Chengdu J-20 Production and Deliveries
№ | борд | серия | регистър | Първи полет | Предаден | Получен на | Забележка | |
1 | 2000 | 2010 | За статически изпитания | |||||
2 | 11/01/11 | Първи летящ технологичен протопип | ||||||
3 | 2002 | 16/05/12 | Втори летящ технологичен протопип | |||||
4 | 2003 | 2010 | За наземни изпитания стенд | |||||
31/12/13 | Модифициран 2002 | |||||||
5 | 01/03/14 | наземни изпитания на 05/01/14 Трети летящ | ||||||
6 | 26/07/14 | Xī'ān | 21/10/14 | наземни изпитания на 02/06/14 Четвърти летящ | ||||
7 | 2013 | 27/11/14 | наземни изпитания на 12/10/14 Пети летящ | |||||
2014 | 02/2014 | втори статически изпитания | ||||||
8 | 2015 | 19/12/14 | Шести летящ | |||||
9 | 20/09/15? | наземни изпитания на 09/09/15 Седми летящ | ||||||
10 | 24/11/15? | Осми летящ | ||||||
2022 | ||||||||
11 | 2101 | 31/12/15? | Девети летящ, първи сериен(настройване на линия) | |||||
12 | 31/01/16? | Десети летящ, 2-ри сер 15/01/16(настройване лин.) | ||||||
13 | 2103 | 2016 | Единадесети летящ(настройване на линия) | |||||
14 | 2104 | 2016 | Дванадесети летащ(настройване на линия) | |||||
01-01? | 09/2016 | 11/11/16 | Първи строеви 2101, 176-та бригада ИЦ ВВС | |||||
78272 | 01-02? | 09/2016 | 11/11/16 | |||||
78273 | 01-03 | 2016 | 2103 | |||||
01-04 | 2016 | 2104 | ||||||
15 | 78275 | 01-05 | 2017 | 06/2017 | 15? | |||
16 | 78276 | 01-06 | 2017 | 06/2017 | ||||
17 | 78277 | 01-07 | 2017 | 08/2017 | ||||
18 | 78278 | 01-08 | 2017 | 08/2017 | ||||
19 | 78279 | 01-09 | 2017 | 09/2017 | ||||
20 | 78370 | 01-10 | 2017 | 09/2017 | ||||
21 | 78371 | 02-01 | 2018 | |||||
22 | 78372 | 02-02 | 2018 | |||||
23 | 78231 | 02-03 | 2018 | |||||
24 | 78232 | 02-04 | 2018 | |||||
25 | 78233 | 02-05 | 2018 | |||||
26 | 78234 | 02-06 | 2018 | |||||
27 | 78235 | 02-07 | 2018 | |||||
28 | 78236 | 02-08 | 2018 | |||||
29 | 78237 | 02-09 | 2018 | |||||
30 | 78238 | 02-10 | 2018 | |||||
31 | 78239 | 02-11 | 2019 | |||||
32 | 78330 | 02-12 | 2019 | |||||
33 | 78331 | 02-13 | 2019 | |||||
34 | 78332 | 02-14 | 2019 | |||||
35 | 62001 | 02-15 | 2019 | 9th Air Brigade at Wuhu | ||||
36 | 62002 | 02-16 | 2019 | |||||
37 | 62003 | 02-17 | 2019 | |||||
38 | 62004 | 02-18 | 2019 | |||||
39 | 62005 | 02-19 | 2019 | |||||
40 | 62006 | 02-20 | 2019 | |||||
41 | 62007 | 2019 | ||||||
42 | 62008 | 2019 | ||||||
43 | 62009 | 2019 | ||||||
44 | 62100 | 2019 | ||||||
45 | 62101 | 2019 | ||||||
46 | 62102 | 2019 |
Според съобщение в китайските медии борд 2001 е направил своя 60-и полет през ноември 2013 година.
