добре дошли в моя уеб сайт
aeronews.alle.bg

aeronews.alle.bg

       04/11/12 00:04© aeronews.alle.bg  
       Приключи нашата задача. През последната година се постарахме "да раздвижим българския авиационен Интернет". Общо взето сме доволни от резултата. Оказа се, че има място за "още играчи" в тази ниша "страници на български език за авиация". Споделяме и с вас, че има място и на книжния пазар с "едно по-раздвижено издание", отдаващо еднакво място на малката и голямата авиация, на военна и гражданската, повече за настоящето и бъдещето, от колкото за миналото.....
Шведите "клекнаха" и ще дават на чехите 14 изтребителя Gripen за 14 милиарда крони(726 милиона долара) за 10 години или това прави по 5,19 милиона долара на самолет на година. Средно беше обявено, че един самолет прави около 140 часа годишно или следва, че един час полет струва около 37 хиляди долара само за лизинга. Предното споразумение от 10 години беше за 19,6 милиарда крони или около 928 милиона долара по тогашният курс на долара. Намалението е около 28,6%, като около 6-8% се дължат на повишаване на курса на кроната. За 20 години шведите ще вземат около 1,7 милиарда долара или по 121 милиона долара на изтребител. Все пак зависи, от кога ще влезе в сила договора.
В южния военен окръг на Русия са постъпили общо повече от 30 нови машини Ми-8АМТШ «Терминатор», ударни вертолети Ми-35М, Ми-28Н «Ночной охотник», турбовитлови самолети Л-410, а до края на годината ще постъпят повече от 20 броя включително Ми-8АМТШ, Ми-28Н, Ми-35, самолети Су-35С, Су-34 и Су-25УБМ.
Първият модернизиран индийски Jaguar "Darin III" борд JM255 направи първи полет
Партия ЗРС «Тор-М1-2У» са постъпили на въоръжение във Волгоградска област на Южния военен окръг на Русия.
Да края на 2012 година подразделението ще бъде превъоръжено с новите системи.
Батарея в състав от шест пускови установки "Панцирь-С" е била предадена в Ашулук на 22 ноември 2012 година в 589-ти зенитно-ракетен  полк от 4-о командване на ВВС и ПВО Източния военен окръг на Русия, дислоциран в Находка.  Той скоро получи дивизион ЗРС С-400 от 8 пускови установки, две батареи по 4 установки. Три дивизиона се предвижда има всеки полк. Общо Русия ще купи 56 дивизиона.
Втора батарея 
е получена в същия полк преди дни, така на всеки дивизион от ЗРС С-400 има по една батарея "Панцирь-С" за прикритие. Получените батареи са първите в руската въздушно-космическа отбрана и първи изобщо в Русия.
     Да, китайците не се шегуват. Вече имат готови над 20 самолета,  от които два са прототипите, най-малко пет пробна серия за държавни изпитания приети през април 2011 година и още около 14 самолета серийно производство от тази година. До края на март ще бъдат готови 24 серийни. До две години се разчита те да бъдат готови за бойни действия, заедно с 4 машини от двуместния вариант "J-15S".

F-22 Raptor - Production and Deliveries

Shenyang J-31

   04/11/12 23:44© aeronews.alle.bg
   Излетя китайският J-31.
    По време на конкурса "International UAV Innovation Grand Prix" състоял се в Пекинския музей на авиацията от 23 до 25 септември 2011 година организиран от AVIC, бе показан пълномащабен модел на F-60. Той беше представен, като разработка на студентите от Нанкинския университет за аеронавтика и астронавтика NUAA
   На 29 декември 2011 година е бил сключен договор за транспортиране на самолет от завод №112 на Shenyang Aircraft Corporation до Институт №623 град Сиан, който е специализиран в статически изпитания на якост с дължината на крилете 11,5 метра. На 21 юни 2012 година се появиха снимки на от операцията.
  На 15 септември 2012 година в Интернет се появиха снимки на борд 31001.
  На 31 октомври 2012 година J-31 борд 31001 извършва първия си полет.
  Според информацията в мрежата самолетът е с размери около тези на МиГ-29. Според китайски източници има максимално тегло от 17,5(18,5)тона, дължина - 16,9(17,32)метра, височина - 4,8(4,73)метра, размах на крилата - 11,5(11,36) метра. В скоби са данните на МиГ-29. Данните са достъпни, защото самолетът е ескпортно ориентиран. Едва ли скоро ще започне серийното производство?
За да бъдат достигнати изискванията на самолет от пето поколение, ще бъдат необходими двигатели с тяга минимум 105 kN. Русия изнася за Китай РД-93 с тяга 86(може би вече и 93) kN, които са недостатъчни за тази цел. Вероятно от "Климов" скоро ще предложат двигатели на Китай с исканите характеристики и управляем вектор на тягата, разбира се срещу сума с цифра и 7 нули след нея в долари. Както вече пресметнахме за АЛ-31ФН сумата е била около 50 милиона долара. За РД-93М може би ще бъде в пъти по-голяма.
Всъщност Русия ще бъде принудена да модернизира МиГ-35, ако иска да се продава. За целта трябва да бъдат използвани поне някои от решенията на Т-50.

