ВА09`13
115 милиона долара за F-35C
Индийските Су-30МКИ
По контракта от 2000 година през юни 2004 година бяха доставени първите 2 комплекта за сглобяване в HAL Nasik MiG Aircraft Division в Насик. На 28 ноември 2004 година е предаден на ВВС на Индия първият самолет Су-30МКИ сглобен в страната. Той е от 7-те комплекта от така наречената първа фаза. От всичките 140 по договора 27 са втора фаза, 44 са трета фаза и най-голямата част 62 от четвърта фаза. Освен това по допълнителното споразумение от 2007 година са доставени още 40 комплекта първа фаза през периода 2008-2010 година. Последното допълнение към договора от декември 2012 година е за 42 машини, като 24 от тях са четвърта фаза.
В края на 2011 година беше отбелязано сглобяването на 100-ят самолет Су-30МКИ в Индия. Остава да добавим, че има и още 50, които са сглобени в Русия. Към 1 януари 2013 Индия отчете 122 сглобени в страната самолета. Като ни е известен процеса на въвеждане в експлоатация, можем да кажем, че към 1 октомври 2013 година във индийските ВВС ще има около 180 машини(4 бяха загубени) от този тип или 10 ескадрили. Най-малко още 12 са сглобени и минават изпитания и още толкова ще бъдат готови до края на март следващата година. През следващите три финансови години до 1 април 2017 година се предполага, че всички доставки ще бъдат изпълнени.
Допълнителни средства за японския ATD-X
Министерството на силите за самоотбрана е поискало допълнително финансиране в размер на 5,5 млрд. йени (около $55 млн.) за построяване на прототип на изтребител от следващо поколение наречен ATD-X (Advanced Technology Demonstrator) и започването на изпитания му. Това може да се тълкува и като стъпка, към ускоряване на програмата, като отговор на новите китайските изтребители. Към момента са изработени най-малко един макет за разместване на агрегатите и един прототип(няма да лети), който вероятно ще бъде подложен на статически изпитания.
Първият полет на прототипа беше планиран за финансовата 2014 г.(от 1 април 2014 до 31 март 2015 година), но няма да се изненадам, ако се състои още през тази година. Допълнителните средствата ще бъдат за предварителни изпитания на двигателя, самолета и първия полет. Тестовете до края на 2014 г. ще се провеждат от компанията Mitsubishi Heavy Industries, която е натоварена с разработката на ATD-X, a от следващата година ще се включат и японските военни.
Работата по ATD-X е започнала през 2004 г., а през март 2012 г. бе съобщено, че започва производството на първия опитен екземпляр. Освен Mitsubishi Heavy Industries в програмата са заети и други японски гиганти, като Fuji Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries и Ishikawajima-Harima Heavy Industries, които се занимават със създаването на реактивния двигател XF5-1
ATD-X ще е прототип за изтребителя от ново поколение наречен F-3, който трябва да има намалена радиолокационна забележимост, да е изработен основно от композитни материали, да има радар с активна фазирана решетка, работещ в няколко диапазона.
Известен е също с името "джобния" изтребител и според обявените данни ще има максимална полетна маса около 13000 килограма. За това пък, ще има изключително добра тяга на двигателите (общо 2) 10 000 килограма без форсаж и 16 000 при форсаж, с приблизителни размери диаметър на входящия вентилатор около 0,65 метра, дължина около 3 метра и тегло от 780 килограма(изглежда подобрен М-88).
При полетно тегло от 38 тона двигателите на F-22 дават около 36 тона тяга, а без форсаж 22,5 тона.
Имам усещане, че е някакво намалено копие на бъдещия изтребител или технологичен демонстратор.
Нов руско-китайски договор?
Путин е поставил въпроса и за компенсации от страна на Китай, за наводненията в Хабаровския край. Щетите за Русия се оценяват от специалистите на 20-30 милиарда рубли.