През декември 2013 година в китайските медии се появи официално признание, че на изтребителя стоят два руски двигателя АЛ-31ФМ1(АЛ-31ФН серия 42) произведени от московската компания ОАО «НПО «Сатурн», които са леко модифицирани. Китайците са увеличили тягата до около 14 тона, като това разбира се е за сметка на ресурса. Въпреки това, общата тяга от 28 тона е крайно недостатъчна, а необходимата е поне 32 тона.
Според съобщение в печата Китай е модернизирал получените от Русия АЛ-31ФМ1(АЛ-31ФН серия 42) с тяга 13,5 тона и назначен ресурс от 3000 часа произведени от московската компания ОАО «НПО «Сатурн», като тягата е с възможност за регулиране между 14,5 и 16,5 тона(при намален ресурс) и управление чрез отклоняване на вектора на тягата плюс/минус 20 градуса.
Предсерийното производство и първите серии ще бъдат с тези двигатели. Най-малко 4 предсерийни машини са вече почти готови. Една от тях е двуместна. Първата от тях направи първи полет на 1 март 2014 година и 4-те изтребителя се подготвят за парада по случай 65-та годишнина от създаването на Китай, който ще бъде през тази година(12/01/2014).
Борд 2011 J-20 e с руски двигатели АЛ-31ФМ2(АЛ-31Ф серия 44)
Китайците вероятно ще финансират и следващата версия АЛ-31ФМ3 на ФГУП «НПЦ газотурбостроения «Салют». Техните условия сигурно са 10 000 килограма без форсаж и 16 000 с форсаж при 4000 часа ресурс на двигателя. Възможно е тези двигатели да се поставят и на J-10, J-15 и J-16, което рязко ще повиши възможностите им.
Китайский самолет Ту-204 используется для испытаний РЛС
Переоборудование китайского Ту-204-120С(Е) в летающую лабораторию было осуществлено при участии ОАО "Туполев" по контракту, выданному в конце 2012 года. Испытываемая новая РЛС в специальном носовом обтекателе была установлена на самолет уже китайской стороной в начале 2014 года. В ролике на веб-ресурсе v.ifeng.com утверждается, что на самолете испытывается новая РЛС с АФАР, предназначенная для перспективного китайского истребителя J-20, однако неясно, действительно ли РЛС имеет это назначение.
http://bmpd.livejournal.com/876181.html
J-20 appears in PLAAF recruitment video
F-22 vs.(срещу) J-20
№Сер номер Предназначение Първи полет ...........Модел...№ Име Предназначение....... Първи полет.. Мод
1.. 87.. 3996 1-ви YF-22A........ 29.09.1990 г...........................1 2001 1-ви техн. прототип....11/01/2011 г.
2.. 87.. 3997 2-ри YF-22A........ 30.10.1990 г.......................... 2 2002 2-ри техн. прототип.....00/05/2012 г.
3.. 87.. 3998 Ст. изпитания....................................................3 2003 Ст. изпитания.............2010
4.. 87.. 3999 Ст. изпитания....................................................5 2014 Ст. изпитания.............2014
5.. 87.. 4000 Стенд.................................................................4 Стенд..........................2009
1.. 91.. 4001 1-ви EMD ................/09/1997 ..............Block 1...1 2011 1-ви прототип........... 00/03/2014 г.
2.. 91.. 4002 2-ри EMD.............. Лято 1998........................... 2 2012 2-ри прототип...........00/07/2014 г.
3.. 91.. 4003 3-ти EMD.............. Лято 1999..............Block 2...3 2013 3-ти прототип............00/11/2014 г.
4.. 91.. 4004 4-ти EMD.............. През 1999............................4 2015 4-ти прототип.............00/12/2014 г.
