добре дошли в моя уеб сайт
aeronews.alle.bg

Турските „F-16”

29/02/12 20:55© aeronews.alle.bg
     През септември 1983 година правителството на Турция решава да купи 132 "F-16C" и 24 "F-16D".
     В САЩ тази програма е представена под името "Peace Onyx I" и е по линията на Foreign Military Sales (FMS), като F-16C са увеличени с 4 машини. Първите 8 самолета са построени във Fort Worth, а останалите 152 са сглобени от Turkish Aerospace Industries (TAI). Първите два самолета 86-0066 и 86-0067, са доставени в завода за сглобяване в Турция през март 1987 година. На тях се обучават турците да сглобяват самолета. На 5 юли 1991 година "F-16С Block 30"  86-0067 се разбива близо до Dinar, Турция и загива турският пилот капитан Muzaffer Garip.
     Първият летящ турски е 86-0068 с първи полет на 20 октомври 1987 година. Преди това на официална церемония в  Fort Worth през юли 1987 година, турските ВВС получават първия си "F-16D Block 30" 86-0191. На него веднага започва обучението на турски пилоти. На 3 март 2005 година при катастрофа с него загиват турските пилоти капитан Fatih Devravut и лейтенант Fatih Keskin.  Вторият  "F-16D Block 30" 86-0192 минава през основен ремонт през 1997 година, при който ресурса е увеличен до 8000 часа. Това всъщност е първият турски самолет подложен на основен ремонт с лека модернизация. След тестове и  изпитания той се връща във ВВС през 1999 година. Сега предстои да бъде извършена модернизация и удължаване на ресурса му, може би на 12 000 часа.
Peace Onyx I
 F-16C-136, F-16D- 24 или общо 160
F-16C Block 30 - 34 броя
Доставки....Броя...Серия...Номера
1987..............7..........86.......0066-0072
1988............13..........87.......0009-0021
1989............14..........88.......0019-0032
F-16D Block 30 – 9 броя
1987...............6.........86.......0191-0196
1988...............2.........87.......0002-0003
1989...............1.........88...........0013
F-16C/Block 40....102
1990...............5.........88........0033-0037
1991.............20.........89........0022-0041
1992.............21.........90........0001-0021
1993.............21.........91........0001-0021
1994.............21.........92........0001-0021
1995.............14.........93........0001-0014
F-16D/Block 40........15
1990................2........88........0014-0015
1991................4........89........0042-0045
1992................3........90........0022-0024
1993................3........91........0022-0024
1994................3........92........0022-0024
Peace Onyx II  
F-16C-34, F-16D- 6 или общо 40
F-16C/Block 50
1996-1997.....34........93........0657-0690
 F-16D/Block 50
1996-1997.......6........93........0691-0696
 Peace Onyx III
F-16C - 26,  F-16D-14 или общо 40
F-16C/Block 50
1998-1999....26.........94.........0071-0096
F-16D/Block 50.
1998................6........94.........0105-0110
1999................8........94.........1557-1564
Peace Onyx IV
F-16C-14. F-16D-26 или общо 30
F-16C/Block 50
2011..............14........07..........1001-1014
F-16D/Block 50
2012..............16........07..........1015-1030
По "Peace Onyx" всичко "F-16C" са  210 машини и "F-16D" - 60 или общо 270 изтребителя.

  Има данни за загубени около 28 самолета или общо в момента ВВС на Турция разполагат с около 228 самолета "F-16". От тези 228 трябва да извадим около 16 изработени по програмата „Peace Onyx IV“ след 2010 година и които са неусвоени или в изпитания. Още около 20 броя, които са с изтекъл ресурс в очакване на ремонт и модернизация, а също 10 самолета в TAI и ремонтни звена, както и 5 броя в бази, но чакащи дребни ремонти. Всичките тези са по план, за извън плановите няма данни.
  Въз основа на горните цифри, може да заключим, че боеспособните самолети "F-16"  в момента във ВВС на Турция  са по-малко от 177 машини, като в бъдещите 2-3 години този брой ще нараства.
До 1 януари 2015 година ще бъдат загубени още 2-3 машини и може да се очаква, че при модернизацията ще отпаднат още 2-3 самолета. Във ВВС на Турция ще останат най-много 236. От тях около 10% няма да са боеспособни по различни причини.  Така турците ще могат да разчитат най-много на 212 самолета „F-16“.
Коментар:
       Общо се предполага, че Турция за двете споразумение за модернизация на общо 175 самолета и двете споразумения общо за доставка на 30 нови машини в периода между 2008 и 2014 година ще изразходи общо между 1,5 и 2 милиарда долара. Колко точно ще струва, ще се знае след 1 януари 2015 година?
       През декември 2006 година Турция отправя молба за закупуване на 30 самолета допълнително за попълване на загубите. Програмата се реализира под името Peace Onyx IV от 2010 до 2012 година в TAI се сглобяват 30 машини F-16 Block 50. На практика към момента Турция има пак по-малко от 240 боеспособни самолета. Повече от 30 са загубени(унищожени и бракувани).