Русия достави още два Су-30МК2 на Индонезия
През 2003 година бяха доставени два Су-30МК бордове TS-3001 ("01") и TS-3002 ("02") червени, а през 2008-2009 година 3 самолета Су-30МК2 бордове TS-3003 ("03"), TS-3004 ("04") и TS-3005 ("05") червени. Страната разполага и с два Су-27СМ бордове TS-2701 ("01") и TS-2702 ("02") червени, доставени през 2003 година и три Су-27СКМ бордове TS-2703 ("03"), TS-2704 ("04") и TS-2705 ("05") червени доставени през 2009-2010 година.
Ми-35М за Ирак
Сирийските "Бук-М2Э"
Видеото е от летище Мецце близо до Дамаск от 3 септември 2013 година на пускова установка 9А317Э от ЗРС"Бук-М2Э"(9К317Э). През 2007 година Сирия първа поръча от новите ЗРС"Бук-М2Э" 8 дивизиона(по 6 пускови установки) на стойност около 1 милиард долара. Доставките по договора с ФГУП "Рособоронэкспорт" започнаха през 2011 година и приключиха през тази година.
В кадрите се забелязват и части от ЗРС С-300.
Виетнамският военен флот създаде амфибийна ескадрила
На 5 септември 2013 година на церемония в базата на Hai Phong, главнокомандващият ВМС Vice Admiral Pham Ngoc Minh обяви заповед 7934/QD-BTL за създаването на ескадрилата със самолети DHC-6 seaplane(Guardian 400). Тя е втората за ВМФ на Виетнам, след ескадрилата с хеликоптери EC-225 създадена на 25 декември 2011 година.
През май 2010 година Виетнам сключи договор за доставка на 6 самолета Guardian 400 с канадската компания Viking Air със спок на доставка 2013-14 година. Те са предназначени за операции по търсене и спасяване, а също транспортни и патрулни.
На снимка в ляво 8 виетнамските военни пилоти след приключване на 18 месечен курс в Канада на 10 юли 2013. Още 30 ще преминат същия курс на обучение.
Първият cn 867 VNT-775 (C-GUVT) е предаден на 19 ноември 2012 година за ВИП салон
Вторият cn 872 VNT-771 (C-GVTU) първият с плавници и първи доставен на флота в края на август 2013 година
Третият cn 877 VNT-777 (C-GVAQ) в процес на изпитания и монтаж на ВИП салон
Четвъртият cn 884 VNT-772 (C-FVAM) е направил първи полет на 06/09/2013
Петият cn 8хх VNT-773
Шестият cn 8хх VNT-776
Индия ще получи самолетоносача Vikramaditya на 15 ноември 2013
В понеделник 2 септември 2013 година завърши официалното посещение на индийския секретар на отбраната господин R.K. Mathur в Русия. По време на посещението бяха подписани няколко договора за самолетите МиГ-29. Уточнена е и дата на предаването на индийския самолетоносач Vikramaditya. Официалната церемония ще се проведе в Северодвинск на Бяло море на 15 ноември 2013 година.
Новини за и около Сирия
Според съобщение от вестник Sabah турски изтребители F-16 патрулират готови за бойни действия от базата в Диярбекир по границата със Сирия. След влошаване на обстановката през август беше формирана нова база Диярбекир с изтребители F-16 от другите турски бази. В бойна готовност са и изтребителите F-16 от базата в Инджерлик провинция Адана на Средиземно море.
Daily Mail съобщи днес, че в неделя два Су-24 са се насочили към база Акротири в южната част Кипър, поради което са били вдигнати британски Typhoon, след което сирийските разузнавачи са напуснали въздушното пространство на страната.
Модернизират руските Ми-17
Консорциум от две чешки и една полска компании представиха на Международния салон на отбранителната индустрия(от 1 до 4 септември 2013 година) Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego MSPO 2013 в Киелце(Полша) модернизиран Ми-17/171.
Програмата се извършва на две части. Шест машини са минали първият етап по поръчка на МО на Чехия. Три машини са минали и втория етап частично финансиран от американския военен бюджет.
Първият етап включва кабина с многофукционални дисплеи, навигационни системи и други по стандартите на НАТО, както и замяна на металните части с композитна броня за защита на екипажа от стрелково оръжие.
