
195 10 4195 4-та 10-та серия...Декември 2011....Block 40

Първи сериен

The initial operational date for the J-20 is estimated at 2018. Now, with this production copy "2101" emerging out of the thick Chinese smog,  perhaps we should revisit the 2018 date.

http://china-defense.blogspot.bg/2015/12/fist-production-j-20-is-here.html#links

25/12/2015

J-20 to fly at Zhuhai Airshow

At a press conference in Beijing today(10/28/2016), the PLAAF announced that the J-20 will be flying at Airshow China 2016.

J-20s deployed to Dingxin airbase

Commercial satellite photo taken over Dingxin airbase, Gansu Province, China showed the arrival of 2 J-20s on Nov. 17, 2016. The base is sort of like the U.S. Air Force Weapons School in Nellis, Nevada whereby units there develop tacti
Dingxin airbase

Китайский истребитель 5-го поколения начал поступать в ВВС НОАК

7 декабря 2016 г. –  Китайский истребитель пятого поколения J-20A начал поступать в военно-воздушные силы НОАК. Фото серийной машины с номером, свидетельствующим о принадлежности к одной из частей ВВС опубликовано в Facebook Modern Chinese Warplanes. Первый самолет нового типа 78271 вошел в состав 176-й бригады ВВС НОАК(Dingxin airbase).

По мнению авторов блога, 176-я бригада, наряду со 170-й, 171-й, 172-й и 175 входит в состав учебно-испытательного центра ВВС НОАК. Официальных сообщений о передаче нового самолета в части не поступало.

Самолет J-20 представляет собой тяжелый многоцелевой истребитель 5-го поколения. Разработка машины началась в 2002 году, первый прототип взлетел в 2011-м. Точные данные самолета не сообщаются, по ряду предположений, на нем установлены российские двигатели АЛ-31ФН и возможна установка двигателей АЛ-41Ф1С («изделие 117С»).

China’s J-20 stealth fighter joins the People’s Liberation Army air force

State media highlights nation’s most advanced fighter jets coming into operation
PUBLISHED : Friday, 10 March, 2017, 11:48am

China’s new generation stealth fighter jet, the J-20, is serving in the People’s Liberation Army air force, according to state media.

Video footage from CCTV Channel 7 on Friday night showed J-20 fighters joining the PLA air force with Y-20 transport planes and H-6K bombers. CCTV did not say how many J-20 fighter jets were serving in the air force.

The J-20 made a two-minute public debut at the opening of ­Airshow China in Guangdong’s Zhuhai on November 1 without ground displays, flying over the show each day after taking off from an airfield in nearby Foshan.

Visitors were not permitted to view the aircraft on the ground, sparking speculation that the home-made aircraft was falling behind its production schedule.

The doubt was countered by air force chief General Ma Xiaotian one day after the jet’s maiden flight. Ma said development of the J-20 fighter jet would be sped up and it would be put into operation in the air force soon.

However, Macau-based military observer Antony Wong Dong said that it was likely that just a small number of J-20 jets had been produced due to engine problems.

“Technical and production problem of WS-15 engines, which were in the J-20, are not solved,” Wong said. “The J-20 has not yet entered mass production progress, and now just a few limited aircraft are able to serve in the air force, similar to the Y-20.”

J-20 with a pair Shenyang WS-10 engines

19 сентября 2017 стелс-истребитель J-20 совершил полет на тяге двух отечественных двигателей "Тайхань"

https://3.bp.blogspot.com/-pwoojxQ66aw/WdR5S9phmVI/AAAAAAAAfoc/_e9ChrtthKocLSIKSDWlgrxptBX-rVD-wCLcBGAs/s640/2b89b9b166a2ae9_size93_w1485_h971.jpg

Истребитель Цзянь-20 принят на вооружение китайской армии - МОБ КНР

Пекин, 28 сентября 2017 /Синьхуа/ -- Китайский новейший истребитель-невидимка Цзянь-20 /J-20/ официально поступил на военную службу, сообщил в четверг официальный представитель Министерства обороны КНР У Цянь на очередной пресс-конференции.

Испытательные полеты проводятся по плану, отметил он.

Цзянь-20 является китайским истребителем среднего и дальнего радиуса действия четвертого поколения. Он совершил свой первый испытательный полет в 2011 году и был впервые представлен на 11-м авиасалоне в городе Чжухай /пров. Гуандун, Южный Китай/ в ноябре прошлого года.

СМИ: Китай способен производить до 40 истребителей пятого поколения J-20 в год

ПЕКИН, 28 августа 2018. /ТАСС/. Китай построил четвертую сборочную линию по производству истребителей пятого поколения J-20. Как сообщил во вторник информационный портал Sina, в случае запуска производства на полную мощность КНР сможет производить до 40 таких самолетов в год.
01/10/2019
В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.