Продължение

Turkey Receives Last Upgraded F-16

ОАО "Сокол" в тежко положение

28/02/12 20:55© aeronews.alle.bg
      ОАО "Сокол" отново е изпаднал в тежко положение. Вчера е имало събрание на акционерите, на което е взето решение за взимане на кредит от 2,466 милиарда рубли(около 85 милиона долара). Преди време съобщихме за получен кредит и осигурено производство. Сега отново има проблеми. В завода в Нижни Новгород се модернизират самолетите "МиГ-31" и "МиГ-29УБ", както и се произвеждат новите "МиГ-29М2". Не ясно, какво е предизвикало кризата, но заводът е достатъчно натоварен и момента изпълнява поръчки за Перу, Мианмар, Сирия и ВВС на Русия.

Самолет "Су-30" се е разбил днес близо до Дзенги

28/02/12 09:55© aeronews.alle.bg
      От компанията "Сухой" потвърдиха, че днес(28 февруари 2012 година) при тренировъчен полет се е разбил самолет "Су-30". Машината е паднала на 130 километра североизточно от летище Дземги в 10:20 часа московско време(18:20 место време, което си е нощен полет на тази ширина, по това време на годината). Двамата пилоти са катапултирали успешно и са били взети в 12:33 часа московско време от вертолет Ми-8. Единият от пилотите е ранен.(РИА Новости)
Коментар:
     Не е известно, какъв вид е самолетът и на кого е.  Възможно е да е за Индонезия(най-вероятно Виетнам, за който трябва да бъдат доставени още четири самолета до края на годината) или от руските "Су-30М2"? Според някои съобщения, до колкото може да се вярва, самолетът е собственост на КнААПО.
Забележка:
     Според някои източници самолетът "Су-30МК2" или "Су-30М2" е падал малко по-рано в 17:39 часа местно време. В
17:20 часа командирът е докладвал за проблем с десния двигател(пожар), а малко по-късно е отказала и системата за управление. Според въведеното в Русия от тази есен време Хабаровския край попада в 8-ма часова зона и времето му е московското плюс 7 часа. Географската ширина е около 50 градуса, така полетът е бил по тъмно.

"Alenia Aermacchi" ще откаже обслужване на „C-27J“, ако.....

28/02/12 09:53© aeronews.alle.bg
     "Alenia Aermacchi" ще откаже техническо обслужване на самолетите „C-27J Spartan“, ако те бъдат продадени на трети страни. Това е заявил шефът на компанията Giuseppi Giordo. Първоначално се предвиждаше САЩ да закупят 145 самолета, а през 2009 година броят беше намален на 38 единици, после в началото на 2012 година програмата беше закрита. До момента ВВС на САЩ са получили 12 самолета, 4 преминават заводски тестове и 5 са в процес на монтаж.
      Между Defense Security Cooperation Agency DSCA -Агенцията за военно сътрудничество на Пентагона и „Alenia Aermacchi“ съществува договореност, че самолетите могат да се продават по линията на FMS. Така бяха доставени самолетите на Литва, а Австралия има поръчка за 10 такива самолета. Тайван също кандидатства по програмата  FMS за „C-27J Spartan“. Така, че няма никакъв проблем 21 машини за САЩ да бъдат пласирани.
Коментар:
      Буря в чаша вода! След скандалите около компанията през последните дни, май се опитват да прехвърлят удара на други. Още повече, че реално са доставени 12 машини, а другите 9 са още собственост на компанията.

Катастрофа с правителствен "Ми-17" в Судан

28/02/12 08:41© aeronews.alle.bg
      Вертолет "Ми-17" регистрация ST-GFB  на правителствения отряд на Судан е паднал до Al-Faw на 27 февруари 2012 година с 15 човека на борда. Там е бил и министърът на селското стопанство на страната Abdul Halim Ismail Al-Mutafi, който е оцелял. Загинали са прес секретарят, високопоставен служител в министерството и механика на машината. Малко след излитането машината се е запалила и паднала.

ВВС на Мианмар

28/02/12 08:01© aeronews.alle.bg
       Според руски източници за Мианмар са изнесени 12 самолета „МиГ-29“, като 10 са от запасите на Луховицкия завод(предназначени за Иран през 1991/1992 и недоставени „МиГ-29“Б) и  2 ремонтирани „МиГ-29УБ“. Според някои източници цената на сделката е била около 130 милиона долара. Първите четири самолета пристигат в Shande AB през декември 2002 година. Двата „МиГ-29УБ“ са доставени на 14 март 2003 година, а останалите 6 през лятото на 2003 година. Самолетите имат бордове от 27-01 до 27-12 и са на изплащане, като 30% от цената е платена предварително, а останалите 70% на вноски до 2009 година. Има данни за загубени две машини.
      През месец ноември 2009 година беше подписан нов договор за доставка на 20 самолета „МиГ-29“ на стойност 571 милиона долара, като руската компания победи тогава китайските F-7 (МиГ-21 копие) и J-6/Q-5 (МиГ-19). От тях 10 са „MiG-29B“, 6 MiG-29SE и 4 „MiG-29UB“. През март 2011 година корпорацията „МиГ“ предаде първа партида от договора.