Индийски Су-30К

04/11/12 22:04© aeronews.alle.bg
Индийски Су-30К SB017 в завода в Барановичи, Белорусия 30 октомври 2012 година
Общо в завода се намират 18 бивши индийски самолета бордове от SB001 до SB018 . Те минават през основен ремонт плюс модернизация.
(с) Сергей Кузнецов / pilot.strizhi.info / samoletchik.livejournal.com

Chengdu J-10/Ченду J-10 - Production and Deliveries

В основата на проекта лежи разработваният в Израел самолет "Лави". Според някои източници Китай е успял да получи един от прототипите, като вторична суровина от израелски гражданин, който е трябвало да унищожи машината. В продължение на 2-3 години, китайците изследват обекта. През 1995 година се твърди, че закупуват техническата документация по проекта. Заедно с това в Ченду пристигат и израелски специалисти, които стоят до изработването на първите четири самолета през 1996 година. Китайската разработка на двигател WS-10 се оказва неуспешна. Тя е опит да се произведе копие на PW1120, двигателят за "McDonnell Douglas F-4 Phantom II" и който става основа на митичния PW F100.
Тренажор за J-10
         Повече от две години китайците се лутат и пробват да направят свой двигател за самолета. В началото на 1997 година се обръщат за помощ към руснаците и те предлагат вариант на АЛ-31Ф, който е добре усвоен с долна кутия, която да се вмести в габаритите на самолета без корекции. Решението се оказва идеално и самолетът постига заложените характеристики още с пробната серия двигатели. Самолетите от пробната серия са увеличени до 9. Има данни за един загубен самолет. Не се съобщава при какви обстоятелства е станало това и дали той в влиза в броя на пробната серия.
         Русия е обявила, че e изнeсла до 1 януари 2010 година 276 двигателя АЛ-31ФН с повишена тяга от 12500 килограма. Според друг източник за разработката и изработката тя е получила за тях около 900 милиона долара или излиза, че Китай е платил около 50 милиона долара за разработването на двигателя и 6-те прототипа. Те са изнесени около 1997 година и не е ясно, дали те влизат в общия брой. Ще приемем, че влизат.
Прототипите са произведени около 1995/96 година - едноместен борд 1001 червен. Първият полет е на 23 март 1998 година на борд 1001. Първите серийни самолети са произведени през 2001 година и предадени през пролетта на 2002 година. Официално постъпват на въоръжение от 1 януари 2004 година.
       Първите двуместни започват да се разработват през 2000 година. На 23 декември 2003 година е първият полет. Изпитанията продължават и през 2005 година, а първите серийни постъпват през 2006.
       Създадена е и експортна версия на J-10А. Тя се нарича F-10A. От нея няма изнесени самолети. Произведена е и морска модификация на самолета. Тя е разработена в едноместен J-10АН и в двуместен вариант J-10SH и са добавени специфични системи необходими за новата им функция.
       В края на 2008 година излита прототипа на J-10В. Той е с китайски двигател WS-10А и е нова разработка. Изпитания на самолета продължават 2 години. След което са започнати преговори с Русия за още една партида двигатели. В края на 2009 година беше демонстрирана и експортна версия FC-20 за Пакистан. Характерно за новата модификация е разширяване на възможностите на самолета за използване на нови оръжия, нов радар и оптична станция(за първи път при този самолет), а също са добавени системи за атакуване на земни цели. Променено е дори названието на самолета и вече започна да се появява в разни източници, като JH-10(изтребител-бомбардировач). В това ясно е вложен смисълът на новата разработка за създаването на многофункционален самолет. Произведени са няколко двуместни прототипа, един от тях борд 016 син е забелязян с оръжия. Според журналисти името на двуместния вариант ще бъде J-10BS. Пакистан е поръчал 36 самолета, а първите ще бъдат доставени през 2013 година. След това се планира още една поръчка от също толкова машини. Страната държи нейните самолети да са с руски двигатели. Така, че на практика Русия си осигурила договор през 2014 година за най-малко още 44 двигателя, 36 на втората серия самолети и 8 резерв за Пакистан на 72 самолета.
