добре дошли в моя уеб сайт
aeronews.alle.bg

Рязко е паднало качеството на произвежданите в Русия машини

        14/02/13 16:06© aeronews.alle.bg

       Руското МО най-после е принудено да вземе мерки, с което да гарантира качеството на военните доставки на през последните години. От няколко години из мрежата периодично се появяват слухове за големи технически проблеми с доставяната ударно бойна техника. Сега официално бе призната тази информация. От доставените през последните 3 години от 2010 до 2012 година над 300 вертолета над 30 % са се оказали „непригодном для полетов состоянии из-за поломки важных агрегатов“. Особено голям процент е при вертолетите производство на „Росвертол“ Ми-28Н и Ми-35М. Има и куриоз, при който нов Ми-26 за една година след придаването му е бил над 250 дни в ремонт. Не липсват подобни случаи и при самолетите. Два от предадените на Липецк Су-34 имат около 20-30 часа във въздуха. Проблеми има и при други видове на „Сухой“ и „МиГ“. Това вероятно ще доведе до задължително прилагане доставката „на собствен ход“ прилагана неофициално напоследък, като гаранция, че машините могат да изминат няколко хиляди километра. Въвеждането на неограничена гаранция в новите договори ще повиши качеството, но вероятно ще затрупа заводите производители с върната техника и ще блокира производствените планове. Сега тези самолети и вертолети „се намират на ничия земя“, нито се ремонтират, нито летят. Произведени след 2008 година, кротко стоят до ветераните с няколко хиляди часа във въздуха и очакват своята съдба. От сега е ясно, че амбициозната програма 2011-2020 година няма да бъде изпълнена. Трима от директорите на големи авиационни производители бяха свалени от постовете си през 2012 година. Сега в Русия се питат, кога ще „падне главата“ на следващия генерален директор.

Русия купува радари от Индия за своите самолети?

        Интересно съобщение се появи в индийски източник. Руснаците ще платят 12,2 милиона долара за 34 компютъра за радарите на  руските самолети Су-30СМ.

Russia places Rs 65-crore order for procuring 34 radar computers

PTI Feb 8, 2013, 05.37PM IST

BANGALORE: Russia has placed orders worth Rs 65crore for procuring 34 radar computers for Su-30s of its air force.

"Irkut Corporation of Russia has confirmed purchase of 34 sets each of Radar Computer-I & Radar Computer-II for Russian Air force requirements from HAL with delivery schedule commencing from January 2014 onwards," the premier Indian aerospace PSU said in a release.

http://articles.economictimes.indiatimes.com/2013-02-08/news/36993326_1_su-30s-premier-indian-aerospace-irkut-corporation

   Коментар

   Те ще се произвеждат в новия завод на HAL в град Kasargod  на югозападния щат Kerala. Той беше открит на 17 ноември 2012 година. През 2004 година започва подготовка в предприятието на HAL Kasargod за сглобяване на руската РЛС "Барс" N011. Индийската страна имаше задължение поето от договора за доставка на 140 изтребителя с Русия, но тя не можа да се вмести в сроковете и за това заводът започва да работи, като сглобява руски системи. Заедно с това започва и подготовка за модернизация на електронните системи на Су-30МКИ . В резултат на тази работа се създават Radar Computer-I & Radar Computer-II за модернизираната N011M. Това са процесорни системи за управление на радара и обработка на постъпващата от радара информация, както и връзка с управление на оръжейните системи на самолета. При руския вариант се използват много стари процесори или вносни такива. При индийският вариант се използват произведени в страна елементи, които са на сравнително високо ниво проект "Vetrivale". По данни от HAL са произведени повече от 300 системи, който са поставени на всички произведени самолети Су-30МКИ на Иркут след 2005 година.

Доставиха около 10 Су-25СМ3!?!