SIPRI(Stockholm International Peace Research Institute) публикува

28/02/12 00:26© aeronews.alle.bg
          Стокхолмският институт за изследване проблемите на мира (СИПРИ) публикува резултатите на 100-те водещи компании в търговията с оръжие за 2010 година. Общия обем на търговията с оръжие е достигнал 411,1 милиарда долара и е 1% по-голям от този през предишната година (2009). На първо място е „Lockheed Martin“ с 35,730 милиарда долара  следван от британската „BAE Systems“ с 32,880 милиарда долара и  „Boeing“ с 31,360 милиарда долара.
        Най-напред от руските компании(20-то) е концерн «Алмаз-Антей» с 3,95 милиарда долара. Обединена авиостроителна компания (ОАК) е на 21-во място с 3,44  милиарда долара. Посочени са влизащите в нея компания «Сухой»(като не знам под това, какво разбират) с 1,36 милиарда долара. и «Иркут» с 1,33 милиарда долара. Холдингът «Вертолеты России» заема 47-ма позиция с 1,91 милиарда долара.
Коментар:
        Прави впечатление, че в списъка няма китайски компании. Може би защото, техните отчети не се публикуват. Това подлага на съмнение достоверността на данните.

Приеха официално „F-35B“ в морската пехота на САЩ

28/02/12 00:08© aeronews.alle.bg
      На мило тържество в база  Eglin AFB на 24 февруари 2012 година бяха приети официално самолетите  „F-35B“. Те се числят на VMFAT-501 (Marine Fighter Attack Training Squadron 501). Първите два „BF-6” и „BF-8” пристигнаха в базата на 11 януари 2012 година, а на 19 януари дойде и  „BF-7”, също от база на морската пехота NAS Patuxent River, Md. Скоро ще бъдат получени още три самолета. Предвижда се общия брой на самолетите „F-35А/В/С“ в базата да достигне 59. Първият „F-35А“ беше получен на 14 юли 2011 година и се води на 33d Fighter Wing (33 FW). Сега в него има още 5 машини. Самолетите ще заменят сега намиращите се в морската пехота  „F/A-18 Hornet“ и „AV-8 Harrier“.

Признание за aeronews.alle.bg

27/02/12 17:18© aeronews.alle.bg
aeronews.alle.bg получи първото си международно признание от сътрудник на "Сухой". Тези дни той призна, че анализа на нашата страница е много по-близко до реалността, от материала на такъв мастодон във военните анализи, като ЦАМТО. Ние не преписахме на готово данните, а се постарахме да направим един свой анализ в материала, поместен на нашата страница "Компания "Сухой"- четири назад и четири напред"

ВВС на Русия са получили още 4 "Су-30М2"

27/02/12 17:11© aeronews.alle.bg
През миналата година Руските ВВС са получили 4 самолета "Су-30М2". Това стана ясно от изказване на Погосян за журналисти. Не е ясно, къде се намират сега самолетите (вероятно на Дзенги и Централна Ъглова). Колкото до 4 броя "Су-35С", които са предадени за изпитания, те се водят на Сухой и дори "спят" в хангара на компанията в Ахтубинск. След приключване на изпитанията ще бъдат предадени в завода за вероятни корекции и след това през 2013 година ще бъдат предадени на ВВС на Русия. Така те притежават общо 8 самолета "Су-30М2", първите 4 бяха предадени в края на 2010 година. Предполага се, че тази година ще има доставка на още 4 самолета от завода в Комсомолск на Амур. Не съм срещал информация, какво става с изпитанията на двата "Су-30СМ" на Иркутск.
Общо доставките за 2011 за ВВС стават
8 броя "Су-27СМ3" Комсомолск на Амур
4 броя "Су-30М2" Комсомолск на Амур
6 броя "Су-34"
1 брой "Ан-140"
1 брой "Ту-214ОН"
1 брой за който не знам, кой е?
Общо са 21 броя за 2011 година, като ОАК е произвела общо 102 самолета, от тях 13 граждански. За износ остават да са 68.

За 2010 са предадени за ВВС на Русия
4 броя "Су-27СМ3" Комсомолск на Амур
4 броя "Су-30М2" Комсомолск на Амур
4 броя "Су-34"
4 броя "Як-130"
Или общо доставени 16 самолета за 2010 година, като ОАК е произвела общо 73 самолета, от тях 7 граждански. За износ остават да са 50.

