Рязко е паднало качеството на произвежданите в Русия машини
14/02/13 16:06© aeronews.alle.bg
Руското МО най-после е принудено да вземе мерки, с което да гарантира качеството на военните доставки на през последните години. От няколко години из мрежата периодично се появяват слухове за големи технически проблеми с доставяната ударно бойна техника. Сега официално бе призната тази информация. От доставените през последните 3 години от 2010 до 2012 година над 300 вертолета над 30 % са се оказали „непригодном для полетов состоянии из-за поломки важных агрегатов“. Особено голям процент е при вертолетите производство на „Росвертол“ Ми-28Н и Ми-35М. Има и куриоз, при който нов Ми-26 за една година след придаването му е бил над 250 дни в ремонт. Не липсват подобни случаи и при самолетите. Два от предадените на Липецк Су-34 имат около 20-30 часа във въздуха. Проблеми има и при други видове на „Сухой“ и „МиГ“. Това вероятно ще доведе до задължително прилагане доставката „на собствен ход“ прилагана неофициално напоследък, като гаранция, че машините могат да изминат няколко хиляди километра. Въвеждането на неограничена гаранция в новите договори ще повиши качеството, но вероятно ще затрупа заводите производители с върната техника и ще блокира производствените планове. Сега тези самолети и вертолети „се намират на ничия земя“, нито се ремонтират, нито летят. Произведени след 2008 година, кротко стоят до ветераните с няколко хиляди часа във въздуха и очакват своята съдба. От сега е ясно, че амбициозната програма 2011-2020 година няма да бъде изпълнена. Трима от директорите на големи авиационни производители бяха свалени от постовете си през 2012 година. Сега в Русия се питат, кога ще „падне главата“ на следващия генерален директор.
Русия купува радари от Индия за своите самолети?
Интересно съобщение се появи в индийски източник. Руснаците ще платят 12,2 милиона долара за 34 компютъра за радарите на руските самолети Су-30СМ.
Russia places Rs 65-crore order for procuring 34 radar computers
PTI Feb 8, 2013, 05.37PM IST
BANGALORE: Russia has placed orders worth Rs 65crore for procuring 34 radar computers for Su-30s of its air force."Irkut Corporation of Russia has confirmed purchase of 34 sets each of Radar Computer-I & Radar Computer-II for Russian Air force requirements from HAL with delivery schedule commencing from January 2014 onwards," the premier Indian aerospace PSU said in a release.
Коментар
Те ще се произвеждат в новия завод на HAL в град Kasargod на югозападния щат Kerala. Той беше открит на 17 ноември 2012 година. През 2004 година започва подготовка в предприятието на HAL Kasargod за сглобяване на руската РЛС "Барс" N011. Индийската страна имаше задължение поето от договора за доставка на 140 изтребителя с Русия, но тя не можа да се вмести в сроковете и за това заводът започва да работи, като сглобява руски системи. Заедно с това започва и подготовка за модернизация на електронните системи на Су-30МКИ . В резултат на тази работа се създават Radar Computer-I & Radar Computer-II за модернизираната N011M. Това са процесорни системи за управление на радара и обработка на постъпващата от радара информация, както и връзка с управление на оръжейните системи на самолета. При руския вариант се използват много стари процесори или вносни такива. При индийският вариант се използват произведени в страна елементи, които са на сравнително високо ниво проект "Vetrivale". По данни от HAL са произведени повече от 300 системи, който са поставени на всички произведени самолети Су-30МКИ на Иркут след 2005 година.
Доставиха около 10 Су-25СМ3!?!
Около 10 модернизирани машини Су-25СМ3 са постъпили на въоръжение в база Приморско-Ахтарск в Краснодарския край на Русия. Те са по държавната поръчката за 2012 година(по план трябваше да са 12) и ще формират първата ескадрила на базата от този тип машини. До края на тази година трябва да бъдат предадени и останалите 12 машини за втората ескадрила.
Допълнение:
Както вече писахме има снимки на 8 с бордови номера от 01 до 08 червени. Вчера 19 февруари 2013 година е имало полети посетени от руските СМИ, така, че може да очакваме нови снимки.