       Първоначалният план за китайските самолети беше 10 полка по един във всеки военен район и за трите морски флота по 24 самолета(две ескадрили по 12 машини) общо 240 и 16 в учебен център общо 256. Практиката показва, че на всеки 12 самолета в бойните части трябва да има и два двуместни, а така също и отделен учебен център за флота. Така, че за попълване на структурата и загубите Китай се нуждае още 60 самолета плюс пакистанските 36 правят 96, което означава продължаване на производството през тази и следващите 3 години до края на 2015.
       Вторият пакистански договор ще осигури производството през 2016 и 2017 година. Заедно с това ще тече и модернизация на първите самолети до варианта J-10В(JH-10). Създаването на втора ескадрила в базите на ВВС с JH-10 ще доведе до нуждата от още около 200 самолета или може да се увеличи производството на повече от 24 самолета годишно. Към тази мисъл води и договорът с Русия, който предвижда тази и следващата година да се получат по 55 двигателя АЛ-31ФН и АЛ-31ФН-М1.
В края на 2010 година за първи път са изнесени в Китай няколко нови прототипа на АЛ-31ФН-М1 с тяга 12500 килограма и ресурс от 2000 часа. Точната бройка не е известна. В момента по договор с Русия от юли 2011 година, Китай е платил 500 милиона долара за 123 серийни двигателя, които ще бъдат предадени до края на 2013 година или по около 4 милиона на двигател. Сравнено с оповестената сделка по договор от спецификацията за 2005 година на АЛ-31ФН е с един милион повече. Тогава за 100 двигателя бяха платени 300 милиона долара. Ако вземем за 8 години 35% натрупана инфлация, цената е същата. Ще излезе вярно изказването на руски специалист, че новите двигатели, освен, че са по-технологични и мощни са и по-евтини. Първите 13 серийни бяха доставени в края на 2011 година. Произведени са 6 прототипа(според някои източници 7) J-10В с бордове от 1031 до 1035 червени и един с цветовете на Пакистан. На всички тях вероятно вече са поставени АЛ-31ФН-М1.
       Предвижда се двигателите да са за 96 бойни самолета, като останалите са за резерв и тестови машини. Водят се разговори за внос на резервни части за АЛ-31ФН и предаване за технология за ремонт. Все пак сега в китайските ВВС има самолети на повече от 10 години и техните двигатели вероятно се нуждаят от ремонт.
       Обявените цени са между 27-30 милиона долара за  J-10А. Новата модификация се предполага, че ще бъде по скъпа и цените ще започват от 38 милиона долара. Беше обявена сделка с Пакистан за 36 самолета за 1,4 милиарда долара. Те трябва да бъдат доставени през 2014-2015 година. Предполага се, че първите вече изпитват и летят.
Първия прототип на J-10B
На това видео се виждат част от 24 самолета произведени през 2011 година с монтирани на тях нови руски двигатели АЛ-31ФН-М1.
Предполагам, че те за 15th Fighter/Ground Attack Division за втора ескадрила на базата Datong-Huairen. Основание за това ми дава, че започват с 6. Вероятно са от новата модификация, макар, че телата са от старата. Това ще да е някакъв хибриден вариант и основа на бъдещета модификация или може би преквалификация....
Нов двигател е поставен и на борд 1035 от опитните. Това значително променя сметките за произведените до момента самолети. Най-вероятно броя им е над 300. Аргумента ми е, че машини от 2011 година чакат за двигатели, което означава, че 276-те двигателя по първия договор са отдавна свършили. От това можем да направим извода, че Китай разполага с нови и модернизирани след 2000 година самолети от поколение 4++ J-10, J-11B, J-15, J-16 и Су-30 между 500 и 600 броя.
Карта преди началото на реформата с актуални данни около 1 януари 2009 година
За особеностите на китайските бордови номера на военните самолети и вертолети
Китай е разделен на седем военни района
Shenyang Military Region    
Beijing Military Region   
Lanzhou Military Region    
Jinan Military Region   
Nanjing Military Region   
Guangzhou Military Region 
Chengdu Military Region
Според започналата промяна в състава на въоръжените сили от 2010 година се преминава към окрупнявяне и създаване на по-големи авиационни бази. Новите структури не са завършени напълно, за това е възможно да бъдат допуснати грешки.