      14/02/13 20:09© aeronews.alle.bg
      Около 10 модернизирани машини Су-25СМ3 са постъпили на въоръжение в база Приморско-Ахтарск в Краснодарския край на Русия. Те са по държавната поръчката за 2012 година(по план трябваше да са 12) и ще формират първата ескадрила на базата от този тип машини. До края на тази година трябва да бъдат предадени и останалите 12 машини за втората ескадрила.
     Допълнение:
    Както вече писахме има снимки на 8 с бордови номера от 01 до 08 червени. Вчера 19 февруари 2013 година е имало полети посетени от руските СМИ, така, че може да очакваме нови снимки.
Коментар
Това вероятно не са Су-25СМ3, а по-скоро някаква модернизация на Су-25СМ(вероятно Су-25СМ2). Към момента има само една машина модернизирана до Су-25СМ3 и тя ще направи първи полет след месеци. Очаква се първите серийни да се появят през 2014 година, като в плана на завода има заложени само 5 самолета за база извън Русия. Най-вероятно серийното производство ще се разгърне през 2015 година. Явно журналистите научавайки за новата модификация са дали грешна информация, която другите преписват, като папагали.

Започнаха тестовете на новата писта в Ейск

    15/02/13 08:01© aeronews.alle.bg
    От днес 15 февруари 2013 година започнаха изпитанията на новата писта на базата на руския морски флот в Ейск. Тя е с дължина 3000 метра и широчина 100 метра и може да приема всички видове летящи самолети. Изграждането й започна през 2011 година. До лятото се очаква да бъде пуснат и изпитателния център на флота за палубната авиация. С това ще се сложи край на зависимостта на руския флот от Украйна.

Филм за RQ-170

Руските ВВС се подготвят за космически войни

   Президентът Путин е издал заповед към ВВС и Космически войски на Русия да засилят наблюдението на космоса и да използват оръжие при приближаване на големи метеорити към земята.

Индийският PMI

  Модел на индийският самолет от 5-то поколение в мащаб 1:10 беше представен на последното изложение в Индия от 6 до 10 февруари 2013 година. Индийците трябваше да получи първия самолет през 2014 година. Това вероятно ще стане с 2-3 години по-късно.

http://www.sukhoi.org/img/content/maket_PMI_v_Bangalore.JPG

Обновяване на техниката на ВС на РФ

         Началникът на Генерални щаб на ВС на РФ генерал-полковник Валерий Герасимов отчете, че в края на 2012 година 16% от наличната техника е била нова. При стартиране на реформите през 2008 година процента е бил 8. През 2015 година трябва да достигне 30, а през 2017 година 70. В края на програмата 2011-2020 година трябва да достигне 75%, като някои войски, като ракетни този процент ще е 100.

Коментар:

      По данни на независими източници едва 5% от техниката в ВС на РФ е била нова в края на 2009 година, в края на миналата година само 11%. На практика е невъзможно да се достигнат заложените проценти освен, ако няма нови големи съкращения. Дори следващите три години ВВС да получават по 100 нови самолета годишно, за тях 30% в края на 2015 са химера.

Проблеми около Су-35С

      Сериозно изоставане от графиците и нормалните технически проблеми съпътстват производството на новия самолет Су-35С. До края на 2015 година трябва да бъдат предадени 48 самолета. Към момента са изработени 4 прототипа(един борд унищожен при излитане, един е за статични изпитания и два борда 901 и 902 участват в програмата на държавните изпитания). Освен тях са включени и 10 "серийни" бордове от 01 до 12 без 05 и 10, както и бордове 708 и 710 от предишната модификация на машината. Оказа се, че двигателят на машината е твърде слаб и тя не може покрие заложените изисквания по проекта. За това са започнали изпитания на два самолета борд 710 и още един с нови двигатели. Проблеми съществуват по почти всички системи. Може би ще се наложи, намаляване на някои от заложените характеристики, за да се приеме самолета. Държавните изпитания трябва да приключат до края на тази година, за да може първите серийни самолети да постъпят в бойните части в края на годината.
    Коментар:
    Договорът от 2009 година беше за 48 самолета, които трябваше да се доставят по 8 самолета годишно от 2010 до 2015 година. Миналата година имаше дело и компанията Сухой бе осъдена да заплати неустойка за доставките. Към днешна дата трябваше да бъдат доставени за 3-те години 2010, 2011 и 2012 по 8 самолета общо 24. За сега има предадени официално само 12. При това тук влизат 2 прототипа и 4 предсерийни, които трябва да извадим от бройката. Реално има предадени едва 6.
   Има слухове, че на Дземги скоро ще бъдат доставени 12 самолета. Всъщност той е и заводско летище на компанията. Първата ескадрила, които бяха модернизирани от 2004 до 2006 година от Су-27СМ ще бъде прехвърлена на Централна Ъглова или нова база в Източния военен окръг на РФ. Машините бяха 12 от борд 81 до 92(червени), но една бор 86(червен) беше унищожена при катастрофа на 10 януари 2010 година и още две се нуждаят от ремонт.