Вторият етап включва метеорологичен радар, автомат за ИЧ уловки и система за вътрешна връзка.
Бразилската Embraer предаде първия модернизиран AMX
Военната дивизия на бразилската компания Embraer Defense & Security предаде на 5 септември 2013 година на специална церемония на Brazilian Air Force (FAB) първия модернизиран щурмовик A-1 (A-1M) в завода си в Gavião Peixoto в щата São Paulo. Присъстваха главнокомандращият ВВС на Бразилия General Juniti Saito и други висши офицери.
Бразилия разполага с около 60 самолета AMX(от тях 8 са спарки) според решение 43 машини ще се модернизират, като 16 от тях вече са в халетата на компанията по програмата A-1M.
Коментар:
Като се замисля, май това е идеалното решение и за нашите Су-25, МиГ-21 и МиГ-29(по една схема и за трите самолета).
Дали габровката Русефф, няма да ни съдейства да ни направят един Су-25УБМ? За проба, може и да им хареса на нашите пилоти. Не е лошо, те да се разходят до Бразилия за тестове на един модернизиран AMX-Т.
След модернизацията нашите Су-25 ще ни служат още 20 години. Не казвам, че ще е евтино особено, ако вземем и нови двигатели.
Кой ще съкрати холандските F-16?
Историческа справка:
В Холандия са построени от Fokker по лиценз 223 изтребителя F-16 за ВВС на страната. От тях на два пъти на Чили са продадени 29 F-16A и 7 F-16B, както и 6 F-16B на Кралство Йордания. Още 37 самолета са отписани при различни инциденти, а 76 са спрени от полети. Остават налични в експлоатация 68 изтребителя. Към днешна дата има вероятност изтребителите F-16 на кралството да намалеят още през следващата година.
Кой е причината? Оказа се изтребителят F-35. От следващата година министерството на отбраната обсъжда са спре от експлоатация още 26 самолета, така Холандия ще остане с 42 летящи F-16. Промяната е предизвикана от съкращенията в бюджета и нуждата от средства. След почти година забавяне, първият F-35A F-001 беше тържествено приет от представители на МО на Холандия в състава на RNLAF на 25 юли 2013 година в Fort Worth (USA), след което беше преместен за съхранение в Eglin AFB, Florida.
Великобритания създаде втора ескадрила с F-35
След No. 617 Squadron RAF "Dambusters(Разрушители на язовири)" Великобритания обяви и втората ескадрила, която ще бъде създадена с изтребители F-35В. Това е 809-ти ескадрон "Immortal(Безсмъртните)" от Кралския флот участвал в легендарни битки през ВСВ и войната на Фолклендските острови. Палубните самолети ще бъдат базирани на самолетоносача от клас Queen Elizabet от 2018 година.
Eurofighter Typhoon достигна 200 000 часа в полет
10/09/13 17:26© aeronews.alle.bg
От компанията Eurofighter Jagdflugzeug GmbH съобщиха на 9 септември 2013 година, че изтребителите Eurofighter Typhoon са достигнали 200 000 часа в полет. Главният изпълнителен директор на компанията Alberto Gutierrez каза, че 400 европейски компании с 100 00 души заети в тях, участват в разработката на самолета. В 20 операционни ескадрили на ВВС(7 units in the UK (4 in Coningsby, 2 in Leuchars and 1 in Mount Pleasant, Falkland Islands); 5 in Italy (2 in Grosseto, 2 in Gioia del Colle, 1 in Trapani); 3 in Germany (Laage, Neuburg and Nörvenich), as well as 3 in Spain (2 in Morón, 1 in Albacete) and one each in Austria (Zeltweg) and in the Kingdom of Saudi Arabia има 378 машини (при всичко поръчани са 571, а плановете са за 719). Първите самолети постъпиха в оперативните части в началото на август 2003 година. Общо изтребителите са извършили полети до ноември 2005 — 5000 часа, август 2006 — 10 000 часа, май 2007 — 20 000 часа, август 2008 — 50 000 часа, януари 2011 — 100 000 часа и септември 2013 — 200 000 часа.