Division

Regiment

Serial No.

Location

Military Region

1st Fighter Division

2nd Regiment

10X2X

Chifeng AB

Shenyang MRAF

15th Fighter/Ground Attack Division

43rd Air Regement

2xx6x

Datong-Huairen

Beijing MRAF

Air Force Flight Test & Training Base

13th Air Regiment

60X8X

Jiugucheng AB

Beijing MRAF

24th Fighter Division

72th Air Regiment

1st August Aerial Demo Team

3xx5x

01-12

Yangcun

Yangcun

Beijing MRAF

2nd Air Division

5th Fighter Regiment

10X3X

Guilin AB, Guangxi

Guangzhou MRAF

9th Fighter Division

26th Air Regiment

2xx0x

Huiyang

Guangzhou MRAF

3rd Air Division

8th Fighter Regiment

10X4X

Changxing

Nanjing MRAF

44th Air Division

132 Fighter Regiment

50X5X

Luliang AB, Yunnan

 Chengdu MRAF
















Division.......

Regiment..............

Serial No

...Location

....Military Region

5th Division

15th Air Regiment

41X5Х

Jiaozhou

North Sea Fleet

4th Division

12th Air Regiment

83X4X

Feidon

East Sea Fleet

8th Division

24th Air Regiment

80X8X


South Sea Fleet


Забелязва се една интересна зависимост. Ако означим дивизията с ХУ, то тогава предпоследната цифра на бордовия номер е У+1.
Пример първа дивизия е 01 или У+1=2  и действително  в Chifeng AB бордовите номера са 10X2X.
За 15 дивизия -
У=5+1=6 и действително в Datong-Huairen бордовите номера са 2xx6x.
Тази зависимост не важи за флота, където цифрата е точно последната цифрата от номера на дивизията.
Първите самолети са разположени в Chengdu Military Region. Сега те се намират в базата Luliang, по старата структура са на 131st Air Regiment(въздушен полк) от 44th Fighter Division(въздушна дивизия). Преди при организацията полк-дивизия, той се състоеше от 2 ескадрили по 12 самолета. След това в някои полкове започна да се добавя и трета ескадрила. След минаването към бригадна организация, една ескадрила има вече 24 самолета или две стари. Според щата в базата трябва да има 48-50 самолета и вече предпоследната цифра ще бъде от номера на базата. Бордовите номера на самолетите от първа ескадрила са от вида 50х5х, като от снимки и други източници съм попълнил данните. Втора ескадрила е в резерв и има също бордове от този тип, но с различна втора цифра. Самолетите понякога се доставят на партиди, така, че някои ескадрили е възможно да има произведени по различно време машини.
Прототипи и пробни серии

№  

c/n...........

борд.

.снимка

  информация

01

J100000



За статични изпитания построен през 1993 година

02

J100001

 001

Yes

построен през 1995, първи полет на 23/3/1998, China Aviation Museum-Datangshan

03

J100002

 002


lost in a fatal accident in late 1997

04

J100003

1003

Yes

lost in a fatal accident in late 1999

05

J100004

1004

Yes

построен през 1997 година

06

J100005

1005


построен през 1999 година, 13-ти тестов полк

07

J100006

1006

Yes

построен през 1999 година, 13-ти тестов полк

08

J100007

1007


построен през 1999 година, 13-ти тестов полк

09

J100008



статични изпитания

10

J100009



статични изпитания

11

J100010

1010


построен през 2000 година, 13-ти тестов полк

12

J100011

1011


построен през 2000 година, 13-ти тестов полк

13

J100012

1012


построен през 2000 година, 13-ти тестов полк

14

J100013

1013

Yes

построен през 2001 година, 13-ти тестов полк

15

J100014

1014


построен през 2001 година, 13-ти тестов полк

16

J100015

1015


построен през 2001 година, 13-ти тестов полк

17

J100016

1016

Yes

построен през 2001 година, 13-ти тестов полк





















22

J10S0021

1021

Yes


23

J10S0022

1022


Борд 1002 в China Aviation Museum-Datangshan

24

J10S0023

1023


има снимки

25

J10S0024

1024



26

J10S0025

1025




J10B0031

1031

Yes



J10B0032

1032

Yes



J10B0034

1033




J10B0035

1034




J10B0036

1035

Yes



J10B0033

1001

Yes

Борд за Пакистан


44 Air Division, 132 Fighter Regiment 50X5X

№  

c/n...........