5.. 91.. 4005 5-ти EMD.............. Зима 2000............................5 2016 5-ти прототип.............00/09/2015
6.. 91.. 4006 6-ти EMD...............Късна пролет 2000 Block 3..6 2017 6-ти прототип.............00/11/2015
7.. 91.. 4007 7-ми EMD.............. Късно лято 2000..................7 2101 1-ви (пред)сериен..............2016()
8.. 91.. 4008 8-ми EMD............. Зима 2001.............................8 2102 2-ри предсериен................2016()
9.. 91.. 4009 9-ти EMD.............. Пролет 2001........................9 2103 3-ти предсериен..................2016()
10 99.. 4010 1-ви PRTV I............Есен 2001..........................10 2104 4-ти предсериен.................2016()
11 99.. 4011 2-ри PRTV I......................................................11 78275 1-ви строеви.......................2017()
12 00.. 4012 1-ви PRTV II.....................................................12 78276 2-ри строеви.......................2017()
13 00.. 4013 2-ри PRTV II
14 00.. 4014 3-ти PRTV II
15 00.. 4015 4-ти PRTV II
16 00.. 4016 5-ти PRTV II
17 00.. 4017 6-ти PRTV II
18 01.. 4018 1-ви 1-ва серия..................................Block 10
..... ......
..... ......
195 10 4195 4-та 10-та серия...Декември 2011....Block 40
Първи сериен
http://china-defense.blogspot.bg/2015/12/fist-production-j-20-is-here.html#links
25/12/2015J-20 to fly at Zhuhai Airshow
J-20s deployed to Dingxin airbase
Dingxin airbase
Китайский истребитель 5-го поколения начал поступать в ВВС НОАК
По мнению авторов блога, 176-я бригада, наряду со 170-й, 171-й, 172-й и 175 входит в состав учебно-испытательного центра ВВС НОАК. Официальных сообщений о передаче нового самолета в части не поступало.
Самолет J-20 представляет собой тяжелый многоцелевой истребитель 5-го поколения. Разработка машины началась в 2002 году, первый прототип взлетел в 2011-м. Точные данные самолета не сообщаются, по ряду предположений, на нем установлены российские двигатели АЛ-31ФН и возможна установка двигателей АЛ-41Ф1С («изделие 117С»).
China’s J-20 stealth fighter joins the People’s Liberation Army air force
PUBLISHED : Friday, 10 March, 2017, 11:48am
China’s new generation stealth fighter jet, the J-20, is serving in the People’s Liberation Army air force, according to state media.
Video footage from CCTV Channel 7 on Friday night showed J-20 fighters joining the PLA air force with Y-20 transport planes and H-6K bombers. CCTV did not say how many J-20 fighter jets were serving in the air force.
The J-20 made a two-minute public debut at the opening of Airshow China in Guangdong’s Zhuhai on November 1 without ground displays, flying over the show each day after taking off from an airfield in nearby Foshan.
Visitors were not permitted to view the aircraft on the ground, sparking speculation that the home-made aircraft was falling behind its production schedule.
The doubt was countered by air force chief General Ma Xiaotian one day after the jet’s maiden flight. Ma said development of the J-20 fighter jet would be sped up and it would be put into operation in the air force soon.
However, Macau-based military observer Antony Wong Dong said that it was likely that just a small number of J-20 jets had been produced due to engine problems.
“Technical and production problem of WS-15 engines, which were in the J-20, are not solved,” Wong said. “The J-20 has not yet entered mass production progress, and now just a few limited aircraft are able to serve in the air force, similar to the Y-20.”
J-20 with a pair Shenyang WS-10 engines
Истребитель Цзянь-20 принят на вооружение китайской армии - МОБ КНР
Пекин, 28 сентября 2017 /Синьхуа/ -- Китайский новейший истребитель-невидимка Цзянь-20 /J-20/ официально поступил на военную службу, сообщил в четверг официальный представитель Министерства обороны КНР У Цянь на очередной пресс-конференции.
Испытательные полеты проводятся по плану, отметил он.
Цзянь-20 является китайским истребителем среднего и дальнего радиуса действия четвертого поколения. Он совершил свой первый испытательный полет в 2011 году и был впервые представлен на 11-м авиасалоне в городе Чжухай /пров. Гуандун, Южный Китай/ в ноябре прошлого года.