Модернизация на "МиГ-31"

27/02/12 16:11© aeronews.alle.bg
По думите на Погосян  са модернизирани около 30 самолета "МиГ-31БМ". През 2011 година е сключен договор за модернизацията на 30. Към края на 2013 година ВВС на Русия, трябва да разполагат с около 50 модернизирани самолета "МиГ-31". През 2011 година беше планирана модернизацията на 10 машини, но една не беше доставена. Очаква се тази година да бъде сключен поредния договор за модернизация на 30 самолета през 2014-2016 година(2017-2019) или по 10 самолета годишно или общо към 2020 година се очаква модернизираните "МиГ-31БМ" да са около 100.

Молдова може да купи "МиГ-21" от Румъния

27/02/12 16:01© aeronews.alle.bg
Молдова може да купи "МиГ-21" от модернизираните от Румъния самолети. Не се съобщават данни за това, каква бройна ще придобие страната. Както вече съобщихме, Молдова гласува закон според, който 240 милиона долара ще бъдат изразходвани за купуване на самолети и вертолети.

Изпитания на "Су-34"

27/02/12 12:01© aeronews.alle.bg
Два от модернизираните самолети „Су-34“ са вече доработени до последната спецификация и започват интензивни тестове. До края на месец март още машини ще се присъединят за участие в тестовете. Подменени са оптичната и системата за навигация. Добавени са още няколко вида управляеми оръжия към досегашния комплект от над 20. Това ще бъде финалната спецификация на фронтовият бомбардировач. До нея ще бъдат доработени всички произведени до момента машини.

Индийски конкурс MRMR

27/02/12 11:14© aeronews.alle.bg
Правителството на Индия одобри проект за започване на разговори по придобиване на още 9 самолета (Medium Range Maritime Reconnaissance-MRMR), патрулни морски самолети. Първо беше сключен договор "Boeing" през 2009 година за 8 самолета "P-8I LRMR-long range maritime reconnaissance" на стойност  2,1 милиарда долара и срок на получаване 2013-2015 година. След това беше активирана опцията за още 4 самолета, като в момента се договарят спецификациите и те ще бъдат финализирани след тествете от индийците на първия им самолет, които се очаква да приключат скоро. Очаква се допълнителните 4 самолета да струват над 1 милиард долара. По-късно се очаква тези самолети да бъдат увеличени до 24, като вече съобщихме.
Сега започват разговори за девет(Medium Range Maritime Reconnaissance-MRMR) на стойност около 1 милиард долара, като в бъдеще Индия ще придобие още 3 самолета и така общо всичко самолетите от този тип ще станат 12 броя във ВМС на Индия. За разлика от LRMR, където изискаването беше радиус на действие над 2000 километра, за MRMR ще бъде 650 километра. Очаква се да бъдат допуснати до конкурса "Boeing", "Lockheed Martin", "Saab",  "Dassault Aviation",  "Embraer" и "EADS". Леко предимство, може би ще имат , "Saab" и "Embraer", които в момента участват в разработка с Индия.

Учебния център в Сизран получили пет вертолета "Ка-226"

27/02/12 10:39© aeronews.alle.bg
Учебния център на ВВС на Русия в Сизран получили пет вертолета "Ка-226", това е заявил полковник Владимир Дрик. До края на годината ще бъдат получени над 10 машини "Ка-226" и "Ансат-У", до 2020 центърът ще получи над 40 "Ка-226" за обучение на бъдещите пилоти на бойни и многофункционални вертолети. Машините са по държавната поръчка за миналата и тази година.

IAI ще достави оръжия на Азербайджан за 1,6 милиарда долара

27/02/12 10:32© aeronews.alle.bg
IAI ще достави оръжия на Азербайджан за 1,6 милиарда долара, това число влизат системи за ПВО, БЛА, оръжейни системи и системи за сглобяваните в страната вертолети. Преди известно време се гадаеше, за коя държава е големия договор, който беше оповестен наскоро. Сега вестник "The Washington Post" разкри тайната. Според него, договорът за 500 милиона долара е за 2 РЛС IAI Elta EL/M-2080 Green Pine, които ще бъдат доставени на страната в срок от 4 години(влизат в състава на израелския комплекс ПРО Arrow 2).
Не е ясно, колко е достоверно съобщението, но такъв вариант не беше подозиран от никой от специалистите. За договора бяха "спрягани" Южна Корея, Индия и дори Тайван.
Коментар:
Според не потвърдени данни 2 самолета „F-16”, които бяха забелязани в страната са израелски. Остава да се чудим, какво правеха в азербайджанска база.

