Z-15 Production and Deliveries
Първите серийни хеликоптери трябва да бъдат готови след 1 юли тази година. Няколко машини ще бъдат доставени на трима клиенти (около 10 хеликоптера). Това вероятно са компаниите белгийската Noordzee Helikopters Vlaanderen (NHV), руската UTair и френската Héli-Union. Руснаците подписа за 15 машини на 11 март 2011 година на Heli-Expo 2011 в САЩ. Те трябва да бъдат доставени до края на 2014 година. Френската Héli-Union заяви 4 машини на 23 юни 2011 година, а белгийската Noordzee Helikopters Vlaanderen (NHV) купи 10 машини на Heli-Expo 2012 със срок на доставка до края на 2015 година.
През 2015 година ще бъде произведена серия от 20-30 хеликоптеря, а от 2016 година се предвижда пълния капацитет от 100 броя годишно в продължение на 10 години, според сключения договор.
Китайците(HAIG) се включиха в разработката, като равностоен партньор. Първото тяло беше доставено на 15 ноември 2008 година и през октомври 2011 година пуснаха линия за производство на тела. В края на 2012 година трябваше да бъдат готови около 17 броя. Няма информация, колко са произведени, но от тях няколко бяха подложени на изпитания, а от другите беше произведена пробна серия машини. По неофициални данни през 2013 година са произведени 11 тела в Китай. На линията във Франция според неофициална информация има 15 машини, в различен стадии на готовност.
В Китай бяха доставени няколко двигателя Ardiden 3C/WZ16. Първият етап от изпитанията им приключи на 28 ноември 2013 във Франция. Те потвърдиха заложените в разработка данни. Поне два от тях са монтирани на хеликоптер, който е минал през предварителни тестове. Китай е сключил договор за доставка на 120 двигателя от компанията-производител, който вече се изпълнява. Първите серийни двигатели, може би ще бъдат получени след около 6 месеца.
В момента НОАК тества две машини АС-352, като едната е двигатели Ardiden 3C, а другата с Pratt & Whitney Canada PT6C-67E 1,324 kW (1,776 shp). Вероятно новите двигатели се ще тестват и на другите китайски хеликоптери Z-9, Z-10 и Z-19. Поставянето им на китайските хеликоптери ще доведе до значително повишаване на техните характеристики. Според специалистите Китай има нужда от над 300 такива двигателя годишно.
На 5 февруари 2014 година хеликоптерът беше сертифициран от European Aviation Safety Agency с двигатели Pratt & Whitney Canada PT6C-67E.
http://www.easa.europa.eu/certification/type-certificates/docs/rotorcraft/EASA-TCDS-R.150_EC175%20-01-05022014.pdf
Произведени
F-WWPB първи прототип PT001, първи полет на 04 декември 2009 година
F-WWOM втори прототип, първи полет на 17 декември 2010 година
F-WMXB първи с китайско тяло c/n 0001, първи полет 2 декември 2012 година
175 VIP макет в London на Helitech 2013 - 24 септември 2013 година
АС 352 първи прототип сглобен в Китай сер. номер РТ2, регистрация B-OOZE, вероятно се тестства от НОАК.
АС 352 втори прототип сглобен в Китай, вероятно се тестства от НОАК.
Airbus, Avicopter Sign Production Accord For EC175/AC352 Helos
Mar 28, 2014
Airbus Helicopters (formerly Eurocopter) and China’s Avicopter, partners in thedevelopment of the EC175 and AC352 medium-twin helicopters, signed an agreement last month for the production of 1,000 of the two models. The agreement is valued at $21 billion over 20 years, with each airframer expecting to assemble approximately 500helicopters.
Deliveries of the EC175, which was certified in Europe on January 27, are expected to begin later this year. The AC352, however, has yet to make its first flight and is not expected to earn its certification by China’s civil aviation authority until2017. As previously agreed, Avicopter will sell theAC352 in China, while Airbus Helicopters will sell theEC175 in the rest of the world.
The signing of the production agreement took place at the Elysée Palace in Paris, witnessed by Chinese president Xi Jinping and French president FrançoisHollande.
Airbus Helicopters CEO Guillaume Faury said the agreement would lead to good results for both sides, and “sets the stage for an unprecedented full-scale production framework by both partners and adds a new dimension to the relationship with Avicopter.”
Li Fangyong, executive vice president of the Aviation Industry Corporation of China (Avic), said at the signing, “The production contract’s signature will allow both of us to satisfy the Chinese and worldwide market needs in the medium helicopter segment. This also puts Avicopter’s production resources to work in the aviation industry’s global industrial chain.”
The event was all the more significant because of the prolonged silence by Avic about its work on the AC352 (formerly the Z-15). Both Avic and Avicopter, which is the helicopter business unit of Avic, have reported little about the development of the Chinese version of the EC175 since the original partnership agreement was signed in 2005 with (then) Eurocopter. When asked about the Z-15 over the years, Eurocopter officials typically referred all questions to Avic or Avicopter, which remained unresponsive.
Development work on the design of the EC175/AC352 was shared equally between Airbus Helicopters and Avicopter, capitalizing on the abilities of both companies. In general, Avicopter is in charge of helicopters’ structures, while Airbus manufactures the systems and dynamic parts.
But although the EC175 and AC532 come from a common platform, the two models are reportedly different, although how much different and what the differences are have not been reported. What is known is that Avicopter will assemble the AC352 in China primarily for the Chinese market, and Airbus Helicopters will assemble the EC175 in France for the worldwide market.
Asked about the significance of the announcement last month, an Airbus spokesman toldAINthat the production agreement should be viewed as a “historic ambition” that strengthens the EC175/AC352 program. “The Chinese see this as a way to meet their huge need for helicopters,” he added.
Первый полет китайского вертолета AC352(H175)
В 2014 году Turbomeca (ныне входит в состав Safran Engines) получила контракт AVIC на поставку 120 двигателей Ardiden 3C для серийных вертолетов АС352, что указывает на количественные планы производства этих вертолетов в КНР.
Оригинал взят у коллеги imp_navigator в Первый полет китайского вертолета AC352