Това вероятно не са Су-25СМ3, а по-скоро някаква модернизация на Су-25СМ(вероятно Су-25СМ2). Към момента има само една машина модернизирана до Су-25СМ3 и тя ще направи първи полет след месеци. Очаква се първите серийни да се появят през 2014 година, като в плана на завода има заложени само 5 самолета за база извън Русия. Най-вероятно серийното производство ще се разгърне през 2015 година. Явно журналистите научавайки за новата модификация са дали грешна информация, която другите преписват, като папагали.
Започнаха тестовете на новата писта в Ейск
От днес 15 февруари 2013 година започнаха изпитанията на новата писта на базата на руския морски флот в Ейск. Тя е с дължина 3000 метра и широчина 100 метра и може да приема всички видове летящи самолети. Изграждането й започна през 2011 година. До лятото се очаква да бъде пуснат и изпитателния център на флота за палубната авиация. С това ще се сложи край на зависимостта на руския флот от Украйна.
Филм за RQ-170
Руските ВВС се подготвят за космически войни
Индийският PMI
Обновяване на техниката на ВС на РФ
Началникът на Генерални щаб на ВС на РФ генерал-полковник Валерий Герасимов отчете, че в края на 2012 година 16% от наличната техника е била нова. При стартиране на реформите през 2008 година процента е бил 8. През 2015 година трябва да достигне 30, а през 2017 година 70. В края на програмата 2011-2020 година трябва да достигне 75%, като някои войски, като ракетни този процент ще е 100.
Коментар:
По данни на независими източници едва 5% от техниката в ВС на РФ е била нова в края на 2009 година, в края на миналата година само 11%. На практика е невъзможно да се достигнат заложените проценти освен, ако няма нови големи съкращения. Дори следващите три години ВВС да получават по 100 нови самолета годишно, за тях 30% в края на 2015 са химера.
Проблеми около Су-35С
Коментар:
Договорът от 2009 година беше за 48 самолета, които трябваше да се доставят по 8 самолета годишно от 2010 до 2015 година. Миналата година имаше дело и компанията Сухой бе осъдена да заплати неустойка за доставките. Към днешна дата трябваше да бъдат доставени за 3-те години 2010, 2011 и 2012 по 8 самолета общо 24. За сега има предадени официално само 12. При това тук влизат 2 прототипа и 4 предсерийни, които трябва да извадим от бройката. Реално има предадени едва 6.
Има слухове, че на Дземги скоро ще бъдат доставени 12 самолета. Всъщност той е и заводско летище на компанията. Първата ескадрила, които бяха модернизирани от 2004 до 2006 година от Су-27СМ ще бъде прехвърлена на Централна Ъглова или нова база в Източния военен окръг на РФ. Машините бяха 12 от борд 81 до 92(червени), но една бор 86(червен) беше унищожена при катастрофа на 10 януари 2010 година и още две се нуждаят от ремонт.
ФГУП «НПЦ газотурбостроения «Салют» се отчете за 2012 година
Плановете за тази година са за производство на повече от 115 двигатели от АЛ-31Ф и неговите модификации и над 60 двигателя АИ-222-25. За Китай ще заминат повече от 80 от тях по около 40 двигателя АЛ-31Ф(Н)М1 и АЛ-31ФН, а останалите 30 и няколко ще са за руските Су-34. Очаква се износът за Китай на обединението да надхвърли 500 милиона долара.
Коментар:
Конструкцията на АЛ-31ФМ1 е модулна. Това позволява при ремонт на двигатели АЛ-31Ф трета серия да се модернизират до АЛ-31ФМ1. Китай искаше тази технология. Не знам дали се стигна до споразумение. По-рано или по-късно китайците ще закупят тази опция.