Франция е изнесла военна продукция за 6,5 милиарда евро

27/02/12 10:18© aeronews.alle.bg
Общия износ на Франция на военна продукция за 2011 година по предварителни данни е достигнал 6,5 милиарда евро (8,6 милиарда долара). Това е с 1,3 милиарда евро повече обема през 2010 година.
Някои от сделките с авиационна продукция
за ВВС на Бразилия запасни части за 12 истребителя «Мираж-2000C»
за ВВС на Индия начало на модернизацията на 50 самолета «Мираж-2000H/TH»
за ВВС на Индонезия системи AMASCOS на компания «Талес» за морски патрулни самолети
за ВВС на Южна Корея хеликоптери
За ВВС на Тайланд леки вертолети "AS-550C3"
За ВМФ на Русия 2 кораба клас "Мистрал" с по 16 летящи машини
Общият обем на авиационната продукция по предварителни данни е около 3 милиарда евро, като разбира се приходи по тези договори ще има и през следващите години. Окончателните данни ще стават ясни след няколко месеца.

"Boeing“ ще получи 300 милиона $ за 5 години за поддръжка „F-15K“ на ROKAF

27/02/12 06:18© aeronews.alle.bg
Американската компания „Boeing“ ще получи 300 милиона долара за 5 годишен договор по поддръжката на самолети „F-15K Slam Eagles“ на Republic of Korea Air Force (ROKAF). Партньор на американската компания по сделката ще бъде „Hyundai Glovis“. Не беше уточнено за колко самолети се отнася договора, но според американците броя на боеготовите пилоти и самолети „F-15K “, непрекъснато расте.
Общо Южна корея закупи 61(40+21) самолета от този тип по програми „F-X I and F-X II“, като последните ще бъдат доставени през тази година. На 7 юни 2006 година беше загубен един самолет и двама пилоти загинаха.

Показ на авиацията на Северния флот на Русия

27/02/12 06:02© aeronews.alle.bg
Днес(27 февруари 2012 година) на представители на руските медии ще бъде дадена възможност да присъстват на съвместни учебно-тренировъчни полети на вертолети и самолети  на авиацията на Северния на Русия. Показа ще се извърши на летище Североморск-3, Мурманска област.

Раздвижване около Централна Ъглова в Русия!

26/02/12 20:42© aeronews.alle.bg
На Централна Ъглова измитат хамбарите, пардон хангарите......
Дали се подготвят за нова реколта?
Те се намират само на 61 километра от китайската граница. Много от новите системи на китайците без проблем, могат да унищожат самолети още над пистата на летището.

Да полетим с "МиГ-31"!

26/02/12 13:31© aeronews.alle.bg
Полетите с военни бойни самолети в Русия са строго регламентирани за граждански лица. Те трябва да минат преди полет през комисия от военни лекари(най-малко двама) създадена от организатора на полетите. Само две юридически лица имат право да извършват полети с "цвилни лица" срещу заплащане в Русия. Това са "ЛИИ Громов" и заводът в Нижни Новгород. Фиксирани са цените и за полет с "L-39" трябва да платите около 2500 долара за час, а 10 пъти по-скъпо ще ви излезе  полета на "МиГ-31". За час полет на "МиГ-29" се заплаща само 12 500 долара. Често пъти заводът в Нижни Новгород пуска и промоция за руски граждани. Един такъв любител ми каза, че го возили за 10000 рубли(334 долара по курса) за 15 минути на "L-39", което е почти наполовина от приетата цена.
В "ЛИИ Громов" преди време извършването на услугата беше прекратено и сега за тези, които имат пари и желание, остава да се насочат към Нижни Новгород. Всички други обяви в Интернет са незаконни или са на посреднически фирми, които ще ви заведат пак там, но срещу тлъста за тях комисионна от 25 до 50%.

Катастрофа от 20 октомври 2011 със "Су-24М" от ВВС на Русия

26/02/12 12:12© aeronews.alle.bg
Приключи следствието по катастрафата.
На 20 октомври 2011 година в 12:02 часа местно при кацане за междинно зареждане на летище Украинка, Амурска област се преобръща и запалва фронтови бомбардировач Су-24М, борд 28(бял) регистрация RF-92010. Двамата пилоти загиват. Машината принадлежи на 7000 авиобаза Воронеж(в/ч 23326).
Заключението е пилотска грешка в следствие на неправилна преценка на пилота. Вероятна причина е, разсейване при кацане след дълъг полет.

Инцидент с „F/A-18F Super Hornet“ от ВМФ на САЩ

26/02/12 12:12© aeronews.alle.bg
Със самолет на ВМС на САЩ „F/A-18F Super Hornet“ номер 16----,  на 24 февруари 2012 година следобяд е станал инцидент при тренировъчен полет. Пилотите са катапултирали успешно, а самолетът е паднал на около 30 мили североизточно от летището в град Fallon, щат Невада. Там се намира Fallon Naval Air Station (Van Voorhis Field). Машината е излетяла с цел упражнение над близкия полигон и един момент е станала неуправляема.