ФГУП «НПЦ газотурбостроения «Салют» се отчете за 2012 година

      През 2012 година ФГУП «НПЦ газотурбостроения «Салют» е произвел 105 двигатели от АЛ-31Ф и неговите модификации, повече от 33 двигателя АИ-222-25, 12 комплекта за изделие Д-436 и три агрегата ТНА-150 за танкери. Общата сума на предадената продукция е нараснала с 22,7 % спрямо 2011 година. Извършен е ремонт и сервизно обслужване на повече от 100 авиационни двигателя. Китай е основен купувач на продукцията на обединението. По призвание на ръководството около 65-70% от продукцията се изнася за "поднебесната". През миналата година за Китай са изнесени 41 двигателя АЛ-31ФН, вероятно още около 20-30 броя АЛ-31ФНМ1 и АЛ-31ФМ1,  както и резервни части за ремонт на двигателите АЛ-31Ф на стойност повече от 400 милиона долара
      Плановете за тази година са за производство на повече от 115
двигатели от АЛ-31Ф и неговите модификации и над 60 двигателя АИ-222-25. За Китай ще заминат повече от 80 от тях по около 40 двигателя АЛ-31Ф(Н)М1 и АЛ-31ФН, а останалите 30 и няколко ще са за руските Су-34. Очаква се износът за Китай на обединението да надхвърли 500 милиона долара.
      Коментар:
      Конструкцията на АЛ-31ФМ1 е модулна. Това позволява при ремонт на двигатели АЛ-31Ф трета серия да се модернизират до АЛ-31ФМ1. Китай искаше тази технология. Не знам дали се стигна до споразумение. По-рано или по-късно китайците ще закупят тази опция.

Иран е закупил от черния пазар още С-300

    Иран е закупил от черния пазар още руски системи С-300. Според някои наблюдатели страната вече разполага с 8-10 комплекта. Официално Русия не е изнасяла за страната тези комплекси. Последните изнесени от този тип са 10 ЗРК С-200.

ВВС на Русия ще получат 16 Ка-52

       До края на март тази година базата в Кореновск, Краснодарския край на Русия ще получи 16 машини Ка-52. Те са по държавната поръчка за 2012 година. Пет от тях вече са сглобени в Ростов на Дон(бордове 41, 42, 43, 44, 45) и до края на този месец ще прелетят в постоянната си база. В началото на тази година те бяха транспортирани от завода производител в разглобен вид със самолети. Тези дни ще бъде получена по същия начин и втора партида. Бордовите номера на вертолетите ще бъдат от 41 до 56 червени. Сега базата разполага с още три ескадрили от Ми-8АМШТ, Ми-28Н и Ми-35М.
(Минобороны России)

Японците са готови с индийската версия на US-2

    Японската компания ShinMaywa е готова с индийската версия на своя хидросамолет US-2. Според изискванията на индийците е разработен прототип. В чест на Индия той е получил име US-2I. До момента от японската версия са произведени 4 машини. Не ясно от съобщението някоя от тях ли е доработена или е завършена някоя от трите заложени. Произведените имат серийни номера от 9901 до 9904 и бордове от 01 до 04. Има поръчки за изработка на още три машини. От предишната версия на самололета PS-1(US-1/1A) са изработени общо 43 машини.