борд

информация


01..

J100101

50551.

Yes


02

J100102

50552

 Yes


03

J100103

50553



04

J100104

50554



05

J100105

50555

Yes


06

J100106

50556

Yes


07

J100107?

50557



08

J100108?

50558

Yes


09

J100109?

50559



10

J100110?

50650

Yes


11

J100111?

50651

crashed in July 2005 due to engine failure


12

J100112?

50652



13

J100113?

50653



14

J100114?

50654



15

J100115

50655

Yes


16

J100116?

50656



17

J100117

50657



18

J100118

50658



19

J100119

50659

Yes


20

J100120

50750



21

J100121

50751



22

J100122

50752

Yes


23

J100123

50753



24

J100124

50754



25

J10S0101

50755

http://i.imgur.com/NfACe.jpg


26

J10S0102

50756

Yes


27

J10S0103

50757

http://i.imgur.com/IicpX.jpg


28

J10S0104

50758

http://i.imgur.com/ckFbX.jpg



    Както се вижда в момента в базите на ВВС на Китай е приета структура от 28 самолета J-10, като 24 са едноместни и 4 двуместни J-10S. Вероятно за флота на Китай състава е друг, като се състои от 16 едноместни J-10H и 8 двуместни J-10SH.
       Тази схема отговаря на 196 самолета във ВВС и 72 във ВМС на Китай, което прави общо 268 самолета. Това вероятно е бил планът преди години и предполагам изпълнен. Така, че може да твърдим построени са 268 самолета J-10, 12 броя в "1st August Aerial Demo Team" плюс около 30 опитни. Освен това са построени около 10 едноместни и двуместни от новия вариант на самолета. Не е известно построените тази година, дали слизат в тази бройка, но при всики случаи Китай разполага с повече от 300 J-10. Според наблюдатели загубени са повече от 10 самолета.

1st Fighter Division, 2nd Regiment 10X2X

53 10523 http://1.bp.blogspot.com/-ZPZfxkEVebM/UN5ZCnXboHI/AAAAAAAADfQ/ndPJXgt1cZc/s1600/J-10_53.jpg

69 10620

72 10722




15th Fighter/Ground Attack Division, 43rd Air Regement 2xx6x

35 20365
36 20366
37 20367
http://1.bp.blogspot.com/-mUMKdYc-U5c/UN0NhwuWYrI/AAAAAAAADb8/eI6awFgdz-M/s1600/J-10S_37-39.jpg
38 20368 

39 20369
http://1.bp.blogspot.com/-mUMKdYc-U5c/UN0NhwuWYrI/AAAAAAAADb8/eI6awFgdz-M/s1600/J-10S_37-39.jpg


1st August Aerial Demo Team

№.

борд..

сериен номер

. снимка

..информация

1

01

J10AY0508



2

02

J10AY0509



3

03

J10AY0510



4

04

J10AY0511



5

05

J10AY0512



6

06

J10AY0513



7

07

J10AY0514



8

08

J10AY0515



9

09

J10AY0516



10

10

J10SY0208



11

11

J10SY0209



12

12

J10SY0210



2 Air Division, 5 Fighter Regiment 10X3X

Code S/N
51 10531
52 10532

55 10535

56 10536

57 10537

58 10538
59 10539

60 10630

61 10631
63 10633

64 10634

67 10637

68 10638

71 10731

76 10736

77 10737

78 10738

3 Air Division 8 Fighter Regiment 10X4X

Code S/N
51 10541

52 10542

55 10545

57 10547
59 10549

61 10641

62 10642

65 10645

67 10647
68 10648

69 10649

70 10740

71 10741

72 10742

73 10743

74 10744

9th Fighter Division 26th Air Regiment 2xx0x

51 20501
57 20507
58 20508

59 20509

60 20600

62 20602

65 20605

4th Division, 12th Air Regiment 83X4X

J10AH

83041

Yes..