Франция предлага помощ на либийските ВВС

26/02/12 11:42© aeronews.alle.bg
Френският министър на отбраната Gérard Longuet вчера и днес(25 и 26 февруари 2012 година) е на официално посещение в Либия. Франция „гледа“ на Либия, като вероятен купувач на френско оръжие. През 2005 година Либия закупи 12 самолета „Mirage F1“ за около 100 милиона евро(тогава 130 милиона долара). Франция ще предложи на Либия модернизация на останалите на страната френски самолети от френските “Thales” и  „Safran”, както и доставка на нови. 

Thales ще достави ASTAC за ВВС на Франция

26/02/12 10:52© aeronews.alle.bg
Френските ВВС са отправили искане към компанията Thales, да монтира универсалните контейнерни разузнавателни системи ASTAC (Analyseur de Signaux TACtiques- Тактически анализатор на сигнали) на самолети „Mirage 2000D“. По време на операцията в Либия на няколко френски самолета са били монтирани тези системи. Те са представили отлично и сега ще заменят остарелите около 50 самолети „Mirage F1 CR“ във ВВС на Франция използвани за тази цел. Освен на „Mirage 2000D“, системата е тествана на „F-16“ и дори на „F-4 Phantom II“. Тя тежи 400 килограма, има дължина от 4,1 метра и правоъгълно сечение 0,4х0,2 метра.
Новата система е клас ELINT("electronic intelligence") и всичко е в едно тяло(контейнер) разположен централно под тялото на самолета. Тя извършва наблюдение и събиране на сигналите в областта, където се намира, като обработва прецизно получените данни и с навигационна система установява точно координатите на източниците на сигналите с възможност да подава информация в реално време, както и да записва на PCMCIA за след полетен анализ на информацията. За един час полет обикновено се записват над 400 източника.
Комплексът  ASTAC е предназначен за получава и измерва сигналите на всички РЛС с откриване, интендифициране  и проследяване, система за ранно предупреждение и действия, като антирадар с излъчване на заблуждаващи сигнали. Всичко се извършва от система от бързо действащи процесори, обработващи сигналите на DF датчиците. Консумираната моментна мощност надхвърля 2kW така, че самолета е наложително да осигури възможност за допълнително захранване на консуматори с мощност 2,5kW.  Това е единственото изискване към самолета, на който ще се монтира системата. Разбира се, че трябва да има съвместимост и със системите на самолета, ако пилотът трябва да получава информация в реално време.

Ще изпълни ли РСК "МиГ" договора за ВВС на Перу?

26/02/12 01:05© aeronews.alle.bg
РСК "МиГ" се е обърнало с молба към МО на Перу да бъде удължен срока за доставката на първите модернизирани самолети „MiG-29SMP”, според източник от Перу.
ВВС на Перу са закупили общо 21 самолета „МиГ-29“. От тях 3 са закупени, като нови от Русия през 1999 година „МиГ-29СЭ“ и 18 от Беларус през 1996 година, като 16 са „МиГ-29С“ и  2 са „МиГ-29УБ“(според непроверена информация са произведени през 1987-1988 година). През 1996, 1997  и 2001 година са загубени три "белоруски" машини, бордове 031, 032 и 034.
На 12 август 2008 година Перу сключва договор за модернизация на 6 самолета „МиГ-29С“ и  2 „МиГ-29УБ“ на стойност 106 милиона долара. Авансово са приведени 20 милиона долара през септември 2009 година и с това договора е активиран. През януари 2010 година(16 месеца след подписването) ВВС на Перу трябваше да получат първите 4 машини и след още 4 месеца през месец май 2010 останалите 4. Според договора трябва да бъде удължен ресурса на самолетите с още 4000 часа или 20 години. Относно спецификациите се приема стандарт близък до „МиГ-29СМТ“, наречен в чест на Перу „MiG-29SMP”. Той включва замяна на РЛС „Н019“ с „Жук-МЭ“ Замяна на оптичната станция “ОЕПС 29” с нова версия “13SM”. Стрелковите прибори са заменени от цветни дисплеи, нови системи за свръзка и навигация. Има нова система за управление на въоръжението и добавяне към комплекта на ракетите „AS-14” и “AS-17”.
Както знаем през периода 2008-2010 година компанията "МиГ" имаше сериозни проблеми.
Постъпленията бяха малко, а работата много. Трябваше да се оправят грешки на старото ръководство, за това компанията е помолила за отсрочка и срока е удължен на два пъти с общо 30 месеца(според някои източници първите 12 месеца са по вина перуанците, които са забавили с една година плащането на авансовата вноска от 20 милиона долара). Сега перуанската страна се опасява, че и тези срокове няма да бъдат спазени. Това мнение е изказал заместник министъра на финансите Lizandro Maycock, който е разговарял с представител на компанията "МиГ" във връзка с тяхно искане за още средства.
Коментар:
По мои данни още един самолет на Перу е загубен. В момента страната разполага с около 17 самолета, като 8 от тях са в Русия. От останалите в Перу, боеспособни са трите нови купени от Русия и още един или два от Белорусия. Останалите са с много малък или без ресурс и на практика не могат да летят. Бордовите номера на перуанските "мигове" са:
На новите руски  бордове 048, 049 и 055
На "белоруските" (9-13) 030, 031, 032, 033, 034, 035, 036, 037, 038, 039, 040, 041, 042, 043, 044 и 045
На "белоруските" (9-51) 046 и 047

Всички мигове MiG-29S/SE/UB са към 1-во крило на ВВС на Перу с щаб в град Piura. Те са в базата на 6-та авиогрупа в град  Chiclayo, като се числят на 612-та ескадрила "Летящите патици".