Piaggio Aero представи БЛА P.1 Hammer Head

       Италианската компания Piaggio Aero и Selex(част от италианския концерн Finmeccanica) работят върху създаването на безпилотен апарат. Той е на база бизнес джета P.180 Avanti II и се казва P.1HH(Hammer Head). На 14 февруари 2013 година прототипът е бил показан в авиобаза на ВВС в Италия. Според информацията в него ще се използват технологиите от морския патрулен самолет Piaggio MPA(multi-role patrol aircraft) показан от Piaggio Aero през юли 2012 година. В P.180 Avanti II се използва радара "SeaSpray 7300E" на Selex, така, че двете компании работят отдавна по общи разработки.

 Коментар

Предимство на апарата ще бъде, че той е разработен от композитни материали и на практика много трудно ще се открива от радарите. Освен това може да се разработи и като ударен вариант с вътрешно поместване на оръжието. Предимство пред другите ударни безпилотни самолети е високата скорост до 750 километра в час и възможността за маскировка, като граждански самолет на външен вид.

http://www.aviationweek.com/media/images/fullsize/Defense/Miscellaneous/Piaggio_HammerHead_Piaggio.jpg

Инцидент със Су-30МКИ в Индия

      Днес(19 февруари 2013 година) в 19 часа и 20 минути местно време в област Jaisalmer на щат Rajasthan в Индия се е разбил самолет на индийските ВВС Су-30МКИ. Пилотите са катапултирали успешно. Няма жертви и щети от падането на самолета. Той е вторият паднал от началото на тази година(след МиГ-27 на 27 януари 2013 година) и петият от началото на настоящата финансова година, която започна на 1 април 2012 година за индийските ВВС. Те отчитат загубите си в рамките на финансовата година.

    До момента са загубени при аварии 4 изтребителя Су-30МКИ. Ето и авариите по време

    1-ва машина на 30 април 2009 на 70 километра от  Jaisalmer, Rajasthan

    2-ра машина на 30 ноември 2009 година близо до Pokhran, Rajasthan

    3-та машина на 13 декември 2011 година Wade-Bholai, Maharashtra

    4-та машина на 19 февруари 2013 година Jaisalmer,  Rajasthan

  Прави впечатление, че вероятно трите машини принадлежат на No. 31 Squadron "Lions" базиран в Jodhpur, Rajasthan(на границата с Пакистан по неофициални данни тя е въоръжена с първите монтирани в Индия самолети), а четвъртата е от база Lohegaon в Pune.

Положението в Сирия

      20/02/13 10:06© aeronews.alle.bg 
      Според източници от сирийските ВВС до 3-5 седмици ще избухне война. Страната се подготвя за военни действия на широк фронт. Не е ясно, колко самолети са доставени от Русия и къде се намират! Може би са доставени и други самолети, освен  Су-24.  Днес йорданският крал разговаря с Путин в Москва. Вероятно Русия опитва да спечели от страната неутралитет.

Положението в Русия

    Според изявления на висши държавни чиновници в Русия парите за програмата 2011-2020 година свършиха. В момента се извършва преразглеждане на задачите. Остарялата техника в руските военни заводи е причината за провала на програмата. Първо трябва да се инвестират милиарди долари в техника и технологии. Едва след това може да се пристъпи към мащабно производство на качествени самолети и вертолети. Около 5 милиарда долара се оценяват нуждите "на перлата на руската авиационна промишленост" заводът в Комсомолск на Амур. Какво остава за другите? Загубените 10 години между 1992 и 2002 година ще тежат още дълго на руския ВПК и Русия. Това ще подтикне Путин към продажба на оръжие на Китай(Су-35) и страни като Иран и Сирия, за да се набавят необходимите средства.