Борд 01, 4th Division 12th Air Regiment Feidong,North Sea Fleet

J10AH

83042


Борд 02

J10AH

83043

Yes

Борд 03

J10AH

83044

Yes

Борд 04

J10AH

83045

Yes

Борд 05

J10AH

83046

Yes

Борд 06

J10AH

83047


Борд 07

J10AH

83048

Yes

Борд 08

J10AH

83049

Yes

Борд 09

J10AH

83140

Yes

Борд 10

J10AH

83141

Yes

Борд 11

J10AH

83142

Yes

Борд 12

J10AH

83143

Yes

Борд 13

J10AH

83144


Борд 14

J10AH

83145

Yes

Борд 15

J10AH

83146

Yes

Борд 16

J10SH

83147

Yes

Борд 17

J10SH

83148

Yes

Борд 18

J10SH

83149

Yes

Борд 19

J10SH

83240

Yes

Борд 20

J10SH

83241

Yes

Борд 21

J10SH

83242

Yes

Борд 22

J10SH

83243

Yes

Борд 23

J10SH

83244

Yes

Борд 24

5th Division, 15th Air Regiment 41X5Х

41051
41052
41055  http://www.defence.pk/gallery/chengdu-j-10/p11356-j-10.html
41150  
41151
41152
41153
41154
41155
41156
41157
41158
41159
41250
41251
41252 http://www.defence.pk/gallery/chengdu-j-10/p1863-j-10.html

http://www.defence.pk/gallery/chengdu-j-10/p10605-j-10-parked.html

41253

41254


8th Division, 24th Air Regiment 80X8X



        Според последната информация всеки от трите флота на Китай ще получи по 24 самолета от морския вариант на J-10. Те заедно с втория комплект от самолетите на самолетоносачите ще бъдат разположени в три големи военноморски бази.
Загубени самолети
--PLAAF Div 9 lost another J10 due to engine failure near Dao County, Hunan Province on April 22nd 2010. Division commander Sr. Col. Xie Fengliang died during the crash.

--PLA air force dismisses Hong Kong news report of jet fighter crash
Global Times | October 10, 2011 10:47
By Xu Tianran

    The People's Liberation Army air force has dismissed a Hong Kong media report that claims a prototype of China's jet fighter J-10B recently crashed during a test flight, killing a pilot on duty.

    Quoting an unverified thread on a sina.com microblog posted on Friday, the Hong Kong-based Sing Tao News reported Saturday that a Chengdu J-10B single engine fighter prototype recently crashed during a test flight in the China Flight Test Establishment in Xianyang, Xi'an, Shaanxi Province. The report was further quoted by media outlets in Taiwan Province.

     In response to the reports, the PLA air force confirmed to the Global Times Sunday that no plane has crashed and no pilot was killed.

     The J-10B, which is undergoing tests, is the latest variant of the Chengdu J-10 fighter. It features multiple improvements such as advanced sensors and a new engine inlet to cut weight and reduce radar visibility, according to Chinese military observers.


--It was reported by the local media that a J-10 of the PLAAF 2nd Air Division crashed near Guilin in 2007, the recently surfaced internet photos seem to confirm that report.


--50651 crashed in July 2005 due to engine failure 44 Air Division, 132 Fighter Regiment


Падна руски Су-24

   04/11/12 14:04© aeronews.alle.bg

   Около 12:57 часа московско време на 30 октомври 2012 година в района на селището Еткул, на около 67 километра от Челябинск е паднал самолет Су-24. Според първоначални данни, причина за аварията е падането на щита на радара на самолета. Двамата пилоти успешно са катапултирали. Това е втората загубена машина Су-24 на база Шагол в Челябинск за тази година. Предната авария беше през февруари.

Първи МиГ-ове за ВМС на Русия

     04/11/12 22:55© aeronews.alle.bg
     Две машини МиГ-29К са почти готови от поръчката на ВМС на Русия в завода на компанията в Луховици. Първа ще бъде предадена МиГ-29КУБ борд 01. Тя ще се присъедини към борд 941 и двуместната борд 204(заменила изгубения борд 947) в държавните изпитания, които ще започнат през следващата година.
   Снимката е от 25 октомври 2012 година по време на заседанието на депутати от Думата в завода в Луховици.

Китай купува Су-35 след 2015 година?