Русия ще продължава да модернизира "Су-27"

26/02/12 00:11© aeronews.alle.bg
Заради закъснението на доставките на "Су-35" и "Т-50", Русия ще продължава да модернизира самолетите "Су-27". През последните две години 2010 и 2011 година, всички модернизирани самолети "Су-27СМ" минаха през още една, за някои малка, за някои голяма модернизация. Първият модернизиран самолет е борд 56, който вече 12 години продължава да се модернизира, според едни е вариант 2, а според други вариант 3. Сега в Ахтубинск компания му правят прототипите на вариант 3 бордове 03 и 08 червени. На Дземги има около 23 борда(борд 86, червен беше загубен 14 януари 2010 година). При тях промените са най-големи. По етапно след изтичане на ресурса старите двигатели АЛ-31Ф серия 30 се изпращат за ремонт. След ремонта вече се завръщат, като АЛ-31Ф серия 42. Сменени са и някои други системи и добавени други. На Централна Углова има също около 23 борда (борд 08, син беше загубен 6 април 2011 година). При тях модернизацията е по-малка и се състои в добавянето на 1-2 системи допълнително. За 12 нови доставени наскоро мисля, че няма мисъл да се споменава. Освен това има 6 борда в Лепецк.
Модернизацията на 46 самолета беше обявена дори на страницата на МО на Русия. Не бяха дадени никакви обяснения и по-късно това се прие за журналистическа грешка от публиката. Общо са модернизирани около 72 самолета. Има данни за загубени два прототипа и два серийни. Един самолет има в завода в Комсомолск на Амур, 23 в база Дземги, 23 в Централна Ъглова, 3 в Ахтубинск, 6 в Липецк и 12 нови в Крымск или общо 68 машини.
От 2004 до 2006 се модернизираха самолетите в Дземги. От 2007 до 2009 година ги последваха самолетите в Централна Ъглова. През 2010 до 2011 година се сглобиха новите 12 "Су-27СМ3" и се довършваха старите "Су-27СМ" и "Су-27СМ2". Сега ще бъде сглобена нова серия машини и бъдат пуснати за модернизация още 24 стари "Су-27". Това сигурно ще бъдат последните модернизирани машини. Така руските ВВС ще получат 4 нови ескадрили с по около 24 самолета "Су-27СМ" и всяка от тях ще получи по 4-6 нови "Су-30М2/Су-30М3".
До момента са получени само 4 "Су-30М2".

Програмата F-35

26/02/12 00:01© aeronews.alle.bg
…...................Участие в мил.$......2001......2011....Текущи.....За самолети....За поддръжка в мил.$
САЩ...................~250000.............2852......2443.....2443...........333 000..................1 100 000
Партньори
I. Ниво
Великобритания.....2500..............150........138......138
II Ниво
Италия....................1000...............160........131.......90
Холандия..................800.................85.........85........42
III. Ниво
Турция......................195...............100.......100..... 100
Канада......................160................80..........80.......65.................8 500.........................7 500
Австралия.................144...............100....... 100.... 100
Норвегия .................122................48.......... 56.......56
Дания .......................110................48......... 48.......48
Общо партньори....5031..............771........738.....654
Европа
Белгия.............................................48
Чехия..............................................48
Финландия ....................................50
Германия..................................... 100
Гърция........................................... 80
Унгария......................................... 50
Полша ...........................................48
Португалия.................................. .48
Испания........................................ 24
Румъния.......................................................24
Швейцария................................... 70
Общо за Европа..........................566
Близък Изток
Бахрейн........................................ 36
Египет...........................................80
Израел.........................................100..........25......25
Йордания......................................48
Кувейт...........................................48
Саудитска Арабия.......................100
ОАЕ.............................................. 50
Общо Близък Изток....................462...........25 .....25
Азия
Индия......................................... 150
Япония....................................... 100...........48.......48
Сингапур......................................50
Тайван....................................... 100
Тайланд........................................48
Южна Корея*...............................80...........60.......60
Общо за Азия.............................528.........108.....108
Общо за света  ~30031...........5179.......3338...3258

Легенда:
Първата колона е внесени суми от партньорите по програмата в началото й.
Втората колона е предполагаемите бройки за страни в началото на програмата.
Третата колона според изявленията на официални лица през 2011 година.
Четвъртата колона е уточнени бройки пред последните няколко месеца.
Забележка:
Южна Корея продаде 20% от самолетите си на  Индонезия или 12 машини от 60.
Турция има 100 машини плюс 16 опция.
Италия и Великобритания са инвестирали значителни суми в подготовката за производството. Според някои източници инвестицията на Италия доближава 1,5 милиарда долара.
Прогноза:
Реално "F-35" идва да замени "F-16". Ако приемем, че базата на "F-16" е 5000 произведени броя. Можем да приемем, че от "F-35" ще бъдат произведени около 2500 за "F-35А". За другите варианти на самолета цялото производство ще бъде около 1500 за "F-35В" и 500 за "F-35С" или общо "F-35" около 4500 самолета.