Катастрофа със самолет на мексиканските ВВС

     Самолет Pilatus PC-6B2/H4 Turbo Porter на мексиканските ВВС(Fuerza Aerea Mexicana) борд 3303 се е забил вчера 21 февруари 2013 година в 13:40 часа местно време, в района на San­ta Lu­cía AFB, Es­ta­do de Mé­xi­co(щат Мексико). Двамата пилоти са загинали.

http://i.oem.com.mx/02954114-1ab4-48a0-8ac2-f7c4f11b4113.jpg

Турция ще получи 4 Boeing 737AEW&C

        Израелското правителство е отменило забраната за износ на electronic support measures (ESM) (радиоелектронно оборудване), което се доставя и монтира на турските самолети Boeing 737/AEW&C/ -самолети за ранно предупреждение и контрол. Това явно е станало под натиск на американската администрация и компанията Boeing. Израелската Israel Aerospace Industries(IAI) чрез дъщерната си Elta Systems е поддоставчик по сделката. Тя е за 4 самолета Boeing 737AEW&C за турските ВВС. Първите три се тестват, а на четвъртият започна монтиране на израелското оборудване в Seattle. На снимката  е 4-та машина.

http://www.airteamimages.com/boeing-737_N360BJ_turkey---turkish-air-force_168700_large.html

Су-35С борд 04 с 4 ракети Х-31

          В Интернет се появи снимка на Жуковски на Су-35С борд 04 с 4 ракети Х-31 http://russianplanes.net/id98649. По каталог може да носи и 6.

Ирак не се е отказал от сделка с Русия

       Министърът на външните работи на Ирак, обясни, че страната му не е направила първата вноска по сключения договор с Русия за 30 вертолета Ми-28НЭ и 42 ЗРПК  «Панцирь-С1» поради финансови трудности. Не е бил приет бюджета за 2013 година. Договорът между Ирак и Русия предвижда предварителна вноска, за да започне изработването на оръжията.

Проблем с двигателя F135

    От петък 22 февруари 2013 година всичките 51 самолета летящи F-35 са спрени от полети. Причината е открита пукнатина в едно от турбинните колела(третото/последно/ на компресора за ниско налягане) на двигателя F135 в база Edwards AFB на 21 февруари. Според описанието става въпрос за самолет F-35A. Не се посочва самолета, но индиректно се казва, че може да е един от двата AF-1 или AF-2. Това може да отложи тържественото предаване на самолети в края на другата седмица.

Индонезия получи два Су-30МК2

            В ранните часове на 23 февруари 2013 година самолет Ан-124 е кацнал в база Инодезия «Султан Хасанудин» в провинция Южен Сулавеси. На борда му са били доставени два изтребителя Су-30МК2. Последните 4 от допълнителния договор за 6  самолета ще бъдат доставени до края на юли тази година. Сумата по споразумението е 470 милиона долара, като включва тренажори, стендове и оръжия за новите и стари самолети.

ПАК ФА

Вооружение ПАК ФА успешно проходит испытания
ОАО «Корпорация «Тактическое ракетное вооружение» успешно реализует план испытаний и подготовки к серийному производству новых авиационных средств поражения, в том числе для истребителя 5-го поколения (ПАК ФА), сообщил генеральный директор корпорации Борис Обносов.

«Разработка систем вооружения ПАК ФА проходит в соответствии с графиком, который призван обеспечить своевременную, заданную руководством страны серийную поставку боевой машины как в строевые части ВВС России, так и нашему зарубежному партнеру - Индии», - сказал Б.Обносов.

Он отметил, что «ряд систем вооружения для истребителя 5-го поколения проходят предварительные испытания на других типах самолетов, которые выполняют роль летающих лабораторий».

«По мере увеличения количества поступающих на испытательный полигон самолетов ПАК ФА испытательная программа авиационных средств поражения все в большей мере продолжается уже на основном типе самолета», - сказал Б.Обносов.

По его словам, «по ряду изделий испытания находятся в завершающей стадии, по ним идет предварительная подготовка к серийному производству, по другим - испытания продолжаются».