       04/11/12 14:54© aeronews.alle.bg
       Русия и Китай са все по-близо до сделка за Су-35. Преди години Русия предлагаше на Китай 48 самолета за 3 милиарда долара. Китай от своя страна предложи 320 милиона за 4 самолета. Според информирани източници двете страни вече доближават позициите си. Касае се за сделка от 24 самолета на стойност 1,6 милиарда долара.

Ту-160 получи име "Игорь Сикорский"

         04/11/12 23:08© aeronews.alle.bg
        От снимките в Интернет стана ясно, че борд 14, Ту-160 (сериен номер 03-04, регистрация RF-94103) от 1-ва авиогрупа на "6950-та гвардейска авиационна Донбаска Краснознамённа база" намираща се на летище Енгелс е получил име  "Игорь Сикорский".

Първи тестове на „J-15S“

       04/11/12 22:37© aeronews.alle.bg 

      Китайската Shenyang Aircraft Corporation(SAC) завърши разработката на двуместен палубен изтребител „J-15S“. В края на октомври са проведени първите тестове с машината. В началото на ноември се очаква първият полет.

     Коментар:

     Според наблюдатели за самолета са използвани тяло от „J-16“ и крила по схемата на  „J-15“. Приетата компановка е различна от руския "Су-27КУБ" и пилотите са тандемно разположени. Може би по-точното название е „J-16S“. Вероятно машината разполага с наскоро внесените руски двигатели АЛ-31Ф серия 42. Въпреки повишената си мощност, тя ще се окаже недостатъчна за големия самолет. Вероятно следващата модификация на двигателите ще подхожда повече. За сметка на това е сигурно, че Китай ще разполага с палубен самолет с големи възможности. Може би и руснаците да се възползват от китайския опит и да съберат един опитен Су-30СМ с двигатели АЛ-41Ф и сгъваеми криле. По-скоро Китай ще ги принуди да направят това, защото иначе биха изостанали.

     На снимките в Интернет се виждат едновременно два самолета. Не е ясно, дали и двата са летящи? Факт е, че много бързо бе създаден двуместен вариант на „J-15“! Преди около 6-8 месеца бе показан моделът по-долу.

    За ноември е насрочено първото кацане на „J-15“ на китайския самолетоносач "Ляонин". Изтече информация, че тази и следващата година ще бъдат произведени по 24 самолета „J-15“. Това означава, че се предвиждат два комплекта. През 2014 и 2015 година ще бъдат произведени още толкова самолети за втория китайски самолетоносач. Вероятно на палубата на всеки от тях ще има и 3-4 самолета „J-15S“, което означава, че за този период ще бъдат построени най-малко 16 бойни и още около 10 за тестове и учебни.

    Първият прототип  „J-15“ направи първи полет на 31 август  2009 година. Миналата година беше предадена серия от най-малко 5 самолета за държавни изпитания. В Интернет има снимки на бордове от 551 до 556.

Според последните корекции в Китай през 2012 година ще бъдат предадени

J-10А 24 броя и 12 J-10S

J-11В 24 броя

J-15 24 броя

J-16 24 броя

предварителна серия от може би 12 J-10В

и още около 24 комплекта за Пакистан, а това прави около 150 самолета, което страната се нарежда твърдо Китай на второ място в света по производство на бойни самолети. Разбира се, че тук не влизат учебно-тренировъчните и по-старите самолети за износ.

Военния бюджет на Турция премина 20 милиарда лири

   04/11/12 21:55© aeronews.alle.bg
  
През 2013 година военният бюджет на Турция ще бъде 20,3 милиарда лири (11,2 милиарда долара). Това е повече с 11,8% от текущия бюджет през тази година. Част от средствата ще бъдат изразходвани за закупуване на нови самолети и ЗРК.
   Общия бюджет, на така наречените силови структури нараства с 16,3% до 45,3 милиарда лири (25,1 милиарда долара).

РСК "МиГ" завърши модернизацията на МиГ-29 от ВВС на Индия

   04/11/12 20:22© aeronews.alle.bg
   РСК "МиГ" завърши модернизацията на 6 самолета МиГ-29 от ВВС на Индия. Първият полет на модернизиран самолет се състоя през февруари 2011 година. До края на годината самолетите ще бъдат предадени на Индия. Тя ще проведе изпитания на машините.
   През 2008 година беше подписан договор за модернизацията на около 60 машини индийски МиГ-29 на стойност около 850 милиона долара.

Ирак може би ще купи

Уебсайт в alle.bg