МО на Украйна - отчет 2011 година

25/02/12 08:22© aeronews.alle.bg
Министерството на отбраната на Украйна даде отчет за извършеното през 2011 година. Във ВВС на страната са извършени ремонти и възстановена летателната годност на 62 самолета и 10 вертолета. Били са модернизирани и 5 машини, като две са L-39, две са "Су-25М1" и една "МиГ-29". За първият модернизиран "Ми-24П" вече писахме в aeronews.alle.bg.

Инцидент с индийски „Mirage 2000ТН“

25/02/12 08:14© aeronews.alle.bg
Самолет на индийските ВВС, произведен от френската компания  Dassault „Mirage 2000ТН“ борд КТ202, се е разбил около 12:10 часа местно време край село Gorelalkapura на 100 километра от Gwalior, щат Madhya Pradesh на 24 февруари 2012 година. Инцидента е станал 4 минути след излитането, когато двамата пилоти са катапултирали, след няколко опита да пуснат спрелия двигател. Четири минути по-късно самолетът пада. Машината е от база Maharajpura в Gwalior, в която се намират 1-ва, 7-ма и 9-та ескадрили общо с около 48 самолета „Mirage 2000Н/ТН“, като още два се модернизират във Франция.
Екипажът е бил в състав Air Marshal(отговоря на тризведен генерал) Anil Chopra, който е един от шестимата членове на генералния щаб на ВВС на Индия, по същество третия човек в щаба и във ВВС след неговия началник(реално, той е командващ ВВС на Индия, макар, че формално шеф е Президентът на страната), първия заместник и отговаря за пилотите и Wing Commander (отговаря на подполковник) Ram Kumar, командир на 1-ва ескадрила "Tigers". Air Marshal Anil Chopra е бил на проверка в авиобазата. През 1985 година той е пратен на курс във Франция и става един от първите индийски пилоти усвоили „Mirage 2000Н“. Известна част от живота му минава в пилотиране на френския изтребител и е бил командир на 1-ва ескадрила от 27 април 1992 година до 16 май 1994 година. Той не спира да лети(роден е на 06 декември 1952 година) и с това печели и голям авторитет сред индийските военни пилоти. Тази година той трябва да се пенсионира.
Както се вижда за малко да стане голяма беля. Двамата пилоти са едни от най-добрите в Индия и с по няколко хиляди часа на различни бойни самолети.
Забележка:
През 2002 година началникът на щаба на ВВС на Индия Marshal of the Air Force(пет звезден генерал) Arjan Singh стана единствения жив висш офицер в историята на Индия с пет звезди. Той получи това си звание за изключителните заслуги към страната си. Роден е на 15 април 1919 година.
В момента началник на щаба на ВВС Air Chief Marshal Norman Anil Kumar Browne, който беше назначен на 31 юли 2011 година. "Charlie" Browne е роден на 15 декември 1951 година.  Изминал е пълния път от редови пилот до началник на щаба на ВВС без да пропуска нито едно стъпало. Лети от  24 юни 1972 година. Има над 3100 часа във въздуха  на "Hunter", "Jaguar" и на руски самолети "МиГ-21" и "Су-30".

Швеция е изнесла оръжие за над 2 милиарда долара

25/02/12 08:04© aeronews.alle.bg
Според „Radio Sweden“ Швеция е изнесла оръжие за над 2 милиарда долара през 2011 година.

Изпитания на „F-35B”

25/02/12 07:54© aeronews.alle.bg
Във военноморската база на САЩ Patuxent River, започнаха от 22 февруари 2011 година изпитанията на оръжия окачени на външните пилони на самолет „F-35B”. Бяха изпитани ракети „въздух-въздух““AIM-9X Sidewinder“ и контейнер под тялото с 25 милиметрово оръдие.

Нови стимули за водещите разработчици в руския ОПК

25/02/12 07:40© aeronews.alle.bg
Система за нов вид материално стимулиране ще поощрява иновационните разработки в руския ОПК. Путин предложи успешните разработчици да получават заплати сравними с тези от американската "Силиконова долина"(средната заплата там е около 8 хиляди долара на месец, за сравнение в Русия водещите конструктори в ОПК вземат около 2000 долара на месец) дори и по-големи.
В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.