Коментар:
За 20 месеца са извършени 100 000 часа полети или това прави по около 5 000 на месец. Ако разделим на броя на самолетите се получава 13-14 часа полети на самолет на месец или 155-165 часа годишно.
Czeсh International Air Fest 2013
NATO Days 2013
Тази година на летище Mosnov в Острава, Чехия ще се проведе едно от най-големите авиошоута в Европа NATO Days 2013. За 13-ти път на 21 и 22 септември 2013 година зрителите ще могат да видят изключителен спектакъл. Българските ВВС ще участват със самолет C-27J Spartan.
http://www.natodays.cz/home
Доставките на корейския T-50 Golden Eagle за Индонезия
Първите два учебно тренировъчни T-50 Golden Eagle(серийни номера ТТ-5002 борд 02 и ТТ-5003 борд 03) са кацнали вчера(11 септември 2013 година) в Индонезия, след междинни кацания в Тайван(Kaohsiung International Airport) на 10 септември за почивка и зареждане, Филипините и Австралия. Летяли са по 800 мили без кацане за около 1,5 часа. На борд 01, който беше показан на изложението в Париж се обучават индонезийски пилоти и техници в Корея.
Те са част от 16 самолета, които ще бъдат доставени на страната от Корея. Договорът беше сключен през май 2011 година за 400 милиона долара и последните трябва да бъдат доставени през февруари 2014 година.
Загина пилот от кралските ВВС на Оман
Два самолета Ягуар на Кралство Оман са пострадали във въздуха при неизяснени обстоятелства(вероятно сблъсък) в тренировъчен полет над ненаселената част от страната близо до Rakhyut вчера 11 септември 2013 година. Единият пилот лейтенант Al Azhar Bin Humaid Bin Hamad Al Shraiqi е загинал, в падналият самолет на около 80 километра от базата си в Thumrait. За другия МО на Оман съобщава, че е жив. Не е ясно от съобщението, в какво състояние е самолета.
Коментар:
Кралство Оман закупи френско-британския самолет Ягуар с договор от 28 август 1974 година. От март 1997 година и до юли 1978 бяха доставени 12 самолета ОS и 2 ОВ(спарки). През 1982 и 1984 година бяха доставени употребявани щурмовици 2 T2 и 10 GR1 от ОК. Към 1997 година има данни за загубени най-малко 6 самолета. През същата година се сключва договор с Великобритания за модернизиране на годните самолети до стадий GR3. Към 2000 година всички самолети са модернизирани. След това има данни за най-малко 3 загубени самолета(включително един вчера). От долната таблица се вижда, че кралството разполага вече с по-малко от 10 годни самолета от този тип.
Самолети Jaguar в кралските ВВС на Оман
№ | борд | Тип | сер. номер | ||
---|---|---|---|---|---|
1 | 201 | Jaguar B | 117/ОB.1 | Отписан на 01/03/1981 | |
2 | 202 | Jaguar S | 189/ОS.1 | Бракуван ноември 2010 | |
3 | 203 | Jaguar B | 195/OB.2 | ||
4 | 204 | Jaguar S | 202/ОS.2 | ||
5 | 205 | Jaguar S | 210/ОS.3 | Унищожен на 27/10/1991 | |
6 | 206 | Jaguar S | 211/ОS.4 | Бракуван ноември 2010 | |
7 | 207 | Jaguar S | 218/ОS.5 | Унищожен на 17/12/1991 | |
8 | 208 | Jaguar S | 219/ОS.6 | Унищожен на 31/12/1985 | |
9 | 209 | Jaguar S | 223/ОS.07 | Бракуван ноември 2010 | |
10 | 210 | Jaguar S | 224/ОS.08 | Бракуван ноември 2010 | |
11 | 211 | Jaguar S | 225/ОS.09 | ||
12 | 212 | Jaguar S | 226/ОS.10 | Унищожен на 26/02/1979 | |
13 | 213 | Jaguar B | 230/ОB.03 | ||
14 | 214 | Jaguar B | 231/ОB.04 | ||
15 | 215 | Jaguar S | 232/OS.11 | ||
16 | 216 | Jaguar S | 237/OS.12 | Унищожен на 29/01/1991 | |
17 | 217 | Jaguar S | 238/OS.13 | ||
18 | 218 | Jaguar S | 239/OS.14 | Унищожен на 21/06/1984 | |