«Завершены испытания управляемых ракет Х-31ПД, РВВ-МД, РВВ-СД и РВВ-БД. На выходе - Х-31АД. Отмечу, что новые экспортные разработки соответствуют лучшим мировым образцам, а по ряду показателей превосходят их. Не имеет аналогов в мире управляемая ракета РВВ-БД, обладающая высокой эффективностью на больших удалениях до целей. На смену унифицированной противокорабельной Х-35Э приходит управляемая ракета нового поколения Х-35УЭ, которая значительно расширяет боевые возможности корабельного комплекса типа «Уран» и берегового «Бал». Управляемая ракета Х-35УЭ ни в чем не уступает последним версиям американского «Гарпуна» и превосходит другие известные в мире ракеты подобного класса, в том числе французскую «Экзосет», – сказал Б.Обносов.

ВВС на САЩ получиха 15-ти "MC-130J Commando II"

Lockheed Martin достави поредния "MC-130J Commando II" в Cannon Air Force Base на 23 февруари 2013 година. Самолетът № 5714 е 15-ят от  27 поръчани за участие в специални операции по договор от 2008 година. Той може да се използва, като танкер, евакуация и снабдяване при специални операции.

http://www.flickr.com/photos/lockheedmartin/8497657383/in/photostream/lightbox/

ВВС на Виетнам/Không Quan Nham Dan Viet Nam

Су-27 и следващите..

Първи договор за 6 плюс 6 самолета

Су-27СК борд 6001 доставка 1996

Су-27СК борд 6002 доставка 1996

Су-27СК борд 6003 доставка 1996

Су-27СК борд 6004 доставка 1996

Су-27СК борд 6005 доставка 1996

Су-27УБК борд 8521 доставка 1996

всички са доставени на летище Пхам Ранг (Pham Rang)

Су-27СК борд 6006 доставка октомври 1997

Су-27СК борд 6007 доставка октомври 1997, катастрофа през 1998 година

Су-27УБК борд 8522 доставка декември 1997

Су-27УБК борд 8523 доставка декември 1997

Су-27УБК борд 8524 авария

Су-27УБК борд 8525 авария

Двата самолета са унищожени при излитане борда на Ан-124 на 5 декември 1997 година от заводското летище ИАПО «Иркутск-2». Заменени са от два Су-27ПУ(по-късно наречена Су-30), вероятно опитните преустроени от серийни Су-27УБ

Су-27ПУ борд 8526 доставка през юни 1998

Су-27ПУ борд 8527 доставка през юни 1998

Втори договор за 4 самолета

Су-30МКВ борд 8531 през ноември 2004

Су-30МКВ борд 8532 през ноември 2004

Су-30МКВ борд 8533 през ноември 2004

Су-30МКВ борд 8534 през ноември 2004

Трети договор за 8 самолета

Су-30МК2В борд 8535 през декември 2009 935th Fighter Regiment Bien Hoa

Су-30МК2В борд 8536 през декември 2009 935th Fighter Regiment Bien Hoa

Су-30МК2В борд 8537 през декември 2009 935th Fighter Regiment Bien Hoa

Су-30МК2В борд 8538 през декември 2009 935th Fighter Regiment Bien Hoa

Су-30МК2В борд 8539 през 2010 935th Fighter Regiment Bien Hoa

Су-30МК2В борд 8540 през 2010 935th Fighter Regiment Bien Hoa

Су-30МК2В борд 8541 през 2010 935th Fighter Regiment Bien Hoa

Су-30МК2В борд 8542 през 2010 935th Fighter Regiment Bien Hoa

Допълнително поръчани към трети договор

Су-30МК2В борд 8544 през юни 2011

Су-30МК2В борд 8548 през юни 2011

Су-30МК2В борд 8551 през юни 2011

Су-30МК2В борд 8555 през юни 2011


Су-30МК2В унищожен на 28 февруари 2012 година в Русия по време на изпитателен полет

Су-30МК2В борд 8570

Су-30МК2В борд 8571

Су-30МК2В борд 8572 през февруари 2012 година

Су-30МК2В борд 8573 през декември 2011 година

Су-30МК2В борд 8574 през февруари 2012 година

Су-30МК2В борд 8575 през февруари 2012 година

Су-30МК2В борд 8576 през февруари 2012 година

Су-30МК2В борд 8577 през декември 2011 година

Су-30МК2В борд 8578 през декември 2012 година

Су-30МК2В борд 8579 през декември 2012 година

Су-30МК2В борд 8580 през декември 2011 година  923rd Fighter Regiment

Су-30МК2В борд 8581 през декември 2011 година  923rd Fighter Regiment

По договори бяха обявени 8 самолета през 2009-2010 и още 12 самолета през 2011-2012 година. Бордовете са с четири повече. Може би има активирана опция или са модернизирани първите 4 Су-30МКВ получени през 2004 година.