Иран е закупил от черния пазар още С-300
ВВС на Русия ще получат 16 Ка-52
(Минобороны России)
Японците са готови с индийската версия на US-2
Piaggio Aero представи БЛА P.1 Hammer Head
Италианската компания Piaggio Aero и Selex(част от италианския концерн Finmeccanica) работят върху създаването на безпилотен апарат. Той е на база бизнес джета P.180 Avanti II и се казва P.1HH(Hammer Head). На 14 февруари 2013 година прототипът е бил показан в авиобаза на ВВС в Италия. Според информацията в него ще се използват технологиите от морския патрулен самолет Piaggio MPA(multi-role patrol aircraft) показан от Piaggio Aero през юли 2012 година. В P.180 Avanti II се използва радара "SeaSpray 7300E" на Selex, така, че двете компании работят отдавна по общи разработки.
Предимство на апарата ще бъде, че той е разработен от композитни материали и на практика много трудно ще се открива от радарите. Освен това може да се разработи и като ударен вариант с вътрешно поместване на оръжието. Предимство пред другите ударни безпилотни самолети е високата скорост до 750 километра в час и възможността за маскировка, като граждански самолет на външен вид.
Инцидент със Су-30МКИ в Индия
До момента са загубени при аварии 4 изтребителя Су-30МКИ. Ето и авариите по време
1-ва машина на 30 април 2009 на 70 километра от Jaisalmer, Rajasthan
2-ра машина на 30 ноември 2009 година близо до Pokhran, Rajasthan
3-та машина на 13 декември 2011 година Wade-Bholai, Maharashtra
4-та машина на 19 февруари 2013 година Jaisalmer, Rajasthan
Прави впечатление, че вероятно трите машини принадлежат на No. 31 Squadron "Lions" базиран в Jodhpur, Rajasthan(на границата с Пакистан по неофициални данни тя е въоръжена с първите монтирани в Индия самолети), а четвъртата е от база Lohegaon в Pune.
Положението в Сирия
Според източници от сирийските ВВС до 3-5 седмици ще избухне война. Страната се подготвя за военни действия на широк фронт. Не е ясно, колко самолети са доставени от Русия и къде се намират! Може би са доставени и други самолети, освен Су-24. Днес йорданският крал разговаря с Путин в Москва. Вероятно Русия опитва да спечели от страната неутралитет.
Положението в Русия
Катастрофа със самолет на мексиканските ВВС
Самолет Pilatus PC-6B2/H4 Turbo Porter на мексиканските ВВС(Fuerza Aerea Mexicana) борд 3303 се е забил вчера 21 февруари 2013 година в 13:40 часа местно време, в района на Santa Lucía AFB, Estado de México(щат Мексико). Двамата пилоти са загинали.
http://i.oem.com.mx/02954114-1ab4-48a0-8ac2-f7c4f11b4113.jpg
Турция ще получи 4 Boeing 737AEW&C
Израелското правителство е отменило забраната за износ на electronic support measures (ESM) (радиоелектронно оборудване), което се доставя и монтира на турските самолети Boeing 737/AEW&C/ -самолети за ранно предупреждение и контрол. Това явно е станало под натиск на американската администрация и компанията Boeing. Израелската Israel Aerospace Industries(IAI) чрез дъщерната си Elta Systems е поддоставчик по сделката. Тя е за 4 самолета Boeing 737AEW&C за турските ВВС. Първите три се тестват, а на четвъртият започна монтиране на израелското оборудване в Seattle. На снимката е 4-та машина.
http://www.airteamimages.com/boeing-737_N360BJ_turkey---turkish-air-force_168700_large.html
Су-35С борд 04 с 4 ракети Х-31
В Интернет се появи снимка на Жуковски на Су-35С борд 04 с 4 ракети Х-31 http://russianplanes.net/id98649. По каталог може да носи и 6.
Ирак не се е отказал от сделка с Русия
Проблем с двигателя F135
Индонезия получи два Су-30МК2
ПАК ФА
«Разработка систем вооружения ПАК ФА проходит в соответствии с графиком, который призван обеспечить своевременную, заданную руководством страны серийную поставку боевой машины как в строевые части ВВС России, так и нашему зарубежному партнеру - Индии», - сказал Б.Обносов.