19 | 219 | Jaguar S | 244/OS.15 | ||
20 | 220 | Jaguar S | 245/OS.16 | ||
21 | 221 | Jaguar S | 250/OS.17 | Унищожен на 22/06/2010 | |
22 | 222 | Jaguar S | 251/OS.18 | ||
23 | 223 | Jaguar S | 252/OS.19 | Унищожен на 03/10/2007 | |
24 | 224 | Jaguar S | 256/OS.20 | ||
25 | 225 | Jaguar S | 052/OS.21 | Бракуван ноември 2010 | |
26 | 226 | Jaguar S | 257/OS.22 | Отписан на 2010 |
British Pilot & Maintainer Test F-35B on USS Wasp
Thales монтира радар RBE2-AESA на серийни изтребители
На 12 септември 2013 година DGA от МО на Франция прие от Dassault Aviation двуместен изтребител Dassault Rafale първи за четвърти транш(сериен номер В339) с РЛС Thales RBE2-AESA(първмата в света от този вид на неамерикански изтребител), система за предупреждение на пускане на ракети MBDA DDM-NG и оптична система Thales/Sagem OSF-IT.
С последния предаден МО на Франция е приело 121 машини от този тип, като 39 са двуместни Rafale B, 44 едноместни Rafale C и 38 палубни Rafale M. В339 ще постъпи в изтребителен полк RC 2/30 Normandie-Niemen на база ВА118 в Mont de Marsan.
От 4 транш се планират 60 машини, като 10 трябва да са палубни и да заменят първите 10 доставени на флота. За сега има сключен договор за 26 изтребителя, но средствата в бюджета не достигат и те вероятно ще бъдат произведени едва до края на 2019 година.
Програмата на Thales RBE2-AESA започна с вграждане на РЛС на три стари самолета Dassault Mystere XX (сериен номер 104) и Dassault Mirage 2000В (сериен номер В501) и втория сериен палубен, спрян от ескплоатация Rafale М серия F1 (сериен номер М02). Те минаха обширни тестове. На 5 септември 2012 година на още един Rafale С(сериен номер С137) беше монтирана РЛС Thales RBE2-AESA и беше предаден на Изпитателния център на френските ВВС СЕАМ (Centre d'Expériences Aériennes Militaires) в Mont de Marsan за тестове.
Индийски палубни пилоти на курс в Русия
Индийски пилоти се подготвят в Русия от началото на август тази година, за усвояване на самолетите МиГ-29К/КУБ. Първоначалното обучение се извършва на полигона в Ейск с 3 самолета Су-25УТГ(основно ремонтирани през 2012 година в АРЗ 121 Кубинка). След усвояване на излитането и кацането от макета на самолетоносач с учебно тренировъчните машини, индийците пристъпиха към полети с МиГ-29КУБ. Следващата фаза беше самостоятен полет с МиГ-29К. Към края на този месец те ще са натрупали достатъчен брой часове и ще изпълнят самостоятелни полети(планирани в началото на октомври) с МиГ-29К от индийския самолетоносач Vikramaditya (бившия авионосещ крайцер «Адмирал Горшков» проект 1143.4 «Кречет»). След първата група пилоти ще пристигне в Русия и втора. Може би обучението е включено в договорите и до момента беше отлагано поради липса на полигон(НИТКА).
Белорус ще получи батарея ЗРК «Тор-М2» до края на годината
Индия купува оръжия за 5 милиарда долара от САЩ
Индия ще сключи през следващите 6 месеца, договори за доставка на оръжия от САЩ на стойност около 5 милиарда долара, съобщи Time of India, по информация от МО в четвъртък тази седмица
През миналата финансова година(коята приключи на 31 март 2013 година) Индия сключи договори за 8 милиарда долара. Сега до началото на април 2014 година ще бъдат подписани договори за 6 самолета C-130J " Super Hercules" (на стойност 1,2 милиарда долара), 22 хеликоптера Apache(на стойност 1,4 милиарда долара), 145 гаубици M-777 (885 милиона долара) и 15 хеликоптера Chinook(около милиард долара) и още няколко доставки за по-дребни суми.