Руските Су-27УБ

      Един материал от руския вестник "Известия".....

       Ресурс учебно-боевых самолетов Су-27УБ во всех авиаэскадрильях почти исчерпан, - сообщил один из авторов доклада 4-го Государственного центра подготовки авиационного персонала и проведения войсковых испытаний имени Чкалова: "Всего в ВВС насчитывается около 70 учебно-боевых самолетов. Примерно 30 из них уже неспособны к полетам, оставшиеся 40 изношены на 90%. Уже в 2014 году летать будет не на чем, ведь на Су-27УБ выполняется основная часть полетов в строевых частях и учебных центрах". По данным издания, большую тревогу вызвали отчеты ЦПА, в состав которого входит 10 учебных центров по всей России. По данным собеседника "Известий", уже не подлежат восстановлению три десятка неготовых УБ. У них имеются трещины в крыльях, деформация корпуса. Еще около 10 самолетов скоро присоединятся к ним по причине заканчивающегося ресурса прочности крыльев и фюзеляжа, а у 15-20 машин осталось 2-3 летных часа общего ресурса. Таким образом, к концу 2013 года в рабочем состоянии останется не более 15-20 учебно-боевых самолетов, к тому же их придется ограничивать по перегрузкам для того, чтобы самолеты не развалились в полете. Такое состояние учебно-боевого самолета России, очевидно, не является тайной для руководства ВВС России.

     Коментар:
     Произведени са общо около 120 серийни самолета. Една част от тях остават в бившите съветски републики, а друга част са загубени или преустроени, като служат за развитие на нови самолети. Според статията към началото на тази година има останали около 70 машини от този тип във ВВС на Русия. Това може би е и причината да бъдат поръчани 60 самолета Су-30СМ.

„Lockheed Martin“ е доставила 37 самолета F-16 през 2012 година

   Американската компания „Lockheed Martin“ е доставила 37 самолета F-16 през 2012 година срещу 22 за 2011 година.

Първи полет на първия сериен А400М

    Първият сериен Airbus Military(A400M) сериен номер MSN0007 ще направи първи полет през първата седмица на март. До края на тази година ще бъдат предадени 4 самолета от този тип. През 2014 година трябва да предадени още 10, а през 2015 още 21. Разпределението за тази година е три ще бъдат за Франция и един за Турция.

Турция ще плаща...

   За всичките 6 батареи "Patriot" доставени от САЩ, Германия и Нидерландия, Турция ще плаща 8,3 милиона долара годишно е заявил министърът на отбраната İsmet Yılmaz.

Русия ремонтира Ан-12ПС

   Дълбоката криза в която е изпаднало авиостроенето в Русия, кара журналистите все по-често да си измислят новини. Наскоро един вестник публикува данни за предстояща модернизация на легендата Ан-12 в неговия спасителен вариант. Веднага "новината" беше преписана от много медии. Всъщност това се отнася за 12 самолета принадлежащи на ВМФ  на Русия. Повечето от тях не летяха и от 2-3 години на тях се извършва КВР в 325 АРЗ град Таганрог. През април миналата година беше предаден борд 14 жълт(на снимката).

http://russianplanes.net/images/to73000/072200.jpg

Такъв ремонт беше направен и на борд 16 жълт, също от Северния флот на Русия. През тази година трябва да бъде възстановена летателната годност на още 2 самолета. Вероятно възстановените самолети ще бъдат разпределени по равно между руските флотове.

Нови материали за руските авиационни двигатели

Уебсайт в alle.bg