Он отметил, что «ряд систем вооружения для истребителя 5-го поколения проходят предварительные испытания на других типах самолетов, которые выполняют роль летающих лабораторий».
«По мере увеличения количества поступающих на испытательный полигон самолетов ПАК ФА испытательная программа авиационных средств поражения все в большей мере продолжается уже на основном типе самолета», - сказал Б.Обносов.
По его словам, «по ряду изделий испытания находятся в завершающей стадии, по ним идет предварительная подготовка к серийному производству, по другим - испытания продолжаются».
«Завершены испытания управляемых ракет Х-31ПД, РВВ-МД, РВВ-СД и РВВ-БД. На выходе - Х-31АД. Отмечу, что новые экспортные разработки соответствуют лучшим мировым образцам, а по ряду показателей превосходят их. Не имеет аналогов в мире управляемая ракета РВВ-БД, обладающая высокой эффективностью на больших удалениях до целей. На смену унифицированной противокорабельной Х-35Э приходит управляемая ракета нового поколения Х-35УЭ, которая значительно расширяет боевые возможности корабельного комплекса типа «Уран» и берегового «Бал». Управляемая ракета Х-35УЭ ни в чем не уступает последним версиям американского «Гарпуна» и превосходит другие известные в мире ракеты подобного класса, в том числе французскую «Экзосет», – сказал Б.Обносов.
ВВС на САЩ получиха 15-ти "MC-130J Commando II"
Lockheed Martin достави поредния "MC-130J Commando II" в Cannon Air Force Base на 23 февруари 2013 година. Самолетът № 5714 е 15-ят от 27 поръчани за участие в специални операции по договор от 2008 година. Той може да се използва, като танкер, евакуация и снабдяване при специални операции.
http://www.flickr.com/photos/lockheedmartin/8497657383/in/photostream/lightbox/
ВВС на Виетнам/Không Quan Nham Dan Viet Nam
Су-27 и следващите..
Първи договор за 6 плюс 6 самолета
Су-27СК борд 6001 доставка 1996
Су-27СК борд 6002 доставка 1996
Су-27СК борд 6003 доставка 1996
Су-27СК борд 6004 доставка 1996
Су-27СК борд 6005 доставка 1996
Су-27УБК борд 8521 доставка 1996
всички са доставени на летище Пхам Ранг (Pham Rang)
Су-27СК борд 6006 доставка октомври 1997
Су-27СК борд 6007 доставка октомври 1997, катастрофа през 1998 година
Су-27УБК борд 8522 доставка декември 1997
Су-27УБК борд 8523 доставка декември 1997
Су-27УБК борд 8524 авария
Су-27УБК борд 8525 авария
Двата самолета са унищожени при излитане борда на Ан-124 на 5 декември 1997 година от заводското летище ИАПО «Иркутск-2». Заменени са от два Су-27ПУ(по-късно наречена Су-30), вероятно опитните преустроени от серийни Су-27УБ
Су-27ПУ борд 8526 доставка през юни 1998
Су-27ПУ борд 8527 доставка през юни 1998
Втори договор за 4 самолета
Су-30МКВ борд 8531 през ноември 2004
Су-30МКВ борд 8532 през ноември 2004
Су-30МКВ борд 8533 през ноември 2004
Су-30МКВ борд 8534 през ноември 2004
Трети договор за 8 самолета
Су-30МК2В борд 8535 през декември 2009 935th Fighter Regiment Bien Hoa
Су-30МК2В борд 8536 през декември 2009 935th Fighter Regiment Bien Hoa
Су-30МК2В борд 8537 през декември 2009 935th Fighter Regiment Bien Hoa
Су-30МК2В борд 8538 през декември 2009 935th Fighter Regiment Bien Hoa
Су-30МК2В борд 8539 през 2010 935th Fighter Regiment Bien Hoa
Су-30МК2В борд 8540 през 2010 935th Fighter Regiment Bien Hoa
Су-30МК2В борд 8541 през 2010 935th Fighter Regiment Bien Hoa
Су-30МК2В борд 8542 през 2010 935th Fighter Regiment Bien Hoa
Допълнително поръчани към трети договор
Су-30МК2В борд 8544 през юни 2011
Су-30МК2В борд 8548 през юни 2011