Възможностите на сирийските МиГ-ве и Су-та
По време на "Войната в залива" иракските МиГ-ве демонстрираха пълна невъзможност да се справят с американските изтребители. Има в Интернет един материал, който дава статистически данни кликни тук Все пак има регистрирани пет победи.
Какво се е променило днес 22 години по-късно?
Сирийските МиГ-ве(произведени през 1979-1980 година) днес са много по-добре подготвени от иракските. Въпросът е, колко напред са отишли машините на евентуалния противник или по-точно разликата спрямо руските самолети.
Според информацията от Сирия, тя е внесла около 40 МиГ-25(30 МиГ-25ПД(изд. 84Д) и 6 МиГ-25ПУ първоначално и малко по-късно на два пъти по два МиГ-25Р, има данни за най-малко 5 загубени самолета). Най-малко 10(вероятно 12 и повече) от тях минаха модернизация преди няколко години в 514-ти АРЗ в Ржев. В момента там също се модернизират самолети за Сирия.
Какво представлява модернизираният МиГ-25ПДМ2? В него са заложени идеите вложени в модификацията МиГ-25ПДМ разработена след 1985 година, но останала без реализация в Русия, поради изваждането на самолетите от употреба. Разбира се реализирана със съвременни средства.
На първо място е сменена РЛС. Според договорката, може да се предполага, че тя е най-малко от типа Н010("Жук") на МиГ-29М. Същото се отнася и за оптичната система. Системата на управление е електродистанционна. Другото нещо е системата за защита на самолета. Тя със сигурност включва изстрелване на топлинни капани и датчици, които сигнализират при обстрел.
Относно ракетите използват се всички оръжия на МиГ-31БМ, 4 ракети Р-33С за далечни разстояния, противолокационна ракета Х-31П, до 4 ракети за средно разстояние РВВ-АЕ, до 2 ракети от старите Р-40ТД и ракети за близко разстояние въздух-въздух. Освен това, може да се използват до 6 противолокационни Х-31П, Х-25МП или Х-25МПУ, до 6 противокорабни X-31А, до три за земни цели Х-59 и Х-29Т или до 2 също за земни цели Х-59М, до шест управляеми авиобомби КАБ-1500 или до осем КАБ-500.
Както виждате МиГ-25ПДМ2(названието не е потвърдено официално) е една съвсем сериозна машина. Тук стои въпроса, до колко Сирия е закупила всички възможни ракети и бомби.
Друг важен за Сирия самолет е Су-24МК. Смята се, че страната е внесла около 20-22 самолета от този вид. Първите са внесени през 1989 година, по договор със СССР от 1988 година за 20 машини. Два един Su-24MK и един Su-24MR са подарени от Либия на Сирия. Самолетът е приет на въоръжение в Русия на 22 юни 1983 и се произвежда серийно до 1993 година. По непотвърдена информация сирийските самолети са минали модернизация до Су-24М2Э(през 2010-2012 година), но не се знае, какво точно съдържа тази модификация. Има вероятност, това да е станало също в 514-ти АРЗ в Ржев по договор от 2009 година, който започва да се изпълнява от 2010. През 2011 година са върнати в Сирия първите модернизирани Су-24М2Э. Предполага се, че сирийските фронтови бомбардировачи имат бордове от 3501 до 3522.
Един Су-24МК от сирийските беше загубен на близо до Daarat Azzah на 28 ноември 2012 година.
Изтребители НАТО са били вдигнати....
Изтребители НАТО са били вдигнати на 13 септември 2013 година, след като руски Ил-20 се е доближил до въздушното пространство Латвия. Новината бе съобщена от командира на латвийските ВВС полковник Aivars Mežors в Twitter.
Прибалтийските страни не разполагат със собствена авиация и от 2004 година Алианса(страната беше приета за член на 24 март 2004 година с още 8 източно европейски страни включително и България) е поел патрулирането, като за 6 месеца една страна поема охраната и след това се извършва ротация. От 2009 година страните заплащат разходите на персонала, а от 2010 година и разходите по транспортирането му, а също и транспортните разходи на техниката.
Украйна ремонтира казахски ЗРС С-300ПС
Според страницата на ГК «Укрспецэкспорт» на полигона Сари-Шаган край Приозерск, Казахстан на 5 септември 2013 година са се провели успешни изпитания на модернизиран ЗРС С-300ПС в Украйна. Всичките 4 зенитни ракети са поразили целите. На тестовете е присъствал лично министрът на отбраната на Казахстан Адилбека Джаксибеков. По време изпитанията командния пункт на системата ремонтиран в Украйна е работил безпроблемно и е потвърдил високото качество на извършените работи.
Казахстан увеличава военния си бюджет с 13% за 2014
На 10 септември 2013 година министърът на икономиката и планирането Казахстан Ерболат Досаев представи в парламента на страната проекта за бюджет на страната за 2014 година. Бюджетът на МО е увеличен с 13% спрямо тазгодишнния до 377 милиарда тенге(около 2,47 милиарда долара). Това е сързано с плановете за модернизация и покупките на нови оръжия за ВС на страната. Както знаем, Казахстан ще закупи руски самолети през следващите години. В момента върви и модернизация на машини от ВВС на страната.
Полша намалява рязко военния си бюджет
15/09/13 08:11©aeronews.alle.bg
Полша ще съкрати значително бюджета си за следващата година. Причината е в забавения икономически растеж и намалелите постъпления в бюджета. Първа жертва на съкращенията стана МО на страната. Военният бюджет, който през последните години постоянно растеше, за да достигне нивото от 1,99 от брутния вътрешен продукт, сега ще бъде намален драстично. През 2011 година бюджета нарасна с 7,1% спрямо 2010 година до 27,5 милиарда злоти. През 2012 година нарасна с нови 6,2% до 29,2 милиарда злоти(9,2 милиарда долара),.
През тази година беше премината границата от 30 милиарда злоти, като увеличението е почти с 2 милиарда злоти до 31,17 милиарда злоти или увеличение с 6,75% , но вероятно сумата няма да бъде достигната поради ограниченията.
Интересно е нейното разпределение предложено от министерство на отбраната. От нея 10,7 милиарда злоти(34,33% най-голямата част бюджета) са за капиталови и текущи разходи- строителство на инфраструктура, горива, муниции, спомагателна и транспортна техника, лекарства и храни. Към 8,2 милиарда злоти(около 2,6 милиарда долара) или 26,3% от общия бюджет е за модернизация и закупуване на нова военна техника. Разходите за изследователска и развойна дейност(Research and Development) тази година бяха увеличени тройно до 78,4 милиона злоти. За военната медицина бяха отделени с 86 % повече средства и те достигнаха до 38,7 милиона злоти.(12,2 милиона долара.)
В предложеният бюджет за 2014 година разходите на МО на Полша да бъдат около 28 милиарда злоти(8,82 милиарда долара). Намалението е повече от 3 милиарда злоти(около милиард долара) или около 10% по-малко от текущата година.
Сега остава да научим, как ще бъдат разпределени, но може би ще бъдат спрени няколко интересни проекта на полските ВВС.
Само литовски пилоти инструктори и десантчици в Афганистан
Последната група литовски военни се завърна от провинция Гор на 11 и 12 септември 2013 година в родината си. През осемте години в Афганистан бяха извършени 17 ротации на литовски военни общо над 2500 души. Бяха отблъснати няколко нападения, един военнослужещ загина, а няколко бяха ранени.
Сега в Афганистан останаха няколко военни пилоти инструктори и един ескадрон десантчици от спецчастите.
"Зона свободна от полети" поиска опозицията в Сирия
Сирийската опозиция поиска от ООН да бъдат забранени полетите на военната авиация и използването на балистични ракети в Сирия.