Су-30МК2В борд 8551 през юни 2011
Су-30МК2В борд 8555 през юни 2011
Су-30МК2В унищожен на 28 февруари 2012 година в Русия по време на изпитателен полет
Су-30МК2В борд 8570
Су-30МК2В борд 8571
Су-30МК2В борд 8572 през февруари 2012 година
Су-30МК2В борд 8573 през декември 2011 година
Су-30МК2В борд 8574 през февруари 2012 година
Су-30МК2В борд 8575 през февруари 2012 година
Су-30МК2В борд 8576 през февруари 2012 година
Су-30МК2В борд 8577 през декември 2011 година
Су-30МК2В борд 8578 през декември 2012 година
Су-30МК2В борд 8579 през декември 2012 година
Су-30МК2В борд 8580 през декември 2011 година 923rd Fighter Regiment
Су-30МК2В борд 8581 през декември 2011 година 923rd Fighter Regiment
По договори бяха обявени 8 самолета през 2009-2010 и още 12 самолета през 2011-2012 година. Бордовете са с четири повече. Може би има активирана опция или са модернизирани първите 4 Су-30МКВ получени през 2004 година.
Руските Су-27УБ
Ресурс учебно-боевых самолетов Су-27УБ во всех авиаэскадрильях почти исчерпан, - сообщил один из авторов доклада 4-го Государственного центра подготовки авиационного персонала и проведения войсковых испытаний имени Чкалова: "Всего в ВВС насчитывается около 70 учебно-боевых самолетов. Примерно 30 из них уже неспособны к полетам, оставшиеся 40 изношены на 90%. Уже в 2014 году летать будет не на чем, ведь на Су-27УБ выполняется основная часть полетов в строевых частях и учебных центрах". По данным издания, большую тревогу вызвали отчеты ЦПА, в состав которого входит 10 учебных центров по всей России. По данным собеседника "Известий", уже не подлежат восстановлению три десятка неготовых УБ. У них имеются трещины в крыльях, деформация корпуса. Еще около 10 самолетов скоро присоединятся к ним по причине заканчивающегося ресурса прочности крыльев и фюзеляжа, а у 15-20 машин осталось 2-3 летных часа общего ресурса. Таким образом, к концу 2013 года в рабочем состоянии останется не более 15-20 учебно-боевых самолетов, к тому же их придется ограничивать по перегрузкам для того, чтобы самолеты не развалились в полете. Такое состояние учебно-боевого самолета России, очевидно, не является тайной для руководства ВВС России.
Коментар:
Произведени са общо около 120 серийни самолета. Една част от тях остават в бившите съветски републики, а друга част са загубени или преустроени, като служат за развитие на нови самолети. Според статията към началото на тази година има останали около 70 машини от този тип във ВВС на Русия. Това може би е и причината да бъдат поръчани 60 самолета Су-30СМ.
„Lockheed Martin“ е доставила 37 самолета F-16 през 2012 година
Първи полет на първия сериен А400М
Турция ще плаща...
Русия ремонтира Ан-12ПС
Дълбоката криза в която е изпаднало авиостроенето в Русия, кара журналистите все по-често да си измислят новини. Наскоро един вестник публикува данни за предстояща модернизация на легендата Ан-12 в неговия спасителен вариант. Веднага "новината" беше преписана от много медии. Всъщност това се отнася за 12 самолета принадлежащи на ВМФ на Русия. Повечето от тях не летяха и от 2-3 години на тях се извършва КВР в 325 АРЗ град Таганрог. През април миналата година беше предаден борд 14 жълт(на снимката).
http://russianplanes.net/images/to73000/072200.jpg
Такъв ремонт беше направен и на борд 16 жълт, също от Северния флот на Русия. През тази година трябва да бъде възстановена летателната годност на още 2 самолета. Вероятно възстановените самолети ще бъдат разпределени по равно между руските флотове.